Skocz do zawartości

miekki hamulec


popek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam... na wiosne wymienailem klocki hamulcowe przod/tyl... przy okazji wymienili mi plyn hamulcowy.. od tego czasu klamka hamulca jest jakas miekka... na poczatku myslalem ze to kwestia dotarcia klockow ale zrobilem jakies 4tys km i dalej tak samo. Klocki z przodu dalem ferrodo seri ST spiekane sinterowe.. na tyl dalem klocki zwykle platynowe.

Mam wrazenie ze przedni hamulec dziala jak spowalniacz i ciezko wyczuc moment kiedy zablokuje kolo. czasem wydaje mi sie ze tył jest jakos lepiej wyczuwalny, dozowalny i skuteczny. Jak przyciskam klamke hamulca mam wrzenie jakbym sciskal gumowa pilke

Czasem probuje tak przychamowac zeby podnioslo tylnie kolo (zazwyczaj przy koncowej fazie hamowania), ale nic z tego.

 

Zastanawiam sie jaka moze byc przyczyna.... mi sie wydaje ze moze byc to kwestia przewodow hamulcowych ktore i tak juz zamierzam wymienic na stalowe (prawdopodbnie sa jeszcze orginaly - wiec maja juz ponad 6 lat).

Zastanawiam sie rowniez czy takie zachowanie moze byc spowodowane zbyt miekkim przednim zawieszeniem. Na wiosne rowniez bede wymienial olej w lagach bo czuje ze moto az nadto mi nurkuje podczas hamowania co rowniez moze byc przyczyna faktu ze nie moge podniesc "dupki"

Edytowane przez popek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka jest miękka,hamulec słaby i trudność z dozowaniem.

 

Nie udolnie wymienili Ci płyn i zapomnieli odpowietrzyć.Masz poprostu zapowietrzony hebel.Odpowietrz przy zacisku i przy pompie(wtedy 100% będzie dobrze)Pamiętaj aby przy odpowietrzaniu kontrolować stan płynu w zbiorniczku.Jak przegapisz to zaciągnie powietrza i od nowa robota.Miłej pracy życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo podłączę się pod temat :crossy: ja z kolei mam problem taki, że klamka z czasem zrobiła się miękka. Hamowanie jest cały czas w normie, ale zaraz klamka zacznie mi się opierać o kierownice, mimo, że jest ustawiona na najtwardszy poziom. Poziom płynu w zbiorniczku spadł nieznacznie 1-2 mm.

 

Może czas płyn wymienić? Ktoś miał taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zrobic jezeli klamka chodzi ciezko i hamulec jest twardy i slabo hamuje?

 

klocki wymienione i nic

 

To moze byc zarowno problem pompy jak zacisku.

Zaczac warto od zacisku i sprawdzic jak klocki chodza ( wysuwaja sie i wsuwaja ), jezeli z oporem to rozbiorka zacisku i czyszczenie jego wnetrza. Jak tam jest dobrze to niestety trzeba rozebrac pompe i sprawdzic czy czesci wewnetrzne sa w dobrym stanie, nie ma rdzy pod oslona przeciwkurzowa ktora blokuje ruch, czy otworek wyrownanwczy nie jest zatkany itp.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...