popek Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 (edytowane) witam... na wiosne wymienailem klocki hamulcowe przod/tyl... przy okazji wymienili mi plyn hamulcowy.. od tego czasu klamka hamulca jest jakas miekka... na poczatku myslalem ze to kwestia dotarcia klockow ale zrobilem jakies 4tys km i dalej tak samo. Klocki z przodu dalem ferrodo seri ST spiekane sinterowe.. na tyl dalem klocki zwykle platynowe. Mam wrazenie ze przedni hamulec dziala jak spowalniacz i ciezko wyczuc moment kiedy zablokuje kolo. czasem wydaje mi sie ze tył jest jakos lepiej wyczuwalny, dozowalny i skuteczny. Jak przyciskam klamke hamulca mam wrzenie jakbym sciskal gumowa pilkeCzasem probuje tak przychamowac zeby podnioslo tylnie kolo (zazwyczaj przy koncowej fazie hamowania), ale nic z tego. Zastanawiam sie jaka moze byc przyczyna.... mi sie wydaje ze moze byc to kwestia przewodow hamulcowych ktore i tak juz zamierzam wymienic na stalowe (prawdopodbnie sa jeszcze orginaly - wiec maja juz ponad 6 lat). Zastanawiam sie rowniez czy takie zachowanie moze byc spowodowane zbyt miekkim przednim zawieszeniem. Na wiosne rowniez bede wymienial olej w lagach bo czuje ze moto az nadto mi nurkuje podczas hamowania co rowniez moze byc przyczyna faktu ze nie moge podniesc "dupki" Edytowane 2 Października 2007 przez popek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Klamka jest miękka,hamulec słaby i trudność z dozowaniem. Nie udolnie wymienili Ci płyn i zapomnieli odpowietrzyć.Masz poprostu zapowietrzony hebel.Odpowietrz przy zacisku i przy pompie(wtedy 100% będzie dobrze)Pamiętaj aby przy odpowietrzaniu kontrolować stan płynu w zbiorniczku.Jak przegapisz to zaciągnie powietrza i od nowa robota.Miłej pracy życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Grzesiek ma rację,miałem to samo,zrób tak jak pisał i uważaj żebyś przez kierownicę nie przeleciał!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 a co zrobic jezeli klamka chodzi ciezko i hamulec jest twardy i slabo hamuje? klocki wymienione i nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin SF Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 oo podłączę się pod temat :crossy: ja z kolei mam problem taki, że klamka z czasem zrobiła się miękka. Hamowanie jest cały czas w normie, ale zaraz klamka zacznie mi się opierać o kierownice, mimo, że jest ustawiona na najtwardszy poziom. Poziom płynu w zbiorniczku spadł nieznacznie 1-2 mm. Może czas płyn wymienić? Ktoś miał taki przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 a czasem klocki nie sa juz wytarte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Albo klamka zużyta. Na ośce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 a co zrobic jezeli klamka chodzi ciezko i hamulec jest twardy i slabo hamuje? klocki wymienione i nic To moze byc zarowno problem pompy jak zacisku.Zaczac warto od zacisku i sprawdzic jak klocki chodza ( wysuwaja sie i wsuwaja ), jezeli z oporem to rozbiorka zacisku i czyszczenie jego wnetrza. Jak tam jest dobrze to niestety trzeba rozebrac pompe i sprawdzic czy czesci wewnetrzne sa w dobrym stanie, nie ma rdzy pod oslona przeciwkurzowa ktora blokuje ruch, czy otworek wyrownanwczy nie jest zatkany itp. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin SF Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 a czasem klocki nie sa juz wytarte? Albo klamka zużyta. Na ośce. Klocki kontrolowałem po tym jak klama sie zrobiła miekka, jeszcze są ok. Klamka to jest dobry trop, o tym nie pomyślałem, jutro się do niej dobiore. Dzięks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 uszczelniacze(jesli tak sie te gumki nazywają) pompy mogą juz nie trzymać. ratunek ? albo zestaw naprawczy albo druga pompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.