Skocz do zawartości

Lkier na moto do ludzi znających się na rzeczy


poll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich całkiem możliwe że temat już sie powtarzał kilkakrotnie.Ale warto odświeżyć temat. Mianowicie mam zamiar odrestawurować motocykl Simson AVO 425 SPORT. Oczywiście postaram się to zrobić wiernie z oryginałem. No i mam kilka pytań co do samego lakierowania:

 

1. Jaki lakier kupić bezbarwny??

Oczywiście wcześniej już lakierowałem w przydomowym garaży i to z całkiem niezłym jak na laika w tej sprawie rezultatem.Shl m11 polakierowałem zgodnie z oryginałem i prawie jestem zadowolony z moich poczynań(a w stosunku do siebie co do oceny jestem bardzo samokrytyczny).

Byłem w kilku lakierniach i w jednej proponują mi lakier HS w drugiej z Novolu za ok. 85zł puszka.Jeszcze jest kilka lakierni więc napewno się przejdę. Ale przydała by się jakaś porada z waszej strony.

 

2. Oczywiście będzie baza i nato bezbarwny i ponoć szparunki w perle lepiej się prezentują a kolor w akrylu??

 

3. Problem z odnalezieniem punktu odniesienia.Ponieważ malując shl miałem jeszcze stary oryginalny lakier wg którego odznaczyłem sobie kontór kształtu malowań. W przypadku Simsona nie mam takiej możliwości bo kochany Ojczulek chcąc odrestaurować ten moto w latach swojej młodości zdarł stary lakier do blachy i położył podkład miniowy

 

3. Czy na taki właśnie podkład miniowy czyli zapewne jeszcze na bazie ołowiu no bo lata 60 te można położyć współczesny podkład akrylowy?? Czy lepiej wszystko wyczyścić do gołej blachy??

 

4. Szparunki mam zamiar oczywiście pomalować pistoletem tylko sama technika wykonania mnie interesuje. Malując je w shl najpierw prysnąłem biała bazą w miejscu gdzie miał być szparunek. Potem na to białe miejsce poszła cieniutka taśma konturowa na to wszystko czarna baza i zanim przeschła baza oderwałem taśmę uwidaczniając biały kolor który wcześniej malowałem i wszystko bezbarwnym kilka warstw. W ten sposób całkiem nie źle mi wyszło. Ale mimo wszystko czuć pod palcem nierówność mimo kilku warstw bezbarwnego. Oraz miejscami taśma nie załadnie odeszła pozastwaiając poszarpane brzegi.

Może znacie jakieś ciekawsze i bardziej dokładne techniki domowego malowania szparunków żeby było wręcz idealnie??

 

Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich MOTóRZYSTóW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Oczywiście będzie baza i nato bezbarwny i ponoć szparunki w perle lepiej się prezentują a kolor w akrylu??

Tak, to prawda.

 

3. Czy na taki właśnie podkład miniowy czyli zapewne jeszcze na bazie ołowiu no bo lata 60 te można położyć współczesny podkład akrylowy?? Czy lepiej wszystko wyczyścić do gołej blachy??

Najlepiej bedzie oddać rame do piaskowania. Punkt odniesienia do szparunków mozesz szukać w innych SHL, popytaj znajomych, może mają, a jeśli nie, to trzeba szukac zdjęc motocykli zachowanych w oryginale lub odrestaurowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście rama raczej do pomalowania proszkowego a przedtem bedzie piaskowana.

Co do szparu8nków to nie mogę zdjąć z SHL Bo mam zamiar malować AVO a zbiornika z oryginalnym malowaniem nie mam. Więc mam problem aby wszystko równo pomalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszą tylko ktoś kasuje posty :icon_question:

i nie chce mi sie z tego powodu pisać bo po co. mam ciekawsze zajęcia niż pisac znikające posty.

jakby co to na priv.

tam na pewno nie mają dostepu.

Edytowane przez andrew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszą tylko ktoś kasuje posty :bigrazz:

i nie chce mi sie z tego powodu pisać bo po co. mam ciekawsze zajęcia niż pisac znikające posty.

jakby co to na priv.

tam na pewno nie mają dostepu.

 

:buttrock:

Kto i kiedy skasowal Twoje posty ??

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oj zanim ja go pomaluję to myślę że lato najprędzej będzie bo jeszcze żmudna praca ze szpachlą i podkładem i to kilka warstw żeby idealnie wyszło a dopiero pózniej bendę malował i myślę że dopiero na wiosnę żeby na słoneczku porządnie wyschło:)

A propo kasowanych postów to ja pierwsze słyszę.Może chodzi o stare dawno nie zaglądanie posty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piszesz że chcesz odrestaurować motocykl AVO a chwilę później piszesz coś o lakierze bezbarwnym.

To ma być odrestaurowanie czy odmalowanie czyli przemalowanie z uprzednim zniszczeniem oryginalnego lakieru?

Pojazd odrestaurowany powinien otrzymać IDENTYCZNY lakier jaki dostał w fabryce i żadne kombinacje nie wchodzą w rachubę.

Najpierw musisz zgromadzić masę materiałów na ten temat a potem rozpocząć restaurowanie zabytkowego motocykla.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o kapitalny remont motocykla.Niestety jak pisałem wyżej nie posiada już oryginalnego lakieru tylko jest w czerwonym podkładzie. Oczywiście chciałbym aby mój Avosz wyglądał jakby dopiero wyjechał z fabryki i nieważne ile mi to czasu zajmie. Oczywiście najpierw chciałbym zgromadzić jak najwięcej materiałów i wiedzy na ten temat już troszkę lakierowałem i jak to się mówi troszkę znam się na rzeczy.Ale co nagle to po diable ja najpierw wolę popytać podpatrzeć poduczyć się zanim wezmę się solidnie do roboty.Zęby czegoś nie spieprzyć a przy okazji czegoś pożytecznego się nauczyć.

Wydaje mi się że jestem w stanie samemu polakierować taki motocykl. Tym bardziej mając już doświadczenie zdobyte przy malowaniu Shl mam nadzieję że nie popełnię już niektórych błędów co wcześniej i postaram się lepiej.

Ale oczywiście chciałbym zasięgnąć opinii ludzi którzy troszkę dłużej w tym siedzą i mogą mi coś cennego podpowiedzieć i przy okazji inni mogą skorzystać z moich pytań.

 

Więc panie i panowie prosiłbym o konkrety poparte własnymi spostrzeżeniami i doświadczeniami bo jak narazie nie uzyskałem konkretnych odpowiedzi na moje na pozór proste pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier zewnętrzny musi odpowiadać oryginałowi. W tamtym okresie motocykle były malowane tzw. lakierem piecowym ( nie mylić z proszkowym ) który obecnie jest już niedostępny ale np. koledzy Czesi z powodzeniem stosują lakier renowacyjny. Bardzo stare motocykle są odnawiane lakierami Nitro.

Jako podkład powinno się używać także jak najbardziej podobnych farb odpowiadających kolorystyce oryginałowi.

Nie dopuszalne jest stosowanie wszelkiego typu proszków lub co gorsze klaru.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...