konikkonik Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Witam...:icon_biggrin: mam pytanie dotyczace zjazdów. Natomiast chodzi mi oto ze zjezdzam na siedzaco a powinienem na stojaco ale na stojaco niemam takiej kontoroli nad hamowaniem jest to wina butow ze sa sztywne czy hamowac piętą mam 2t 125ccm wiec hamowanie silnikiem wydaje mi sie jest wykluczone prosze o pomoc :biggrin: DziękujęW piątek późnym wieczorem napiszę wam parę słów na temat jazdy na stojąco. Jak ustawić dźwignie hmulca ,jak złapać dobrą pozycję i co ćwiczyć.. Pozdrawiam .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Obiecałem że napisze to pisze. Napisze tak jak ja uczę. Na początku powiem wszystkim, żeby nie przejmować się że nie wychodzi tylko ćwiczyć, to jest kwestia czasu.Z mojego doświadczenia wynika że ludzie zaczynają od pozycji siedzącej, potem uczą się stojącej, a jak już umieją jeździć na stojąco to ciężko ich posadzić. Ale zasada jest taka żeby wszystkie ćwiczenia technik enduro ćwiczyć w obu pozycjach, trzeba umieć jeździć na siedząc i na stojąco. Żeby dobrze i wygodnie jeździć na stojąco, w pierwszej kolejności trzeba przygotować do tego motocykl. 1. ostrzymy podnóżki, stopy muszą pewnie na nich stać.2. ustawiamy dźwignie zmiany biegów i hamulcadźwignia zmiany biegów powinna być ustawiona równo z linią podnóżka.dźwignia hamulca zaś trochę powyżej linii podnóżka, dlaczego(?), przekonacie się przy hamowaniu na stoją co z odchyleniem.3. kierownicę ustawiamy tak, żeby się na niej nie opierać. Wiele osób narzeka na drętwienie rąk w czasie jazdy, to jest powód. Ciężko mi bez pokazania wytłumaczyć jak ustawić kierownicę. Ale może przy opisie pozycji zrozumiecie o co mi chodzi.4. klamki hamulca i sprzęgła ustawiamy w pozycji siedzącej tak żeby były przedłużeniem linii przedramion(ale łokcie wysoko na boki) z nie zgiętymi nadgarstkami, ale zawsze lepiej dążyć klamkami do góry, czyli do pozycji równoległej do ziemi.(na początku może to być nie wygodne). Teraz pozycja stojąca, na początku na ziemi bez motocykla. Stańcie z nogami na szerokość bioder, stopy równolegle i wyobraźcie sobie że ktoś z przodu rzuca wam piłkę. Wtedy lekko ugniecie kolana i przysądziecie na biodrach, głowa lekko do przodu. Na motocyklu: niech ktoś potrzyma wam motocykl, stańcie na podnóźkach, stopy do dekli, łydki do motocykla i teraz cały ciężar niech spoczywa na podnóżkach (złapcie piłkę tak jak na ziemi). Z tej pozycji pamiętając żeby ciężar był na podnóżkach zróbcie łuk z ciała podnosząc lekko biodra, odchylając się do tyłu i zginając kręgosłup do przodu kładąc ręce na kierownicy. Zróbcie to tak żeby nie przenosić ciężaru na kierownice i cały czas mieć lekko ugięte nogi i obciążać podnóżki.Nie wiem czy jasno ale może, to jest tylko pozycja wyjściowa do nauki, potem jest parę modyfikacji. Teraz ćwiczenia:1.pojeździć trochę w pozycji z palcami rąk na dźwigniach hamulca i sprzęgle, cały czas jeździmy obciążając podnóżki.2.pojeździć duże łuki dociskając w tej pozycji zewnętrzne kolano do motocykla 3.hamowanie na prostej z odchyleniem: rozpędzić się na 2 , sprzęgło, nacisnąć hamulec nożny z jednoczesnym odchyleniem sie do tyłu.Obciążamy w ten sposób tylne koło i zwiększamy siłę hamowania i stabilność. Odchylenie to nie jest ruch dupska w dół z nieruchomymi kolanami (wszyscy tak robią na początku). Odchylenie polega na odejściu najpierw kolanami do tyłu a potem przeniesieniu całego ciężaru za nimi. Poćwiczcie na sucho na stojącym motocyklu. Można prawie siadać na tylnej części kanapy.4.Hamowania tylnym hamulcem, potem dołączć przód.5.Dojść do wprawy w hamowaniu po prostej, potem przenosić ciężar na jedną ze stron i pomagać sobie przeciwskrętem.6.zakręt z hamowania na stojąco robimy powodując uślizg tyłu tak jak wyżej a w momencie składania się podtrzymujemy gazem i pracą sprzęgła( no ale tego to już przez literki nie wytłumaczę)ćwiczeń na razie tyle bo nie wiem czy to was zainteresuje. Teraz odpowiem na pytanie jak hamować na stojąco przy zjeździe.No, jeżeli ci powiem teraz żeby za bardzo nie hamować to mnie wyśmiejesz, ale to jest prawda.Wieloletnie doświadczenie górskie pozwala mi na takie stwierdzenia, że jadąc z góry trzeba jechać pracując gazem. Hamować przodem i tyłem z odchyleniem w różnych proporcjach, ale gaz przed przeszkodami w postaci kamieni i rowów. Pokonujemy je tak jak na płaskim, z hamowania odciążamy przód i gaz, potem hamowanie pulsacyjnie. Przy zjazdach najważniejsza jest praca ciałem i nie blokowanie kół, koła powinny cały czas jechać nawet jeżeli dohamowujesz. Jest wyjątek na bardzo ostrych zjazdach i luźnych kamieniach można zablokować tył i zjeżdżać w odchyleniu ślizgiem ruszając na boki tyłem. Strasznie dużo literek napisałem, jak coś to pytajcie bardziej szczegółowo. Pozdrawiam .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minoo Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Dziękuję :) napewno będę ćwiczył :) szkoda, że niemożemy się spotkać bo byś mnie może nauczył troszkę więcej i powiedział co robię źle :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Dziękuję :) napewno będę ćwiczył :) szkoda, że niemożemy się spotkać bo byś mnie może nauczył troszkę więcej i powiedział co robię źle :)Jak chcesz to wpadnij do Szczyrku od maja do późnej jesieni, jesteśmy tam bardzo często. A może w tym roku czmychniemy gdzieś do Kowar, to będziesz miał blisko. Pozdrawiam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Żeby dobrze i wygodnie jeździć na stojąco, w pierwszej kolejności trzeba przygotować do tego motocykl. 4. klamki hamulca i sprzęgła ustawiamy w pozycji siedzącej tak żeby były przedłużeniem linii przedramion(ale łokcie wysoko na boki) z nie zgiętymi nadgarstkami, ale zawsze lepiej dążyć klamkami do góry, czyli do pozycji równoległej do ziemi.(na początku może to być nie wygodne). Pozdrawiam .. Hmm, Oba te punkty się nie kłócą?Piszę to z pozycji teoretyka:_) Ale moje doświadczenie zgadza się z tym co napiszę. Znalazłem info, że klamki ustawiamy w linii przedramion, jednak w pozycji stojącej, a raczej przyczajonej(atak). Wydaje się to zasadne dla kogoś kto więcej jeździ na stojąco niż siedząco. Są jakieś przyczyny, że korzystniejsze ustawienie klamki jest "bardziej równoległe" niż "bardziej ku dołowi"? Pozdrawiam:_) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski_01 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 z racji tego ze jestem wysokim i atakujacym jezdzcem moje klamik sa ustawione lekko ku dolowi. Kto ma niech obejrzy Nauke Jeremiego on tam wszystko tlumaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 (edytowane) Hmm, Oba te punkty się nie kłócą?Piszę to z pozycji teoretyka:_) Ale moje doświadczenie zgadza się z tym co napiszę. Znalazłem info, że klamki ustawiamy w linii przedramion, jednak w pozycji stojącej, a raczej przyczajonej(atak). Wydaje się to zasadne dla kogoś kto więcej jeździ na stojąco niż siedząco. Są jakieś przyczyny, że korzystniejsze ustawienie klamki jest "bardziej równoległe" niż "bardziej ku dołowi"? Pozdrawiam:_)To są wszystko opisy, ja nie umiem przez internet ustawić motocykla. W motocyklach są regulacje po to żeby ustawić motocykl pod jężdżącego i styl jazdy.Co do klamek, jeżeli jeździ się na stojąco w górach i trudnym terenie, jeździmy dużo w odchylonych pozycjach, wtedy przy operacjach klamkami nie trzeba sięgać do nich i zginać nadgarstków.Zmierzyłem przed chwilą w 3 motocyklach kąt od poziomu dla różnych osób wacha się (od 5 do 15 stopni)(wprowadziłem tu zmianę , w nocy żle spojrzałem od 5 do max. 8 stopni) od poziomu w dół.A główną przyczyną takiego ustawiania klamek jest kąt siły ręki działający na gripy.Przykład: ustaw klamki bardzo w dół i zobacz że siła działa po stycznej do gripa, im klamka jest wyżej tym masz większą kontrolę sterowania. Najlepiej zobaczyć to na wąskich i krętch ścieżkach między drzewami kiedy trzeba lecieć szybkimi przeciwskrętami. Nie umiem literkami tego inaczej wyjaśnić, na żywo idzie mi lepiej.Ustawienia motokrosowe są zupełnie inne.I na koniec o ustawieniach dyskutowało się i będzie się dyskutowało dużo, to są tylko moje opinie. Pozdrawiam .. Edytowane 11 Lutego 2007 przez konikkonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>DANIEL< Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 WitamMam pytanie, w jakiej pozycji jeździć po śliskiej nawierzchni, błoto, mokro itd... próbowałem siedziec i stac i nic dalej rzuca strasznie. Jak to trzeba zrobić docisnąć tył? bliżej baku? czy jakoś na stojąco? Sam nie wiem, podpowiedzcie :crossy: :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minoo Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 WitamMam pytanie, w jakiej pozycji jeździć po śliskiej nawierzchni, błoto, mokro itd... próbowałem siedziec i stac i nic dalej rzuca strasznie. Jak to trzeba zrobić docisnąć tył? bliżej baku? czy jakoś na stojąco? Sam nie wiem, podpowiedzcie :bigrazz: :notworthy: yyyy....nie jestem specjalista bo tez jestem poczatkujacy ale z tego co wiem to siedzac blisko baku odciazasz tyl i lekko dociskasz przod a w blocie niema to sensu....mi dobrze sie jezdzi na stojaco i lekko pochylony do tylu (prawie siedzac na blotniku tylnim) aby odciazyc przod jezeli sie myle to poprawcie mnie ale mowie to co slyszalem :):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Hmpf... To ja jezdze zupelnie inaczej :notworthy: Bo dla mnie jak jest bloto to poslzg tylnego kola jest nieunikniony (ahh ta moc:D). Dlatego staram sie tylko aby mi przednie kolo za bardzo nie uciekalo, a tylne niech robi co chce, oby troche pojazd napedzalo. Pozycja to oczywiscie na stojaco, tak wszystko mozesz przynajmniej ogarnac :bigrazz: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Ja myśle, żeby na stojąco balansować ciałem. Gaz dozować odpowiednio do poślizgu tylnego, trzymać kiere mocno żeby nie uciekała, a jak przejeżdżasz przez kilkumetrowy odcinek błotka to nie odejmuj gazu tylko poprostu go przejedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski_01 Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Jak wyzej na stojaco i najwazniejsze jest zeby rowno operowac gazem tzn nie robic brup-brup-brup tylko poprostu bruuuuuuuuuuuuup-bruuuuuuuuuup. Mam nadzieje ze wiesz o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 KOnik, szacun za ten tekstjak będziesz miał troche czasu to możesz skrobnąć jakies porady - myśle, że jest wiele osób którym to bardzo pomoże (nie mam pomyśłu jakie - mam moto w puzlach od 3 miesiecy ;( )pzdr Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 (edytowane) KOnik, szacun za ten tekstjak będziesz miał troche czasu to możesz skrobnąć jakies porady - myśle, że jest wiele osób którym to bardzo pomoże (nie mam pomyśłu jakie - mam moto w puzlach od 3 miesiecy ;( )pzdrBardzo chętnie pomogę wszystkim jak tylko będę umiał. Piszesz że nie masz pomysłu na pytania. Myślenie o technice jazdy, to też jest forma ćwiczenia. Pytania powinny rodzic się z myślenia o technice, a nie z prasy lub publikacji.Np. pytanie jak jeździć po śliskim, wynika z braku podstaw i nie da się na nie odpowiedzieć. Człowiek zadający takie pytanie powinien najpierw zadać pytania jak jeździć technicznie z przyczepnością i co ćwiczyć, wtedy jazda po śliskim jest jazdą po innym typie nawierzchni a nie po śliskim.Myśl o technice i oglądaj filmy (Emulkiem ściągnij sobie eliminacje mistrzostw świata enduro WEC), pytania sie urodzą.To tyle mądralowania Pozdrawiam .. Edytowane 21 Lutego 2007 przez konikkonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 jakie są róznice pomiedzy kaskiem na crossa i na szosowego sprzeta?Kilka razy przejechalem się endurem znajomego i poczulem, ze tak samo muszę :notworthy: a mam ladniutkiego nolana i nie wiem, czy koniecznie bede musial sie z nim rozstawac na endo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.