Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

ELO ELO ! ! ! ?:icon_biggrin:

 

Mam problem mianowicie taki:

Jeżdżąc dróżkami na środku drogi są zawsze takie rynny (wydeptana trawa) jak w to wjeżdżam to mam problem zawsze z wyjechaniem bo jak próbuje wyjechać to koło mi się ślizga... Jest na to jakiś sposób??

mam nadzieję, że nie pomieszałem :rolleyes:

z góry wlk dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem żadnym emxiowym guru bo jestem początkujący wiec moge sie mylić ale ja pokonuje tak:

Jak jedziesz w tej "rynnie" to w momencie jak odbijasz dlikatnie w bok żeby z niej wyjść staraj sie przenieść ciężar ciała na tył, tak jakbyć chciał lekko wyrwać na koło, oczywiście wszystko na dość mocno odkreconym gazie i nie ma co sie bać (najlepiej podnieść przednie koło nieznacznie lub tylko je odciążyć bo 12 o'clock wheele to raczej nie powinien być :) ), najwyżej sie przewrócisz a motor oczyścisz z piachu czy błota. Jeżeli przodem już wyjedziesz to wracasz do standardowej pozycji i pełna wiksa w gaz żeby tył też mógł swobonie wyjść. Wszystko powinieneś robić na stojąco, w pozycji siedzącej nie ma takiej kontroli nad motocyklem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie otóż podczas latania po torze gdy skacze zdarza sie że nogi odrywają mi sie od podnóżek(zwłaszcza przy większych skokach).Co może być tego przyczyną i jak tego unikać(nie musze tłumaczyć co może sie stać jak przy lądowaniu nietrafie w podnóżek :) )

 

Z góry wlk dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie o "awaryjne" lądowanie :) na torze jesli w trakcie lotu/wybicia/czegos tam skok nie wyjdzie dużo osób zaleca jak najdłużej utrzymac sie na moto żeby przy pierwszym kontakcie z ziemią moto przyjęło większą cześc uderzenia itd sytuacja na tyle komfortowa że widzimy gdzie wylądujemy

 

ale co zrobic w lesie ?

miałem dwie sytuacje:

- pierwsza - była skutkiem kompieli błotnej i dużego zmęczenia- zablokowała się jednoczesnie linka gazu i łozysko główki ramy, hamulce były zawalone błotem ... nie udało się skręcić tam gdzie prowadziła droga

- druga - ćwiczyłem jazde na kole i źle wymierzyłem predkosc (3 bieg) i odległosc potrzebną do zatrzymania :(

 

w obu sytuacjach skończyło sie efektownym lotem przez krzaki 2 metry w dół ... kompletnie nie widziałem co jest za krzakami , nie wiedziałem czy na cos trafie i gdzie wyląduje ... w obu przypadkach po pokach stały drzewa ale na szczescie nie doszło do spotkania i z obu sytuacji wyszedłem bez obrażeń

 

co byscie zrobili w takich sytuacjach ... wiadomo, trzeba w ostatnim momencie odpuscic hamulce i nie dopuścic do tego żeby moto pikowało przednim kołem w dół ... ale co dalej ? trzymać się moto czy odskoczyć?

 

opcja "zależy od sytuacji" raczej odpada bo przez krzaki nie widać gdzie lece :)

 

pzdr

Edytowane przez robak

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obu sytuacjach skończyło sie efektownym lotem przez krzaki 2 metry w dół
W takiej sutuacji jak i innych kiedy trzeba nagle zeskoczyć a prędkość jest mała powinieneś nie odpuszczać gazu i przesunąć cały cieżar ciała do tyłu czyli coś takiego http://www.motorsports-network.com/honda/2...rf250/jump4.jpg nawet przy małym pikowaniu nie przelecisz przez kiere, nie puszczaj gazu, manetka musi być cały czas równo odkręconaa przed lądowaniem manetka na full gaz, co spowoduje że delikatniej wylądujesz. Oczywiście sytuacje są różne, jeżeli za krzakami jest drzewo to wypadałoby zeskoczyć w bok jeżeli nie to można próbować. Ja tak przynajmniej robie w takich sytuacjach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne jasne sytuacja co do pozycji na moto czyli dupa do tyłu jest jasna - jak w ostatnim momencie odpuscisz hamulce, dodasz lekko gazu i wystawisz dupe do tyłu to moto nie spadnie pionowo w dół

 

bardziej mnie zastanawia czy zostac na moto czy z niego zeskoczyc ... najlepiej chyba zeskoczyc ale jeszcze przed tym zanim oderwie sie od ziemi ale ciężko jest wybrac w takiej sytuacji miedzy hamowaniem do samego konca a puszczeniem moto ... pierwsza myśl to walczyc do samego konca czyli hamowanie

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam pytanko ... jak na motorze tłumić muldy ? Czy hamowac w odpowiednich momentach jezeli tak to kiedy, czy dodawac gazu ?

Z gory dzieki za portady

Pozdrawiam

 

Wstajesz odchyalasz sie do tylu i bierzesz je na tylne kolo, caly czas operujesz gazem. Masz fotki jak +- to wyglada.

http://www.racerxcanada.com/images/060324_Klatt_JF.jpg

http://www.arsenalmx.com/news/images/daytona2.jpg <--- PAstrana na 450 4t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...