Skocz do zawartości

Gdzie nałożyć nowy nicasil


piterq1991
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym uzyskać namiary na miejsca gdzie kładą sprawdzony pewny nicasil. Po dzisiejszym wyjeździe zapewne będę musiał nowy położyć i szukam namiarów na kogoś kto sie tym zajmuje i będzie pewne, że będzie to dobrze wykonane.

Już nigdy nie będę robił mieszanki na stacji benzynowej, źle mi sie paliwo wymieszało i jak leciałem na 1/2 gazy na 6 biegu mój EXC zaczął słabnąć. No to odrazy sprzęgło i zgasł. Przyciągnąłem go do domu, po zrobieniu mieszanki w kanistrze zalałem do baku i odpalam sprzęta. Efekt: brak niskich obrotów, słabo sie wkręca, słabiutka kompresja. Jutro biorę się za rozbieranie silnika. Mam nadzieje, że wystarczy tylko tłok wymienić, że pierścienie sie starły ale jak wiadomo nadzieja matką głupich.

I jeszcze jedno pytanie, gdzie szukać zakładu zajmującego się honowaniem jeśli nicasil by sie jeszcze nadawał.

Potrzebuje jeszcze rady jak sprawdzić czy nicasil jeszcze da rade, czym i jak go zmierzyc. Jak dobrać nowy tłok jak coś o 0.05mm mniejszy czy o jakąś inną wartość

 

Z góry dzieki! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurcze no miliony razy o tym było. Jest w Krakowie mechanik o nazwisku Kujałowicz. Ten facet od baaardzo (mnie na świecie jeszcze nie było) dawna zajmuje sie serwisem tylo i wyłacznie KTMa. Jemu można wysłać cylinder i on to wysyła do anglii i odzyskujesz cylej który wyglada jak nowiutki.

Polecałem tego goscia juz kilku osobą z forum i są bardzo zadowolone. i to jest prawdziwy nicasil a nie zadny Czeski chrom którego po roku nie bedize. Kosztuje to 800zł i cylinder jest całkowicie zregenerowany i wiem ze nawet w razie potrzeby gdy gładź jest popękana albo ma kształt beczki to naspawują, od nowa rozwiercają, szlifują, nakładają nicasil i honują.

http://www.ktm.krakow.pl/

 

teraz zobaczyłem ze na tej stronce piszą coś o jakiejś nowej maerykańskiej technice nakładania nicasilu więc moze i cena ukległa zmianie albo tylko dla picu coś napisali a cylindry dalej do angli lecą. musisz zadzwonić i sie poprostu wwszystko wypytać.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam >>> ale ciemnoty wam wciskają >> że anglia itp a tak po prawdzie to jest firma czeska która od lat robi nicasil i tam wszyscy nasi rzemieślnicy wysyłają . Pozdro.....

Moze i wszyscy ale nie ten mechanik o którym napisałem. Nie raz widziałem paczki z zregenerowanymi cylindrami i jako nadawca była anglia. Z koleji widziałem tez dwa cylindry które Kujałowicz dał mi porównać jeden z "Czeskim nicasilem" a drugi z Angielskim nicasilem. Kolor nawet był całkiem inny i róznice było czuć pod palcem. Pozatym już nawet na forum było mase opini ze "Czeski nicasil" wyciera sie ludziom po sezonie lub dwoch. Natomiast ja z własnego i znajomych doścwiadczenia wiem ze ta powłoka którą poolecam wytrzymuje tyle co oryginalna czli ok 10 tłoków co wychdzi wszystkie selekcje tłoka po 2 - 3 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Potrzebuje jeszcze rady jak sprawdzić czy nicasil jeszcze da rade, czym i jak go zmierzyc. Jak dobrać nowy tłok jak coś o 0.05mm mniejszy czy o jakąś inną wartość

Jeśli chodzi o pomiar średnicy cylinda w celu sprawdzenia grubości nicasilu to sam tego nie wykonasz bo zapewne nie masz precycyjnego urządzenia zwanego średnicówką a nawet jeśli masz to wymaga ono pewnych umiejętności.

Tak na oko to nicasil ma taki delikatnie żółtawo-złotawy kolor i poprostu jeśli zobaczysz mocne przetarcia koloru aluminium czyli srebrnego to znaczy ze w tych miejscach nie ma powłoki. Przetarcia to ostatecznie nie jakiś wielki problem ( o ile nie są duże) gorzej jest jak są głębokie rysy aż w aluminium.

Jesli chodzi o dobór tłoka to tak samo raczej musi ocenić mechanik po tym jak zmierzy cylinder. Generalnie luz między tłokiem a cylindrem ma byc pięć setek czyli 0,05mm :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam lałem olej castrola R2. Dziś odpaliłem moto, smiga tak samo prawie jak wtedy, chodzi na niskich obrotach wkręca się, ale jak pośmigałem 10 min gaśnie na niskich obrotach, mimo wszystko rozbiorę go ale dopiero jutro bo nie biorę się za to sam, mechanik powiedział, że prawdopodobnie łożyska na wale będą do wymiany i że pewnie tłok do wymiany. Jednego się nauczyłem, żeby nie tankować moto na stacji tylko kupić większą ilość i lać z kanistra dobrze wymieszane paliwo. Wydaje mi się, że nicasil będzie ok bo jak odpalił i chodził dobrze to myślę, że biedzie ok. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pozniej traci wolne obroty itd to na pewno nie jest ok. Mimo wszystko zajrzyj do garnka razem z mechanikiem i obadaj stan tloka. BTW. jesli zarowno korba jak i wal nie ma luzow oraz wal sie luzno i ladnie kreci to nie ma sensu wymianiac nic na dole. Podejrzewam, ze jedyna zuzyta tutaj rzecza moze byc tlok. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...