piterq1991 Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Witam Chciałbym uzyskać namiary na miejsca gdzie kładą sprawdzony pewny nicasil. Po dzisiejszym wyjeździe zapewne będę musiał nowy położyć i szukam namiarów na kogoś kto sie tym zajmuje i będzie pewne, że będzie to dobrze wykonane. Już nigdy nie będę robił mieszanki na stacji benzynowej, źle mi sie paliwo wymieszało i jak leciałem na 1/2 gazy na 6 biegu mój EXC zaczął słabnąć. No to odrazy sprzęgło i zgasł. Przyciągnąłem go do domu, po zrobieniu mieszanki w kanistrze zalałem do baku i odpalam sprzęta. Efekt: brak niskich obrotów, słabo sie wkręca, słabiutka kompresja. Jutro biorę się za rozbieranie silnika. Mam nadzieje, że wystarczy tylko tłok wymienić, że pierścienie sie starły ale jak wiadomo nadzieja matką głupich.I jeszcze jedno pytanie, gdzie szukać zakładu zajmującego się honowaniem jeśli nicasil by sie jeszcze nadawał.Potrzebuje jeszcze rady jak sprawdzić czy nicasil jeszcze da rade, czym i jak go zmierzyc. Jak dobrać nowy tłok jak coś o 0.05mm mniejszy czy o jakąś inną wartość Z góry dzieki! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur_125 Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Nie rozumiem. Jeszcze nie rozebrałeś silnika a już sie pytasz gdzie nakładają nowy nicasil? :biggrin: Cytuj http://www.drogadourzedowa.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 20 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Tak już na zapas :biggrin: Po za tym nie tylko mi się to może przydać, ale i innym użytkownikom forum ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwisterZG Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 anglia albo fabryka porsche.jak sie tam dostaniesz nie wiem ale slyszalem ze JG sport ma cos z nicasylem do czynienia,czyli podbij do Tomy'ego M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 (edytowane) www.kemot.plw tym sklepie załatwiają nakładanie nicasilu... deklarują "jakość fabryczną" :D Edytowane 20 Września 2007 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 (edytowane) o kurcze no miliony razy o tym było. Jest w Krakowie mechanik o nazwisku Kujałowicz. Ten facet od baaardzo (mnie na świecie jeszcze nie było) dawna zajmuje sie serwisem tylo i wyłacznie KTMa. Jemu można wysłać cylinder i on to wysyła do anglii i odzyskujesz cylej który wyglada jak nowiutki.Polecałem tego goscia juz kilku osobą z forum i są bardzo zadowolone. i to jest prawdziwy nicasil a nie zadny Czeski chrom którego po roku nie bedize. Kosztuje to 800zł i cylinder jest całkowicie zregenerowany i wiem ze nawet w razie potrzeby gdy gładź jest popękana albo ma kształt beczki to naspawują, od nowa rozwiercają, szlifują, nakładają nicasil i honują. http://www.ktm.krakow.pl/ teraz zobaczyłem ze na tej stronce piszą coś o jakiejś nowej maerykańskiej technice nakładania nicasilu więc moze i cena ukległa zmianie albo tylko dla picu coś napisali a cylindry dalej do angli lecą. musisz zadzwonić i sie poprostu wwszystko wypytać. Edytowane 20 Września 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Witam >>> ale ciemnoty wam wciskają >> że anglia itp a tak po prawdzie to jest firma czeska która od lat robi nicasil i tam wszyscy nasi rzemieślnicy wysyłają . Pozdro..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Witam >>> ale ciemnoty wam wciskają >> że anglia itp a tak po prawdzie to jest firma czeska która od lat robi nicasil i tam wszyscy nasi rzemieślnicy wysyłają . Pozdro.....Moze i wszyscy ale nie ten mechanik o którym napisałem. Nie raz widziałem paczki z zregenerowanymi cylindrami i jako nadawca była anglia. Z koleji widziałem tez dwa cylindry które Kujałowicz dał mi porównać jeden z "Czeskim nicasilem" a drugi z Angielskim nicasilem. Kolor nawet był całkiem inny i róznice było czuć pod palcem. Pozatym już nawet na forum było mase opini ze "Czeski nicasil" wyciera sie ludziom po sezonie lub dwoch. Natomiast ja z własnego i znajomych doścwiadczenia wiem ze ta powłoka którą poolecam wytrzymuje tyle co oryginalna czli ok 10 tłoków co wychdzi wszystkie selekcje tłoka po 2 - 3 razy. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Tak szybko byś go załatwił? Przecież tak czy siak zrobiłeś tą mieszankę? Może przyczyna awarii leży gdzie indziej? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 No tak szybko niestety, zaraz ide rozbierać moto i będę wiedział co i jak. Olej mi sam spaliło na początku, a później paliwo samo ciągnął. Wieczorem napisze coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Potrzebuje jeszcze rady jak sprawdzić czy nicasil jeszcze da rade, czym i jak go zmierzyc. Jak dobrać nowy tłok jak coś o 0.05mm mniejszy czy o jakąś inną wartośćJeśli chodzi o pomiar średnicy cylinda w celu sprawdzenia grubości nicasilu to sam tego nie wykonasz bo zapewne nie masz precycyjnego urządzenia zwanego średnicówką a nawet jeśli masz to wymaga ono pewnych umiejętności.Tak na oko to nicasil ma taki delikatnie żółtawo-złotawy kolor i poprostu jeśli zobaczysz mocne przetarcia koloru aluminium czyli srebrnego to znaczy ze w tych miejscach nie ma powłoki. Przetarcia to ostatecznie nie jakiś wielki problem ( o ile nie są duże) gorzej jest jak są głębokie rysy aż w aluminium.Jesli chodzi o dobór tłoka to tak samo raczej musi ocenić mechanik po tym jak zmierzy cylinder. Generalnie luz między tłokiem a cylindrem ma byc pięć setek czyli 0,05mm :flesje: Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 mixol zapewne na stracji mu wlali, aź mnie ciarki przeszły jak to przeczytałkem:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Sam lałem olej castrola R2. Dziś odpaliłem moto, smiga tak samo prawie jak wtedy, chodzi na niskich obrotach wkręca się, ale jak pośmigałem 10 min gaśnie na niskich obrotach, mimo wszystko rozbiorę go ale dopiero jutro bo nie biorę się za to sam, mechanik powiedział, że prawdopodobnie łożyska na wale będą do wymiany i że pewnie tłok do wymiany. Jednego się nauczyłem, żeby nie tankować moto na stacji tylko kupić większą ilość i lać z kanistra dobrze wymieszane paliwo. Wydaje mi się, że nicasil będzie ok bo jak odpalił i chodził dobrze to myślę, że biedzie ok. :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Skoro pozniej traci wolne obroty itd to na pewno nie jest ok. Mimo wszystko zajrzyj do garnka razem z mechanikiem i obadaj stan tloka. BTW. jesli zarowno korba jak i wal nie ma luzow oraz wal sie luzno i ladnie kreci to nie ma sensu wymianiac nic na dole. Podejrzewam, ze jedyna zuzyta tutaj rzecza moze byc tlok. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 i masz racje. Tłok do wymiany oraz cylinder do honowania. Mam jeszcze takie jedno małe pytanie. Jak oddam cylinder do honowania to zjadą mi 0.01 czy inaczej to jakoś działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.