Skocz do zawartości

stukot/tyrkotanie w skrzyni biegów cbrf4


brzooza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanko, ostatnio przy dosyć przy predkosci ok 120km/h podczas redukcji z 6 na 5, bieg nie wskoczyl tylko co dziwne "luz". Nie bylo by jeszcze nic strasznego gdyby nie fakt, ze nie nozna bylo wrzycic nizszego biegu bo skrzynia zaczela stukac/tyrkotać, tak jak by sie zebatki zazebialy czy cos takiego, odglosy byly dosc straszne, pomimo wcisniętego sprzęgła!

Na pierwszy "rzut oka" nic sie nie stalo - wszystkie biegi wchodzą prawidlowo...

Moje pytanie co to moglo byc? czy oznacza to jakas awarie, czy w ten typ tak ma?

Jeszcze jedno, czy podczas tekgo zgrzytu, tyrkotania moglo sie cos uszkodzic, (np. podczas zazebiania mogly porobic sie jakies opilki z trybow, ktore moga cos uszkodzic-nie daje mi to spokoju). Pozdrawiam

Edytowane przez brzooza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego od razu, czy to nowy motocykl ?

Proponuje na poczatek zmienic olej, skrzynie Hondy sa na to b. czule, jak sie powtorzy to wydaje mi sie ze wodzik skrzywiony, lub zuzyty.

Przeczytaj rowniez posty Tomka Kulika o zmianie biegow z polsprzeglem i przegazowka - za wolna zmiana moze powodowac trudnosci z ich wchodzeniem na wysokich obrotach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nic nie klękło, wszystko chodzi tak jak powinno...

Właśnie tego typu postów się obawiałem "zmienić olej" wolałbym raczej usłyszeć "nic sie nie stanie - ewentualne opilki/kawalki wylapie filtr) oelj chcialem zmienic na nowy sezon (po zimie), a moto ma 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nic nie klękło, wszystko chodzi tak jak powinno...

Właśnie tego typu postów się obawiałem "zmienić olej" wolałbym raczej usłyszeć "nic sie nie stanie - ewentualne opilki/kawalki wyłapie filtr) olej chciałem zmienić na nowy sezon (po zimie), a moto ma 7 lat

 

Stary kupiłeś se zabaweczkę za 15tysi to nie stękaj gdy trzeba coś wymieniać za 150zł. to tak offtopic.

 

W sprawie twojej skrzyni, jeśli chcesz usłyszeć "nic sie nie stało, będzie dobrze" to może do mamusi. Chłopaki ci doradzą w sprawie o którą pytasz, ale nie będą ci wycierać nosa.

 

Jeśli o mnie chodzi, uważam że nie masz co panikować, może po prostu za lekko kliknąłeś i nie wskoczyło jak należy. W mojej cbr tylko raz mi sie tak zdarzyło ale szczęście że nie telepało sie pomiędzy biegami tylko był czysty między luz. W moim poprzednim motocyklu kilkakrotnie zdarzyło mi się złapać takie między luzy że jak pizło to myślałem ze koniec. Na szczęście nic sie nie stało, oleju nie zmieniałem. Motocykl jeździ do dziś.

 

Moja rada, zostaw olej, biegi załączaj szybko i pewnie z minimalnym wysprzęgleniem. Ale zrobisz jak ci rozum każe, bo mogę sie mylić i rozpieprzysz motocykl. Decyzja należy do ciebie.

 

Pozdrawiam bluesowo.

 

P.S. Nie spinaj sie za bardzo za mój ton w wypowiedzi, szczerzę chce pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary kupiłeś se zabaweczkę za 15tysi to nie stękaj gdy trzeba coś wymieniać za 150zł. to tak offtopic.

 

W sprawie twojej skrzyni, jeśli chcesz usłyszeć "nic sie nie stało, będzie dobrze" to może do mamusi. Chłopaki ci doradzą w sprawie o którą pytasz, ale nie będą ci wycierać nosa.

 

Jeśli o mnie chodzi, uważam że nie masz co panikować, może po prostu za lekko kliknąłeś i nie wskoczyło jak należy. W mojej cbr tylko raz mi sie tak zdarzyło ale szczęście że nie telepało sie pomiędzy biegami tylko był czysty między luz. W moim poprzednim motocyklu kilkakrotnie zdarzyło mi się złapać takie między luzy że jak pizło to myślałem ze koniec. Na szczęście nic sie nie stało, oleju nie zmieniałem. Motocykl jeździ do dziś.

 

Moja rada, zostaw olej, biegi załączaj szybko i pewnie z minimalnym wysprzęgleniem. Ale zrobisz jak ci rozum każe, bo mogę sie mylić i rozpieprzysz motocykl. Decyzja należy do ciebie.

 

Pozdrawiam bluesowo.

 

P.S. Nie spinaj sie za bardzo za mój ton w wypowiedzi, szczerzę chce pomóc.

 

14tysi, ale kazda dodatkowa stowka boli tak samo, tym bardziej ze sianem nie s*am - tak offtopic

 

Mamusia juz mi powiedziala, ze bedzie dobrze i nosek wytarla:)

 

o taka wlasnie rade mi chodzilo, wiec sie nie spinam:D

a co do paniki to nie panikuje z powodu tyrkotania, tylko odnosnie nastepstw. Nie chce jej jeszcze bardziej zaszkodzic... chcialem sie dowiedziec czy spotkal sie ktos z tym, zeby po takim zgrzycie pojawily sie opilki w oleju??

 

W kazdym razie dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak łatwa rozwalićskrzynie...ale skrzynia szarpie kiedy porostu biegu zmienić nie umiesz... i przyznaj sie szczerze;] To nie samochod i technika zmiany biegu na "2" tylko motocykl gdzie dźwignia lubi brutalne szarpniecia(aha i jak jeździsz w miekkich butach to zapomnij o dobrej zmianie biegu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twueska: to jak sie zmienia biegi - wierz mi - wiem, poza tym to nie stalo sie przy zmianie z 1 na 2 tylko podczas redukcji z 5 na 6...

Tak czy inaczej z tego co sie orientowalem podobno czasem, choc BARDZO rzadko wskoczy taki "miedzyluz" wlasnie miedzy 5 a 6 (nawet podczas wlasciwej zmiany biegow - zadrzylo mi sie to 2 razy w ciagu roku). Opilki niestety moga sie porobic, z tym juz dawno zostaly zmielone przez pompe oleju i osiadly w filtrze. Oleju nie zmieniam i pyce dalej. Dzieki za wszystkie rady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twueska: to jak sie zmienia biegi - wierz mi - wiem, poza tym to nie stalo sie przy zmianie z 1 na 2 tylko podczas redukcji z 5 na 6...

Tak czy inaczej z tego co sie orientowalem podobno czasem, choc BARDZO rzadko wskoczy taki "miedzyluz" wlasnie miedzy 5 a 6 (nawet podczas wlasciwej zmiany biegow - zadrzylo mi sie to 2 razy w ciagu roku). Opilki niestety moga sie porobic, z tym juz dawno zostaly zmielone przez pompe oleju i osiadly w filtrze. Oleju nie zmieniam i pyce dalej. Dzieki za wszystkie rady. Pozdrawiam

 

Smok olejowy też ma jakieś siateczki, więc duże opiłki/odłamki sie nie dostaną. Ale wątpię aby coś sie zeszlifowało, jak już to odłupały by sie większe kawałki.

Dla świętego spokoju możesz w zimie odkręcić sobie miskę olejową, jeśli coś sie stało to będziesz widział.

 

Pozdrawiam

 

PS. Potwierdzam, w moim przypadku też było to po między 5 a 6. Udało mi sie jednak dopchnąć bez trzasków. Przegazówki te sprawy heheh

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twueska: to jak sie zmienia biegi - wierz mi - wiem, poza tym to nie stalo sie przy zmianie z 1 na 2 tylko podczas redukcji z 5 na 6...

Tak czy inaczej z tego co sie orientowalem podobno czasem, choc BARDZO rzadko wskoczy taki "miedzyluz" wlasnie miedzy 5 a 6 (nawet podczas wlasciwej zmiany biegow - zadrzylo mi sie to 2 razy w ciagu roku). Opilki niestety moga sie porobic, z tym juz dawno zostaly zmielone przez pompe oleju i osiadly w filtrze. Oleju nie zmieniam i pyce dalej. Dzieki za wszystkie rady. Pozdrawiam

 

w trzecim wierszu swojego tekstu potwierdzasz jak umiesz zmieniać biegi.

Po tej redukcji wrzuciłeś w górę z 5 na 4 kę?

Kupiłeś chłopcze szlachetny sprzęt tylko jeszcze nie potrafisz go używać a może się mylę?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...