Skocz do zawartości

Gaźnik GS 500e


tomektychy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie. Gdy odebrałem motor z serwisu po regulacji gaźników obroty jalowe mialem 1500 obr..po pewnym czasie samoczynnie obroty spadly te do 1000:| ostatnio regulowałem podkręcając tą śrubkę do 1100-1200 jednak zauważyłem że ponownie spadło na 1000:| jaka może być tu przyczyna? w ogóle jaka jest zasada działania tego zabiegu?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie. Gdy odebrałem motor z serwisu po regulacji gaźników obroty jalowe mialem 1500 obr..po pewnym czasie samoczynnie obroty spadly te do 1000:| ostatnio regulowałem podkręcając tą śrubkę do 1100-1200 jednak zauważyłem że ponownie spadło na 1000:| jaka może być tu przyczyna? w ogóle jaka jest zasada działania tego zabiegu?

 

pozdrawiam

 

Obroty wyreguluj na porządnie nagrzanym silniku po dłuższej jeździe. Zaraz po odpaleniu gdy silnik złapie temperaturę i chodzi juz bez ssania , obroty moga oscylowac w w okolicy 1000 obr/min by po mocnym nagrzaniu skoczyć do 1300.

 

Jesli jednak dalej jest problem z tymi obrotami sprawdź kolor elektrod swiec czy nie sa czarne , okopcone. Byc moze serwis zamiast poprawić zepsuł nastawy gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty regulowałem za każdym razem na nagrzanym silniku, po dłuższej trasie pod koniec dnia zanim odstawiłem do garażu...i lipa:( będę musiał się temu bardziej przyglądnąć. a świec nie mam za bardzo jak wykręcić bo nie mam klucza:/ muszę sobie najpierw skombinować:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisuję tutaj...aby nie tworzyć nowego tematu. Dziś na postoju nastąpił wyciek z mojego motorku po rurce doszedłem że ciekło z air boxu....wyciek był w postaci benzyny oraz prawdopodobnie oleju bo została plama na asfalcie:( wyciek nastąpił w sumie na zimnym silniku bo dopiero co odpaliłem i przejechałem może niecały kilometr (podjechałem do kumpla), postawiłem na stopce i my tu gadu gadu no i potem zauważyłem plamę:icon_twisted: co to może być i dlaczego? później jeździłem na motorze kontrolując rurkę czy aby nie cieknie znowu....sytuacja się nie powtórzyła, lecz teraz uważnie będę kontrolował czy aby w garażu się nic nie pojawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisuję tutaj...aby nie tworzyć nowego tematu. Dziś na postoju nastąpił wyciek z mojego motorku po rurce doszedłem że ciekło z air boxu....wyciek był w postaci benzyny oraz prawdopodobnie oleju bo została plama na asfalcie:( wyciek nastąpił w sumie na zimnym silniku bo dopiero co odpaliłem i przejechałem może niecały kilometr (podjechałem do kumpla), postawiłem na stopce i my tu gadu gadu no i potem zauważyłem plamę:( co to może być i dlaczego? później jeździłem na motorze kontrolując rurkę czy aby nie cieknie znowu....sytuacja się nie powtórzyła, lecz teraz uważnie będę kontrolował czy aby w garażu się nic nie pojawiło.

 

Przełącz kranik na pri na chwilę i zobacz czy nie leci paliwo z któregos z węzykow. Prawdopodobnie masz nieszczelny zaworek iglicowy w ktoryms z gazników i go zalewa. Z tad problemy z obrotami i wyciekiem paliwa . Zobacz tez koniecznie poziom oleju w silniku. Moze byc nierozcieńczony paliwem. Czym to grozi nie musze pisać.

Jesli te wszystkie problemy masz po serwisie to goń do nich niech poprawiają co schrzanili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy się do działo wcześniej ponieważ motor dopiero co kupiłem:( poziom oleju w normie...czyli na połowie, kumpel wąchał od razu i nie czuć było paliwem w zbiorniku oleju. kicha...jutro się przejade do serwisu, ale nie wiem czy ponownie nie będę musiał zapłacić za serwis:( sprawdziłem też dziś świece....nie są okopcone, są ok:)

 

 

zadam dość lakoniczne pytanie: jeżeli jutro w garażu nie będzie plamy oraz po odkręceniu na PRI i pozostawieniu na chwilkę nie będzie ciekło to czy mogę jechać w trasę?a co w przypadku gdy będzie wyciek z jakiejś rureczki? jutro planowałem zamienić puszkę na 2 kółka bo pogoda ma być również ładna:)

 

sytuacja się nie powtórzyła....sprawdzam ten wężyk czy przypadkiem z niego coś nie cieknie...jak narazie wszystko się samo naprawiło:P może się pływak zawiesił albo coś?:)

Edytowane przez tomektychy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz albo lekko zuzyty zaworek iglicowy, albo jakis paproch wpadl tam i powodowal podlewanie zaworka w trakcie jazdy, co z kolei powodowalo falowanie obrotow i wyciek w czasie postoju.

Sprawdz rowniez czy w polozeniu ON nie cieknie ci z kranika po wylaczeniu silnika, swiadczylo by to uszkodzonej membranie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie cieknie..dodam nawet że przetrzymałem go chwilę na PRI i również nie było żadnego wycieku. wydaje mi się że to jednak paproch,..bo gdyby było nie tak coś z tym zaworkiem to ciekłoby cały czas...a sytuacja się nie powtórzyła jeszcze. ostatnio zauwazyłem również że ustał problemz obrotami, trzyma mi ustawione 1100 ale na dobrze rozgrzanym silniku....czasem pofaluje do 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dalej niestety ciągnę wątek z gaźnikiem:( moto było parę razy na serwisie ponieważ ciekło dalej te paliwo....ale problem rozwiązany. zamontowany filtr i do gaxnika żadne syfy z baku się nie dostaną. ale wynikł inny problem:( zauważyłem że motor przy ok 1500 obrotów co jakiś czas się "dławi" i chodzi tak jak by na jeden cylinder...obroty spadały i tak sobie skakał z tymi jałowymi (rzecz dzieje się tylko na luzie,bynajmniej wtedy to zauwazyłem)oblukałem o co chodzi i lewy gaźnik dostaje wystrzał z mieszanki. nie wiem jak to fachowo nazwać,opisać...gaźnik cały zadrży w tym momencie. Czy może mi ktoś powiedzieć co to jest, dlaczego i jak to zrobić?

 

 

Dodam również że moto zaczęło wolniej schodzić z obrotów....wkręca się ładnie lecz wolno schodzi:(

Edytowane przez tomektychy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...