tomektychy Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Witam. Ja mam pytanie odnośnie techniki jazdy...a mianowicie jakiego progu dolnych obrotów należy unikać aby nie męczyć za bardzo silnika? bo ja np jak jadę w jakiś wolny zakręt i mam 2tyś obrotów na 2 biegu to wolę zredukować do 1 ...może źle robię? jeżeli tak to proszę o dostarczenie wiedzy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Witam. Ja mam pytanie odnośnie techniki jazdy...a mianowicie jakiego progu dolnych obrotów należy unikać aby nie męczyć za bardzo silnika? bo ja np jak jadę w jakiś wolny zakręt i mam 2tyś obrotów na 2 biegu to wolę zredukować do 1 ...może źle robię? jeżeli tak to proszę o dostarczenie wiedzy:) To akurat zależy od motocykla. W każdym razie jak wyczujesz sprzęt to powinieneś przed zakrętem mieć taki bieg, aby po wyjściu z niego nie redukować - tym bardziej na zakręcie. Akurat może Ci trochę pomogę, bo też jeżdżę GS'em - staram się nie schodzić poniżej 3-4 tys. podczas całego pokonywania zakrętu. Dlatego, bo poniżej tych prędkości obrotowych tak jakby się trochę dławi - pewnie to masz u siebie [czuć takie zrywanie]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 dla mnie wazniejsze jest to , aby caly czas byc "wkreconym" na obroty , bo to ulatwia kontrole nad moto ZAWSZE , 2000 obr mam prawie na luzie (co ty ku*wa na luzie smigasz?)- dla twojego dobra nie zchodz nigdy ponizej 4000 na zakrecie (a nawet 5000), bo kiedys pocalujesz matke ziemie :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomektychy Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Heheh nie na luzie nie jeżdżę:biggrin: a poniżej tych 2tyś obrotów....masz rację dławi się i zrywa. dlatego staram się unikać tego i redukuję przed zakrętem. Narazie nie wchodzę w zakręty z dużą prędkością bo nie jeżdzę zbyt długo....ale trening czyni mistrza:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mortag Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 (edytowane) Bodzyn mozesz mnie usmwiadomic? Czemu mialbym cokolwiek calowac jesli mam za niskie obroty (pomijam ksztuszenie sie i zrywanie bo to roumiem)Moj Bandit 600 swietnie pracuje juz ok 3k rpm. Nie mialem nigdy problemow nawet z ciasnymi zakretami pokonujac je na spokojnych obrotach. Fakt, ze nie ma tego efektu na wyjsciu :biggrin: ale nie rozumiem czemu mialoby to prowadzic do jakichkolwiek problemow. Dokladajac do tego spokojniejsza reakcje na gaz i mniejsza moc przekazywana na kolo co moim skromnym zdaniem zmniejsza szanse na uslizg, Twoje slowa brzmia troche irracjonalnie. Ale ja sie nie znam i prosze mnie oswiecic :flesje: Edytowane 12 Września 2007 przez Mortag Cytuj Rafał. Oczarowany, zafascynowany, zaślepiony i ogłuszony motocyklizmem. Jak nie ugania się po krzakach, to wyciera beton, asfalt lub kostkę brukową. Instruktor z powołania i zamiłowania. www.paramoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Bodzyn mozesz mnie usmwiadomic? Czemu mialbym cokolwiek calowac jesli mam za niskie obroty (pomijam ksztuszenie sie i zrywanie bo to roumiem) no właśnie dlatego :flesje: związek przyczynowo-skutkowy: jeśli zacznie szarpać, to masz dużą szansę walnąć. podobnie może zabraknąć momentu obrotowego do "podniesienia" moto z pochylenia na wyjściu. jazda na takiej dolnej granicy obrotów faktycznie może być niebezpieczna - lepiej mieć rezerwę, bo nie wiesz co może się stać na drodzejsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomektychy Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 a czy te niskie obroty są jakoś zabójcze dla silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Jak ciagniesz po 30 km/h na 6 biegu, to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 a poważniej rzecz ujmując, to jak to już było na forum wyjaśniane - to kwestia wydajności pompy olejowej. poniżej jakichś obrotów daje za mało oleju, a brak smarowania oczywiście przyjemności silnikowi nie sprawi. ktoś tu oceniał takie minimum na 3kobr - nie znaczy to, że jak będzie na krótką chwilę mniej to się silnik zatrze, ale na dłuższy czas nie powinnojsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 ktoś tu oceniał takie minimum na 3kobrto zależy od typu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Wasz problem polega na tym że macie działający obrotomierz. Ja mam obydwa zepsute i mam spokój :icon_mrgreen: A tak poważnie to silnik musi "lekko" sie kręcić. Nie za szybko i nie za wolno. Z czasem będziesz wiedział o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mortag Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Dzieki za odpowiedz :)Znaczy nie ma tam ukrytych haczykow ;) Cytuj Rafał. Oczarowany, zafascynowany, zaślepiony i ogłuszony motocyklizmem. Jak nie ugania się po krzakach, to wyciera beton, asfalt lub kostkę brukową. Instruktor z powołania i zamiłowania. www.paramoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.