Skocz do zawartości

TDM,XJ,Fazer.....


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem! Jesli uda mi sie sprzedac swój obecny motocykl (EN500 '95) to jednak chyba przesiąde sie z choperowato-cruiserowatych na cos co nie tylko ładnie wygląda,ale i jeździ.Niedawno myślałem o czyms w stylu Magny,XV,VN ,VT ale powoli skłaniam sie do innego typu motocykla.

W związku z tym prosba do Was.

Najlepiej cos ok 650-900, chłodzenie cieczą i napęd wałkiem mile widziany.Słyszałem że XJ 900 ma wał,ale chłodzona powietrzem,TDM cieczą ale z łańcuchem.Czy tak :?: Jesli ktos z Was zna te modele ew.podobne spełniające w/w warunki, lub jeżdził czyms takim prosze o sugestie oraz troche informacji technicznych.

A co oznaczaja te literki u Yamahy? Np.XJ.... N,S czy to chodzi o "nadwozie" (owiewki)

Podobno ważny jest tez rok produkcji ze względu na wprowadzane modyfikacje.Jakiego motocykla szukać do m/w 14 tysięcy :?:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej cos ok 650-900, chłodzenie cieczą i napęd wałkiem mile widziany

Po tych słowach od razu przyszła mi na myśl Honda NTV 650.Jeszcze się mieści w granicach Twoich wymagań pod względem pojemności.A ma:

-silnik chłodzony cieczą, układ dwucylindrowy widlasty

-moc to 50KM przy 7500

-moment 55Nm przy 3000

-zbiornik paliwa 19 litrów

-Vmax koło 180

- no i oczywiście wał Kardana

Z tego co czytałem podobno silnik nie do zajeżdżenia.

W 1998 wprowadzono następcę o przydomku Deauville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej cos ok 650-900, chłodzenie cieczą i napęd wałkiem mile widziany

Po tych słowach od razu przyszła mi na myśl Honda NTV 650.Jeszcze się mieści w granicach Twoich wymagań pod względem pojemności.A ma:

-silnik chłodzony cieczą, układ dwucylindrowy widlasty

-moc to 50KM przy 7500

-moment 55Nm przy 3000

-zbiornik paliwa 19 litrów

-Vmax koło 180

- no i oczywiście wał Kardana

Z tego co czytałem podobno silnik nie do zajeżdżenia.

W 1998 wprowadzono następcę o przydomku Deauville.

 

To rozwiązanie ma poważną wadę - dalej byś miał ok. 50 koników, chociaż faktycznie podobno nie do zarżnięcia.

Ja bym wybrał XJ 900 Diversion - z owiewką, z kardanem, chłodzony powietrzem ale z chłodnicą oleju, no i te 90 koni z 2-zaworowego silnika oznacza niezły power od samego dołu.

Ogólnie -wspaniały klasyk który wygląda dobrze teraz i tak samo wyglądać będzie za 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Avalon dlaczego boisz sie chłodzenia powietrzem?

Niższa cena motocykla prostsza konstrukcja a w przypadku XJ 900 niwysialony w sumie silnik = wysoka trwałośc  

No i z daleka wyglądasz jak policja :D:):D:):D:):D:)

tylko kup białą....................

 

Tak jest Damian!!! białą z dużą owiewką - opis był w SM, typowy sprzęt dla kogoś kto lubi dużo i wygodnie jezdzić ale ze sportem zbyt wiele wspólnego nie ma (chyba że pali Sporty :lol: )

Wtedy murowany szacunek i poważanie na drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[moc to 50KM przy 7500

 

To zalezy ktory rok, wczesniejsze mialy przed '90 61KM, po '91 57KM, a po '95 50KM.

 

Avalon a myslales o VX800??

Chlodzony ciecza, V2, 61KM przy 6800obr/min, kardan, niskie zuzycie paliwa.. jednym slowem zyc nie umierac :D

A za 14 000zl spokojnie kupisz '96

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJ900N golas bardzo rzadko występuje w naturze, często też jest przebudowany ( przerabiany z eSki gdyż remont wychodzi dużo taniej ) po wypadku, trzeba uważac by na takiego nie trafić.

XJ900S z górną owiewką. Moc 89KM lub z innych źródeł 90KM moment obrotowy ok.80kgm czy czegoś tam. Wał kardana. Przegląd co 6tys.km.

Po 40tys.km. rozrząd do wymiany i wtedy najczęściej sprzedawany.

Doskomałe kopyto, ciągnie do 210km/h, źle się sprawuje w długich pofałdowanych łukach ale XJR1300 ma to samo.

Zasięg 400km przy dynamicznej jeździe.

Spalanie od poniżej 5l/100km do 9l/100km jak dasz w palnik ( powyżej 180km/h)

Polecam !!!!!!!

Świetne moto za średnie pieniądze ( małe w tej klasie pojemnościowej ) nie wymaga wiele od użytkowniak, no nic oprócz szacunku należnego 90KM i 270kg wagi.

Jak coś więcej to pytaj.

 

Zbycho

XJR1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam tak z reka na sercu że najbardziej myslełem właśnie o XJ 900N/S

ładny sprzet i właśnie słyszałem ze mało awaryjny i prosty w obsłudze.Fakt że dośc cięzki.Mój obecny EN to zaledwie 195kg.

Czy dam radę?

 

Do VX sie przymiezałem , ale jakos nie teges.....nie wiem ale mi cos nie pasuje.Chociaż to porządny motocykl.

 

Wolał bym chłodzenie woda po opowieściach Marlewa o wyprawie do Bułgarii jego Kataną chłodzoną powietrzem. Czy jazda po mieście (czytaj w korkach i wolno) nie doprowadza do przegrzewania XJ-ty?

 

 

A może ktos z Was ma na oku jakis motocykl który ew. mogł bym kupić? Przy okazji może ma ktos chetnego na mój obecny sprzęt Kawasaki EN 500 95 rok? Stan, jak widzieliście niezły. :D

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zygzaka...? :D

 

Ja mam za to pytanie, czemu tak uparcie lansujesz tego kardana...? Owszem, bezobsługowy, ale nie badźmy takimi ortodoksami...

 

CO do VX-a to odpuść sobie - z tego co mówił Red i VX (Jacio) to jest fajne moto, ale prowadzi się tak sobie. A Tobie z tego co pamiętam zależy głównie na prowadzeniu... i to w dwie osoby. Wychodzi, że jak by nie patrzył, to w tym przedziale cenowym pozostaje tylko XJ-ta. TDM jest fajny, ale w dwie osoby... i siedzenie już nie tak wygodne dla pasażera...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do VXa w zasadzie nie miałem zastrzeżeń, bo ma dużo plusów: V2, kardan, chłodzenie cieczą, wygodny dla dwóch osób, duży, goły .....

... wady: miękkie zawieszenie (XJ też ma za miękkie podobno) i brak owiewek (szyba jakoś mi nie pasi)

Plusy VXa:

- 72 Nm momentu przy 5800obr/min

- dwa gary (tańszy serwis, synchro, świece, ...)

- wąski, zgrabny

- spalanie w trasie 100-120: 4,5 litra na 100, w mieście nie udało mi się przekroczyć 6litrów.

 

... bardzo fajny motocykl. Ale różni ludzie różne mają potrzeby. To, co na przykład bym zmienił w XXie, to:

- silnik od odkurzacza zamieniłbym na V2 (nawet tylko 100konne :D )

- łańcuch na kardana

... reszta jest ok.

 

NTV przegrywała z VXem we wszystkich testach. Silnik Suzuki tez jest nie do zajeżdżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, jeżeli ktoś upiera się przy golasie (ew. półowiewka) to trudno. Ja przechodzę ewolucję w kierunku pełnej owiewki, a konkretnie VFR750 po roczniku '91 (RC36). Avalon pomyśl o tym sprzęcie.

Silnik V4

Moc 100KM

Moment obr 78 Nm

Niezwykle trwałe silniki, doskonała ochrona przed deszczem i wiatrem, bardzo wygodna dla dwóch osób, świetne prowadzenie i hamulce. Z minusów został tylko łańcuch, ale nie dajmy się zwariować - tak jeździ masa motocykli i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wolał bym chłodzenie woda po opowieściach Marlewa o wyprawie do Bułgarii jego Kataną chłodzoną powietrzem. Czy jazda po mieście (czytaj w korkach i wolno) nie doprowadza do przegrzewania XJ-ty?

quote]

 

Nie ma co porównywać Katany do XJ900 - przede wszystkim brak chłodnicy oleju, słabe użebrowanie głowicy (to z nią miałem problem), i mała ilość oleju doprowadzana do głowicy - żadnego natrysku na denka tłoków, tylko olej do smarowania wałków rozrządu. Dlatego w upały trzeba było uważać, poza tym zrobiłem mały błąd który skończył się rozbiórką głowicy - w każdym normalnym motocyklu z okienkiem poziom oleju sprawdza się na kołach a w Katanie na centralnej podstawce (różnica 0,6 l) - i chyba dlatego miałem problemy

Pomyśł że XJ900 jeżdzi w policji - korki, miasto i raczej działa więc ...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż' date=' jeżeli ktoś upiera się przy golasie (ew. półowiewka) to trudno. Ja przechodzę ewolucję w kierunku pełnej owiewki, a konkretnie VFR750 po roczniku '91 (RC36). Avalon pomyśl o tym sprzęcie.

Silnik V4

Moc 100KM

Moment obr 78 Nm

Niezwykle trwałe silniki, doskonała ochrona przed deszczem i wiatrem, bardzo wygodna dla dwóch osób, świetne prowadzenie i hamulce. Z minusów został tylko łańcuch, ale nie dajmy się zwariować - tak jeździ masa motocykli i jest OK.[/quote']

 

A jest jakaś "goła" Hondzia z takim motórem :?:

 

Widać nie lubię iśc na skróty przetartymi szlakami i na własnej skórze przekonać sie o zaletach motocykli z owiewkami.Może kiedyś taki sobie kupie.Na razie bez owiewek lub z małą. 8) (czarną) 8)

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż' date=' jeżeli ktoś upiera się przy golasie (ew. półowiewka) to trudno. Ja przechodzę ewolucję w kierunku pełnej owiewki, a konkretnie VFR750 po roczniku '91 (RC36). Avalon pomyśl o tym sprzęcie.

Silnik V4

Moc 100KM

Moment obr 78 Nm

Niezwykle trwałe silniki, doskonała ochrona przed deszczem i wiatrem, bardzo wygodna dla dwóch osób, świetne prowadzenie i hamulce. Z minusów został tylko łańcuch, ale nie dajmy się zwariować - tak jeździ masa motocykli i jest OK.[/quote']

 

A jest jakaś "goła" Hondzia z takim motórem :?:

 

Widać nie lubię iśc na skróty przetartymi szlakami i na własnej skórze przekonać sie o zaletach motocykli z owiewkami.Może kiedyś taki sobie kupie.Na razie bez owiewek lub z małą. 8) (czarną) 8)

 

CB750 czy Seven Fifty klasyczna maszyna bardzo podobna do Zephyra 750 Kawasaki, oba sprzęty niewątpliwie bardzo sympatyczne. Moc około 75KM i niestety łańcuch.

Kolega jeździ i sobie baaaaaaaaardzo chwali, nie bardzo nadaje się dla drągali powyżej złoty osiemdziesiąt pięć, wygląda wtedy na ciut przymały ( motór oczywiście ).

Kosztowało go toto ok. 15tys.złp za 98 rok. Stan idealny !!!

 

 

Zbycho

XJR1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem że Seven Fifty to starszy rocznikowo motocykl. :idea: Nie wiem czemu kojarzyłem go z przełomem lat 80/90. A mozna gdzies w necie zobaczyc taki sprzęt? Zna ktos jakies linki :?: Moze warto sie zainteresować takim sprzętem :?:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem że Seven Fifty to starszy rocznikowo motocykl. :idea: Nie wiem czemu kojarzyłem go z przełomem lat 80/90. A mozna gdzies w necie zobaczyc taki sprzęt? Zna ktos jakies linki :?: Moze warto sie zainteresować takim sprzętem :?:

 

 

Seven Fifty jest w ofercie Hondy do dzisiaj, natomiast Zephyr 750 był dłubany bodajże do 98 i został zastąpiony ZRX750. Hondzia na foto dużo traci, w naturze wygląda znacznie lepiej.

Moc 73KM moment 62nm max speed 202km/h za 98 rok kolega zpłacił ok. 15tys + karta pojazdu.

 

 

Zbycho

XJR1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...