MEMJ Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Czy ktoś zmieniał łańcuch na nowy bez wymiany na nowe zębatki.Nurtuje mnie temat .Sama ciekawość z mojej strony.Pasowałem stary łańcuch na nowe zębatki i nowy na stare.optycznie jest ok .Zawsze wymieniałem wszystko.Ale może ktoś już to spraktykował w jeździe.Tzn.czy skrócił żywotność łańcucha albo jakieś inne objawy wystąpiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 porownaj stare zebatki i nowe to zrozumiesz . zebatka ze skosnymi juz zebami ( jak pila ) tnie lancuch i bardzo skraca jego zywot Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 nawet jeśli w tej chwili zęby są "w miarę proste" to za 2-3 tys km "zjadą się " i zaczną niszczyć twój nowy łańcuch i znowu będziesz musiał go wymieniać . Nie na darmo nazywa się to "zestaw napędowy" a nie sam łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Kwestia tego, czy i kiedy zębatki były wymieniane. Jeśli są niezużyte to nie ma potrzeby ich wymiany, chyba że rozciągnięty łańcuch długo nie był wymieniany i zdążył je zeszlifować. W takim przypadku lepiej cały zestaw wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Kwestia tego, czy i kiedy zębatki były wymieniane. Jeśli są niezużyte to nie ma potrzeby ich wymiany, chyba że rozciągnięty łańcuch długo nie był wymieniany i zdążył je zeszlifować. W takim przypadku lepiej cały zestaw wymienić. Niezależnie od tego czy są lekko użyte czy mocno lepiej wymienić całość... łańcuch dociera się do zębatek i zębatki do łańcucha....Wymiana tylko jednego elementu bardzo skraca żywotność innych wiec z ekonomicznego punktu widzenia nie warto robić takich zabiegów.. Juz nie wspomne o komforcie jazdy na nowym zestawie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Wyczyść zębatki i zobacz, czy są ślady zużycia, jeśli nie ma i zęby wyglądają jak oryginał to możesz zaryzykować, najwyżej łańcuch krócej pociągnie, ale jak już widać zużycie na zębach to wymieniasz całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Dużo osób wymienia przednią zębatkę po przebiegu około 12-15kkm i wtedy przedłuża ponoc to zycie łańcucha. Może i u Ciebie ktoś tak zrobił dlatego jest w takim stanie... Ale bezwzględnie wymień zębatkę przy nowym łańcuchu :icon_twisted: Na tym nie zaoszczędzisz, uwierz mi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Właściciele Chińczyków takie manewry to chyba do 20KM potem ma to ogromne znaczenie. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Dużo osób wymienia przednią zębatkę ja tak robie , naprawde przedłuża żywotność zestawu dość małym kosztem ;) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 (edytowane) Właściciele Chińczyków takie manewry to chyba do 20KM potem ma to ogromne znaczenie.Znaczy się że w jakim sensie? Ogromne znaczenie w jakim aspekcie?Jak dla mnie to najważniejszy jest łańcuch ze względu na bezpieczeństwo, by się nie urwał i nie zablokował koła a to, że zostawiasz stare zębatki to tylko możesz sobie skrócić żywot łańcucha w tym sensie, że szybko się wyciągnie i dojdzie do końca zakresu regulacji.Zauważ, że napisałem brak widocznych śladów zużycia na zębatkach a nie wytarte zęby na szpileczki i w każdej chwili grozi przeskoczeniem łańcucha po zębach (przy ruszaniu najczęściej).Jak ktoś ma kase to wymienia cały zestaw i tyle, bez gdybania ale jak ktoś nie ma i chce jeszcze pojeździć to zakłada sam łańcuch. O niebo lepsze takie rozwiązanie, niż jeździć na starym z wywalonym ogniwkiem jak to niektórzy mają w zwyczaju.Mi zdarzało się wymieniać łańcuch z przednią zębatką a tylna zostawała stara i chodziło niewiele krócej niż cały nowy zestaw. Przy następnej wymianie oczywiście już trzeba było całość. Edytowane 6 Września 2007 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadMax997 Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 nie wymieniaj ja nigdy nie wymieniam szkoda kasy, oleju też nie wymienaim tylko filtr oleju a filtr powietrza w ogóle wywaliem. Skoro taki delikatny organizm kal ludzki pobiera nieprzefiltrowane powietrze to silnik sobie tym bardziej poradzi ;) :) :lalag: :) :) :) :biggrin: :biggrin: Kolego Stifler coraz bardziej podobają mi się Twoje posty :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 (edytowane) Przednią wymieniam zawsze razem z łańcuchem .Tylną raz na dwa łańcuchy . - Pierwszy , fabryczny łańcuch starczył na prawie 30kkm , docieranie i oswajanie się z motongiem .(oba nowe koła łańc.). . . Między czasie dwa IRYS-y , które zwróciłem do sklepu - gubiły oringi - 4kkm. - Drugi na 20kkm . ( jedno nowe koło łańc.zd. ) Ale jeździłem z luzem łańc. ustawionym na 50mm ( z powodu podniesienia tyłu motocykla o ok 35mm ) . Dlatego na razie wyrobiłem sobie teorię , że zbyt luźny łańcuch skraca jego żywotność . - Trzeci 26kkm .(obie nowe zębatki ) Rokował na więcej , ale chyba jazda w deszczu mu zaszkodziła . Normalnie podciągam łańcuch 1/12 lub 1/6 obr. nakrętki naciągającej . Po jeżdzie w deszczu, jak zacząłen naciągać to straciłem rachubę . Kręcę , kręcę a łańcuch ciągle luźny . I wkrótce go wymieniłem . Teraz mam następny , znowu ten sam RK XW ring ,( jedno koło ł. nowe). Edytowane 6 Września 2007 przez Dariusz L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 oczywiście . jak ci się zużyją nierównomiernie klocki cham tzn jeden już się zjechał a na drugim jeszcze troche '"mięsa" zostało to wymieniacie jeden czy obydwa ???? albo np tylko na jednej tarczy z przodu bo na drugiej jeszcze trochę pociągną ???? :) można też zjechaną zębatkę potraktować wiertłem i pogłębić zęby na niej :P można założyć do litra najtańszy łańcuch irysa :P tylko ze to leczenie syfa pudrem Jasne że się da wymienić tylko łańcuch albo tylko łańcuch i jedną zębatkę . tylko po co ??? ja za dwie nowe zębatki płaciłem chyba coś koło 130-150 zł to takie wielkie koszty ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 oczywiście . jak ci się zużyją nierównomiernie klocki cham tzn jeden już się zjechał a na drugim jeszcze troche '"mięsa" zostało to wymieniacie jeden czy obydwa ???? albo np tylko na jednej tarczy z przodu bo na drugiej jeszcze trochę pociągną ???? :) można też zjechaną zębatkę potraktować wiertłem i pogłębić zęby na niej :) można założyć do litra najtańszy łańcuch irysa :) tylko ze to leczenie syfa pudrem Jasne że się da wymienić tylko łańcuch albo tylko łańcuch i jedną zębatkę . tylko po co ??? ja za dwie nowe zębatki płaciłem chyba coś koło 130-150 zł to takie wielkie koszty ?????Co Ty porównujesz klocki hamulcowe do zębatki? Przez złe klocki możesz się zabić a przez kiepską zębatkę najwyżej nie pojedziesz. W motocyklach gdzie jest spore przełożenie na zębatkach, tylna spokojnie wytrzymuje dwa łańcuchy i dwie przednie zębatki, pod warunkiem, że smarujesz prawidłowo napęd.Troche demonizujecie całą sprawę i tyle, jak zębatka nie ma widocznych śladów zużycia to jaką straszliwą zbrodnię robisz zakładając nowy łańcuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Co Ty porównujesz klocki hamulcowe do zębatki? Przez złe klocki możesz się zabić a przez kiepską zębatkę najwyżej nie pojedziesz. Jeśli mówisz że zębatka to taki mały problem to jestem ciekaw co zrobisz jeśli (oczywiście to przykład nikomu tego nie życzę) np jedziesz 100 km/h wyprzedzasz kogoś na ruchliwej ulicy spada/zrywa się ci łańcuch i tu masz 3 możliwości 1 Bardzo rzadko spotykana (raz w życiu widziałem /słyszałem ) łańcuch spada i leci sobie gdzieś "w pole " nie robiąc krzywdy nikomu i niczemu 2 Dużo częściej spotykana - łańcuch zrywając sie udeka w silnik i rozwala ci pół silnika -łamie kartery i wszystko dookoła 3 Równie często spotykana jak 2 i najbardziej niebezpieczna łańcuch blokuje tylne koło i w tym momencie jesteś "załatwiony" bo masz piąkny i całkowicie niemożliwy do uniknięcia szlif W motocyklach gdzie jest spore przełożenie na zębatkach, tylna spokojnie wytrzymuje dwa łańcuchy i dwie przednie zębatki, pod warunkiem, że smarujesz prawidłowo napęd.Troche demonizujecie całą sprawę i tyle, jak zębatka nie ma widocznych śladów zużycia to jaką straszliwą zbrodnię robisz zakładając nowy łańcuch?Jasne że nie zrobisz zbrodni . Tak samo zbrodni nie zrobisz np czyszcząc jeden albo dwa gaźniki w 4 cylindrowcu . Tylko tak jak powtarzam - po co przy cenie zębatek ja wymieniam wszystko razem żeby mieć spokój bo może się okazać ze zębatka zużyła się np po 50000 km i przez to łańcuch który powinien wytrzymać np 20000 tys wytrzymał tylko 10000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.