Gość piorek9 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 witam czy jak mó ktm EXC 125 ma wbitą zeliwną tuleje w cylinder to musze kupic jakiś specjalny tłok do żeliwa czy zamawiac zwykły do tego modelu ktm ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 tłok musi być do żeliwa -twardszy Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piorek9 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 a kuty wossner może byc ?? http://czesci-motocyklowe.pl/?mode=shop&branch=109 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Tłoki są dokładnie takie same, co prawda tłok pracując w żeliwie ma trochę większe tarcie ale siła działa wyłącznie na mocowanie sworznia tłokowego. Jeżeli jakaś firma robi dwa rodzaje tłoków to zwykła ściema marketingowa ... produkcja specjalnego SŁABSZEGO tłoka specjalnie do NIKASILU przysparzałaby producentowi tylko dodatkowych kosztów. Przypominam że tłok w ŻADNYM PUNKCIE nie styka się z cylindrem !!!W punktu widzenia ścianki tłoka nie ma więc znaczenia z czego zrobiona jest powierzchnia wewnętrzna cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur_125 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 tłok musi być do żeliwa -twardszyNie ma czegoś takiego jak podział tłoków, ze względu na ich twardość! Są dwa rodzaje tłoków: kute i odlewy! Cytuj http://www.drogadourzedowa.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Nie ma czegoś takiego jak podział tłoków, ze względu na ich twardość! Są dwa rodzaje tłoków: kute i odlewy! przepraszam mój błąd masz rację wrzesień źle w pływa na głowe studenta :) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 co Wy piszecie...Oczywiście ze jest podział na tłoki do żeliwa i tłoki do nicasilu tylko mało który producent ma takie coś w swojej ofercie. Zeby tłok mógł grać z cylindrem musi być zachowany pewien strosunek twardosci. Uczyłem sie o tym kupe czasu na "technologii materiałów konstrukcyjnych" i "wytrzymałości materiałów"Tuleja żeliwna jest dużo miękksza niż powłoka nicasillu i w związku z tym tłok do niej musi być twardszy bo to tuleja ma sie bardziej zużywać a nie tłok. Natomiast przy nicasilu tłok musi być miękki zeby to on sie zużywał a nie droga powłoka.Dowiedziałem sie o tym w serwisie jak kiedyś w moim umysle zaczeła kłebic sie chora myśl o zrobieniu żeliwa jeszcze w poprzednim motorku :icon_mrgreen: Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Tłoki dzielą się na kute i odlewane, jak dla mnie pod każdym względem lepsze są kute, ale nie będę wchodził w dyskusje co do zakładania ich do nikasilu, powiem tylko obiektywnie że do tulei lepiej wstawić kuty bo jest twardszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Tłoki są dokładnie takie same, co prawda tłok pracując w żeliwie ma trochę większe tarcie ale siła działa wyłącznie na mocowanie sworznia tłokowego. Jeżeli jakaś firma robi dwa rodzaje tłoków to zwykła ściema marketingowa ... produkcja specjalnego SŁABSZEGO tłoka specjalnie do NIKASILU przysparzałaby producentowi tylko dodatkowych kosztów. Przypominam że tłok w ŻADNYM PUNKCIE nie styka się z cylindrem !!!W punktu widzenia ścianki tłoka nie ma więc znaczenia z czego zrobiona jest powierzchnia wewnętrzna cylindra. tlok styka sie z cylindrem, dlatego ma plaszcz te takie dwie wystajace czasci na dole zeby byl prawidlowo prowadzony w cylindze i dlatego sforzen nei jest w meijscu pierscienie tylko po srodku, pomysl czy moglby pracowac tylko stykajac sie pierdcieniami ktore sa u gory, jesli by tak bylo to latal by w cylindze po skosie albo skoro sie nie styka to to wymienialo by sie tylko pierscienie- tlok, cylinder i piersienie wspulpracuja razem Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piorek9 Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Tłoki dzielą się na kute i odlewane, jak dla mnie pod każdym względem lepsze są kute, ale nie będę wchodził w dyskusje co do zakładania ich do nikasilu, powiem tylko obiektywnie że do tulei lepiej wstawić kuty bo jest twardszy. no i kupiłem kuty ... a propo .. pod jakimi względami oprócz tego ze są twardsze tłoki kute są lepsze od odlewów ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 a ja slyszalem, ze tu chodzi glownie o pierscien i jego twardosc, ale w gruncie rzeczy nie robi to roznicypzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 no i kupiłem kuty ... a propo .. pod jakimi względami oprócz tego ze są twardsze tłoki kute są lepsze od odlewów ??Są lżejsze i bardziej odporne na pękanie. A jaki tłok kupiłeś?Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piorek9 Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 wossner (jedno pierścieniowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (...) Przypominam że tłok w ŻADNYM PUNKCIE nie styka się z cylindrem !!!W punktu widzenia ścianki tłoka nie ma więc znaczenia z czego zrobiona jest powierzchnia wewnętrzna cylindra.Jeżeli nie jest to przejęzyczenie, to witamy kolejnego "specjalistę" :D Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (edytowane) Przypominam że tłok w ŻADNYM PUNKCIE nie styka się z cylindrem !!!W punktu widzenia ścianki tłoka nie ma więc znaczenia z czego zrobiona jest powierzchnia wewnętrzna cylindra. Zycie byłoby piękne.... Nigdy by nie trzeba bylo wymieniać tłoka bo by sie nie zużywał.. A tak do tematu.. Kiedyś mi ktoś mówił ze roznica jest w rozszeżalności cieplnej innej dla zeliwa i innej dla aluminium z cienką powłoką nikasilu.. Edytowane 9 Września 2007 przez Stifler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.