wueska Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 wiec powiem tak ;] oczytałem sie sporo o wszystkich powłokach tylko cromal wymaga stosowania innych tłoków i wcale nie chodzi tu o tłoki kute;] a o rozszerzalnosc i konstrukcje tłoka. Te kute tłoki motocyklowe nawet najlepszych firm nie przypominaja pieknych kutych tłoków do samolotów!! naprawde tłok wyglada imponujaco;] te tłoki nawet renomowanych firm poprostu sa jednak ogromna masówka;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Jezeli Wossner robi tloki kute do KTM, uzywajacego Nikasilu jako powlok cylindrowych to znaczy ze to musi razem dzialac.Osobna sprawa to problem honowania tulei z powloka z Nikasilu i wlasciwego dotarcia tloka i pierscieni.Jest to proces dluzszy i bardziej skomplikowany niz przy tulei zeliwnej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arthas89 Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 tloki na nicasil tuleje sa takie same. tlok kuty jest lepszy bo jest twardszy(dluzej pozyje) i ma mniejszy wspolczynnik rozszerzalnosci cieplnej w stosunku do tloku odlewanego. tlok odlewany po prostu "puchnie". roznica miedzy nicasilem a tuleja polega na pierscieniach. na nicasilu sa pierscienie zeliwne bez zadnych dodatkowych powlok. do tulei stosuje sie pierscienie chromowane, by zmniejszyc tarcie. na nicasilu nie stosuje sie pierscieni chroimowanych bo one dzialaja na nicasil jak papier scierny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuma91 Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Ja bym sie trochę spierał z tym ze są identyczne, ponieważ tłok pod tuleje dobiera sie pod dziesiąte milimetra natomiast jeżeli kupujemy tłoki pod nicasil pasujemy go na setne milimetra.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 tak to dlaczego moja MZ ma pasowanie 0,04?? do tuleji zeliwnej;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 (edytowane) Co polecacie do 250ccm 4T 30kM nicasil czy tuleje żeliwną uwzględniając wszystkie koszty. Edytowane 16 Listopada 2007 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Jeżeli nie jest to przejęzyczenie, to witamy kolejnego "specjalistę" :biggrin: Mozesz wylumaczyc? Co do tuleji bierz tuleje zeliwna tanie koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 cylinder nicasilem pokryty ma inną rozszeżalnośc cieplną niż żeliwo, tym samym luzy pasowania są inne. temperatura pracy aluminiowego cylindra jest niższa o ok 20% od żeliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Generalnie kute tloki maja wieksza rozszerzalnosc cieplna niz odlewane.Luzy ktore np.Wiseco zaleca do swoich tlokow sa wieksze niz w przypadku orginalnych.Ale np. JE juz nie.Nic nie jest proste w zyciu. :P Odlewane tloki maja wiecej krzemu,glowna przyczyna dlaczego sie mniej rozszerzaja. W przypadku tlokow Wiseco,ten wiekszy luz powoduje ze sie on troche telepia na wolnych obrotach przy zimnym silniku. Producent tloka do danego motocykla odrobil niejako lekcje domowa,czyli ten tlok jest odpowiedni do danego motocykla,nie ma powodu zeby jeszcze raz wynajdowac kolo.Jezeli to jest nadwymiar to nalezy sie zastosowac do wskazuwek producenta odnosnie luzu na tloku i luzu na poszczegolnych pierscieniach.Luz na pierscieniach jest bardzo wazny,tzn luz pomiedzy koncami pierscieniow po umieszczeniu w cylindrze.Regulacja polega na spilowaniu koncowek do odpowiedniego luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.