Skocz do zawartości

tłok do żeliwa / tłok do nicasilu ?? jest różnica ??


Gość piorek9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wiec powiem tak ;] oczytałem sie sporo o wszystkich powłokach tylko cromal wymaga stosowania innych tłoków i wcale nie chodzi tu o tłoki kute;] a o rozszerzalnosc i konstrukcje tłoka.

 

Te kute tłoki motocyklowe nawet najlepszych firm nie przypominaja pieknych kutych tłoków do samolotów!! naprawde tłok wyglada imponujaco;] te tłoki nawet renomowanych firm poprostu sa jednak ogromna masówka;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli Wossner robi tloki kute do KTM, uzywajacego Nikasilu jako powlok cylindrowych to znaczy ze to musi razem dzialac.

Osobna sprawa to problem honowania tulei z powloka z Nikasilu i wlasciwego dotarcia tloka i pierscieni.

Jest to proces dluzszy i bardziej skomplikowany niz przy tulei zeliwnej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tloki na nicasil tuleje sa takie same.

 

tlok kuty jest lepszy bo jest twardszy(dluzej pozyje) i ma mniejszy wspolczynnik rozszerzalnosci cieplnej w stosunku do tloku odlewanego. tlok odlewany po prostu "puchnie". roznica miedzy nicasilem a tuleja polega na pierscieniach. na nicasilu sa pierscienie zeliwne bez zadnych dodatkowych powlok. do tulei stosuje sie pierscienie chromowane, by zmniejszyc tarcie. na nicasilu nie stosuje sie pierscieni chroimowanych bo one dzialaja na nicasil jak papier scierny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Co polecacie do 250ccm 4T 30kM nicasil czy tuleje żeliwną uwzględniając wszystkie koszty.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie kute tloki maja wieksza rozszerzalnosc cieplna niz odlewane.Luzy ktore np.Wiseco zaleca do swoich tlokow sa wieksze niz w przypadku orginalnych.Ale np. JE juz nie.Nic nie jest proste w zyciu. :P

 

Odlewane tloki maja wiecej krzemu,glowna przyczyna dlaczego sie mniej rozszerzaja.

 

W przypadku tlokow Wiseco,ten wiekszy luz powoduje ze sie on troche telepia na wolnych obrotach przy zimnym silniku.

 

Producent tloka do danego motocykla odrobil niejako lekcje domowa,czyli ten tlok jest odpowiedni do danego motocykla,nie ma powodu zeby jeszcze raz wynajdowac kolo.Jezeli to jest nadwymiar to nalezy sie zastosowac do wskazuwek producenta odnosnie luzu na tloku i luzu na poszczegolnych pierscieniach.Luz na pierscieniach jest bardzo wazny,tzn luz pomiedzy koncami pierscieniow po umieszczeniu w cylindrze.

Regulacja polega na spilowaniu koncowek do odpowiedniego luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...