motoleo3 Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Witam, mam pytanie - GSF 600 podczas jazdy niespodziewanie przednie zawieszenie zrobiło się miękkie i opadło o pare cm. Rozebrałem całkowicie zawieszenie i przeczyściłem, wizualnie wszystko jest w porządku, lecz przed złożeniem i zalaniem nowym olejem chcę się upewnić czy jeszcze mam coś zrobić, lub na coś zwrocić uwagę, abym nie musiał robić tej samej roboty jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super stunter piter Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 mogły się sprężyny wybic, ale to raczej nie tak nagle, jak są pompowane to może simeringi poszły i zleciało powietrze i opadł, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Jak masz juz to rozebrane to mozesz dorobic jakies podkladki pod sprezyny zeby zawieszenie bylo sztywniejsze, no i zalac gestszy olej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 To normalne w Banditach, że z czasem zawieszenie robi się miekkie.. Można zmienić sprężyny na nowe albo dorobić tuleje o długości od 30 do 50mm.. Wiem o czym mówie bo sam to przerabiałem .. dałem tuleje 50mm co wydawało się przesadą ale załatwiło sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoleo3 Opublikowano 2 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Dzięki, na początek pożądnie je przeczyszcze i zaleje go gęstrzym olejem 15W zamiast 10W. Jeżeli to nie podziała tokara i tuleje wstawimy. Jutro składam grata i zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Pamietaj o zalozeniu podkladki miedzy sprezyny, a tuleje- widzialem juz jak jakis murzyn o tym zapomnial i tuleje wbily sie w sprezyny- moto swiezo ze Stanow...ale gestszy olej dobry pomysl- ja kiedys zamiast tulei(w rezultacie sciskajac zwoje ogranicza skok), chcialem miec nadal duzy skok to wsadzilem progresywnie nawiniete sprezyny o grubszym drucie i nieco dluzsze byly- tak ze moglem jechac bez fabrycznej tulei- mimo to wlozylem jeszcze 2 cm tulejke- skrecilem, podybalem i moto wreszcie bez obaw moglo jezdzic 200 km/h( wczesniej przy 160 tzw "rybka"). Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Ja do swojego zrobiłem tuleje ze zamkiem(zwężenie na jakieś 1.5cm wysokości), dzieki temu zamek wchodził w oryginalną tuleje i wszystko było jak z fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoleo3 Opublikowano 2 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Jeżeli będe zmuszony do dorobienia tulei pomyśle nad tulejami z tworzywa (mały ciężar) a mam w okolicy hurtownię z wałkami pcv itd. z możliwością dobrania rodzaju tworzywa do potrzebnych właściwości, i umieszczeniu ich między sprężyną a "podkładką" "z zamkami" . Dzięki Panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Dzięki, na początek pożądnie je przeczyszcze i zaleje go gęstrzym olejem 15W zamiast 10W. W przypadku mojego Bandita zalanie lag olejem gęstszym o pół oczka spowodowało, że prowadzi(ł) się on znacznie lepiej, tak więc polecam przeprowadzenie tej operacji. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Jeżeli będe zmuszony do dorobienia tulei pomyśle nad tulejami z tworzywa (mały ciężar) a mam w okolicy hurtownię z wałkami pcv itd. z możliwością dobrania rodzaju tworzywa do potrzebnych właściwości, i umieszczeniu ich między sprężyną a "podkładką" "z zamkami" . Dzięki Panowie.Zdecydowanie lepsze jest do tego celu duraluminium. Niewiele cięższe a zdecydowanie mocniejsze. Plastikowa tuleja z cienkimi ściankami może nie wytrzymać nacisku sprężyn a jak dasz pełny "wałek" to lżejszy wcale nie będzie. Poza tym nie każde tworzywo dobrze znosi kontakt z olejem. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Jak zawieszenie nagle opadło kilka cm , to powinna być jakaś konkretna przyczyna .Pierwsze co można przypuszczać , to zejście powietrza z przestrzeni ponad olejem .- oringi na korkach zamykających lagi ( przerwane , stwardniałe , odkształcone)- oringi uszczelniające regulację tłumienia - niski poziom oleju ( powietrze uciekło dołem ) Czy sprężyny siadły by momentalnie ? Limit długości sprężyn 356mm lub 358mm w zależniści od rocznika . Wytoczyć dystans możesz po upewnieniu się , że gdy zawieszenie dobije , to nie na sprężynie tylko na poduszce hydraulicznej w teleskopach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoleo3 Opublikowano 3 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Zawieszenie złożone, przed złożeniem wszystkie oringi i uszczelniacze sprawdziłem, zalałem gęstrzym olejem i wygląda na to że jest jak było czyli miękko i nisko. Fakt, że na postoju z ręcznym chamulcem nie jestem w stanie dobić przodu. Jutro jeszcze będe rozmawiał z właścicielem GSF czy podczas jazdy dzieje się coś niepokojącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.