Skocz do zawartości

Skrócenie o połowe tłumika w Kawasaki Z 750 :-P


kamilloo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem Motórzyści!

 

Mam walsnie taki pomysl jak w temacie...

 

Ogolnie wydech chodzi ladnie, w miare basik sie rozchodzi, ale jednak troche za cichy...

 

Tłumik jest rowniez bardzo dlugi, jak bym go o polowe skrocil to by tez duzo fajniej wygladal...

 

Nie bedzie to mialo zadnych ujemnych skutków dla silnika??

 

Bede bardzo wdzieczny za fachową pomoc.

 

oto fota mojego moto:

 

http://img522.imageshack.us/img522/3893/20...4743fib4rs9.jpg

Edytowane przez kamilloo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć tłumik, wsadz go w imadło, ale owiń szmatami, żeby się nie porysował, weź kątówkę lub brzeszczot (nie wiem jaki sposób preferujesz) i tnij. Ostre krawędzie zatępisz pilnikiem, najlepiej ździerakiem, żeby nikt sie nie pokaleczył. Raczej nie powinno nic złego sie dziać, będzie głośno chodzić i wizualnie ładniej wyglądał, bo ten to cos okropnego. Aha, czasami będzie strzelać w wydech, ale nie przejmuj się, to nic złego, wieczorem jest piekny efekt, laski jak na to lecą ;)

Jeśli silnik będzie miał troszke wyzszą temaperaturę, to nie przejmuj się, tak powinno być.

Zreszta nic złego tym zabiegiem nie zrobisz, to nie 2T, tylko 4T.

 

Motocykl piękny, tylko ten tłumik go leciutko szpeci, po przeróbce będzie piekny.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamillo, a nie zauważyłeś, że sobie pożartowałem? :)

 

Nic z tym tłumikiem nie rób. Zostaw jak jest, albo kup dedykowany, ew. zmień końcówke jak koledzy radzą.

Pamietaj, że z dużym prawdopodobieństwem, kupujac tłumik uniwersalny lub od innego modelu, mozesz zmienić charakterystyke silnika na gorszą.

Nie pamietam czy Twój moto jest na gaźnikach czy na wtrysku, ale jeśli na gaźnikach to trzeba bedzie pewnie podregulować je.

 

Tak, jestem z Białej Podlaskiej, ale teraz mało tam przebywam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi zamast wygladu bardziej zalezy mi na dzwieku... nie chce go skroci calkiem o polowe, tak o 4 dziesiate dlugosci wystarczy, ta koncowke co jest zdejme i przolze na koniec krotrzego, przeca nie zostawie takiej ucietej rury...

 

Takim sposobem bede mogl osiagnac lepsze brzmienie i moim zdaniem lepszy wyglad za darmo, a na nowa dedykowana koncowke trzeba wydac ponad tysiaca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stracisz tylko moc w roznych zakresach obrotow ( zwykle w tych ktorych najczesciej uzywa sie jezdzac ), ale to nic waznego w porownaniu z glosem.

Mozesz miec tez pewne klopoty z sasiadami, ale czego nie robi sie dla idei ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stracisz tylko moc w roznych zawekresach obrotow ( zwykle w tych ktorych najczesciej uzywa sie jezdzac ), ale to nic waznego w porownaniu z glosem.

Mozesz miec tez pewne klopoty z sasiadami, ale czego nie robi sie dla idei ?

 

Adam M.

 

zgrywasz sie, czy serio mowisz? :-P

 

serio moge stracic troche mocye sportowy ?? myslalem ze moze byc nawet troszeczke wiecej... przeca jak sie montuje sportowy wydech to dodaje kilka konikow...

 

z tym ze jest cichy to nie chodzi tylko o doznania sluchowe, bedzie mnie lepiej slychac, bedzie bezpieczniej... nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj http://www.grabowski.com.pl/

Problem jest jeden - ja nie jestem w stanie zweryfikować wiedzy tego człowieka, bo sam mało na ten temat jeszcze wiem...

 

PS: no ok, Ural na samych kolankach (czyli układ krótszy o jakieś... całe tłumiki :icon_rolleyes:) startował płynie z dwójki z pasażerem na pokładzie, a na wysokich obrotach tracił siłę pociągową... ale jeden Ural wiosny nie czyni :(

 

PS2: miałem zajefajną końcóweczkę Shark Titanium Look (2kplnw Polszy) za mały hajs do kupienia, ale policzyłem, doszedłem do pewnych wniosków i... odpuściłem. Dalej ćwierkam seryjnym wydechem, na którym aż miło odkręcać ją (Afrykę) w przedziale 4-6krpm, kiedy to aż czuć działanie zjawisk dynamicznych (w oparciu o tekst Pana Grabowskiego).

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serio moge stracic troche mocye sportowy ?? myslalem ze moze byc nawet troszeczke wiecej... przeca jak sie montuje sportowy wydech to dodaje kilka konikow...

A ty montujesz sportowy wydech czy ucinasz oryginalny o 4/10 dlugosci? Jest lekka roznica. A jak bedziesz chcial sprzedac moto to co powiesz kupujacemu? Zdejmij ten tlumik co masz (chociaz mi sie podoba tak jak jest) i odloz go na czas sprzedazy a sobie kup jakis dedykowany. Przeciez nie musi byc nowy.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty montujesz sportowy wydech czy ucinasz oryginalny o 4/10 dlugosci? Jest lekka roznica. A jak bedziesz chcial sprzedac moto to co powiesz kupujacemu? Zdejmij ten tlumik co masz (chociaz mi sie podoba tak jak jest) i odloz go na czas sprzedazy a sobie kup jakis dedykowany. Przeciez nie musi byc nowy.

 

no chce uciac... kurde, macie racje potem moze byc problem z wytlumaczniem dlaczego jest taki wydech potencjalnemu nabywcy mojego motóra...

 

chyba nie ma co kombinowac z tym ucinaniem...

 

nie wiece gdzie mozna znalesc jakies wydechy przeznaczone do Z 750? patrzylem w sklepie larsona, ale tam ceny ksztaltuja sie od 1200 do 2000 zl...(wydechy Leo Vince) wiec tanio nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A jednak sie zdecydowalem na taki krok... i powiem ze nie zaluje... to co odczuwam to, ze przebieg momentu obrotowego i mocy jest teraz mniej liniowy niz wczesniej, tak do ~2,5 tys obrotow motór stal sie troche bardziej ospaly, ale za to potem to sie zrobil szaleniec... ma wiecej mocy... wczesniej do 200km/h nie bylo tak latwo jak teraz, i dodatkowo teraz motór wyglada zajebiscie, taki drapieznik sie zrobil!

 

Co do dźwięku to poezja teraz... dzwiek jest wypasiony... gleboki basior... szczerze powiem ze dzwiek mam teraz lepszy niz z niejednego sportowego wydechu ktory slyszlalem...

 

A to wszystko zajelo mi z kumplem niecaly jeden wieczor...

 

oto fotka, zrobiona telefonem na orlenie, nie mam lepszej...

 

http://img502.imageshack.us/img502/5237/07102007gb3.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak sie zdecydowalem na taki krok... i powiem ze nie zaluje... to co odczuwam to, ze przebieg momentu obrotowego i mocy jest teraz mniej liniowy niz wczesniej, tak do ~2,5 tys obrotow motór stal sie troche bardziej ospaly, ale za to potem to sie zrobil szaleniec... ma wiecej mocy... wczesniej do 200km/h nie bylo tak latwo jak teraz, i dodatkowo teraz motór wyglada zajebiscie, taki drapieznik sie zrobil!

 

Co do dźwięku to poezja teraz... dzwiek jest wypasiony... gleboki basior... szczerze powiem ze dzwiek mam teraz lepszy niz z niejednego sportowego wydechu ktory slyszlalem...

 

A to wszystko zajelo mi z kumplem niecaly jeden wieczor...

 

oto fotka, zrobiona telefonem na orlenie, nie mam lepszej...

 

http://img502.imageshack.us/img502/5237/07102007gb3.jpg

 

pozdrawiam

nie no panowie na co czekamy! brezszczoty w ruch! tnijmy wydechy o połowę, a nasze maszyny zamienią się w bestie! Hajabusy i inne Er łany to chyba z pińcet muszą chodzić na tekim half-exhaust :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no panowie na co czekamy! brezszczoty w ruch! tnijmy wydechy o połowę, a nasze maszyny zamienią się w bestie! Hajabusy i inne Er łany to chyba z pińcet muszą chodzić na tekim half-exhaust ;)

 

znalaz sie szpec... i co Ci to dalo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...