Skocz do zawartości

BMW r 1100 GS i pochodne kto ma ?


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam uzytkownikow tych dziwnych motocykli BMW :buttrock:

wlasnie taki nabylem :flesje:

 

 

Witam i gratuluję Niedźwiedziu. Masz naprawdę fajną zabawkę, tylko powiedz co w nich takiego dziwnego?

Ja jeżdżę R1200GS i z odpowiedzialnością stwierdzam że jest to jeden z najlepszym motocykli do codziennego użytku.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pochodna to sam jesteś :) pierwszy w kolejności był rs ;)

ale to tak w kategoriach żartu :smile:

swoją drogą parę dziwnych rzeczy w nich można dostrzec... jeśli ktoś przywykł do japońszczyzny. bo tak jakby się zastanowić, to przednie zawieszenie odporne na nurkowanie też można uznać za dziwne. a można za naturalny rozwój z prostych rurek, nie uzależniony od księgowych przycinających koszty :icon_razz:

no, to się dopisałem do wątku :biggrin:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej no wlasnie dla mnie przyzwyczajonego do japoni jest kilka dziwnych rzeczy np:

 

-bujenie na postoju jak sie gazu doda

-zawieszenie przednie ktore dziala bdb

-trakacja niespotykana wrecz przedtem

-spalanie

-suche sprzedlo

-i wiele innych ciekawostek :bigrazz:

 

 

z serwisu domyslam sie ze nadarzyn bedzie najlpeszy :)

 

wczoraj rozpracowalem olej i stan oleju , dzis bede walczyl z linka ssania ktora nie dziala

FXST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej no wlasnie dla mnie przyzwyczajonego do japoni jest kilka dziwnych rzeczy np:

 

-bujenie na postoju jak sie gazu doda

Buja sie, bo masz boxera + kardan :)

 

PS. Tez bede niebawem celowal w 1100GS, ew. w 1150GS jako drugi motocykl ;)

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także dużo czytam ostatnio na temat BMW - zwłaszcza o GS 1100. W archiwum miesięcznika Motocykl znalazłem kilka artykułów:

 

MOTOCYKL 8/1995 opis BMW 1100 GS "Enduro?"

 

MOTOCYKL 8/1998 opis BMW 1100 GS "Tur bawarski"

 

MOTOCYKL 9/1999 opis BMW 1150 GS "Dromader"

 

MOTOCYKL 3/2001 opis używanego BMW 1100 GS "nie ma trudnych tras"

 

MOTOCYKL 1/2004 opis używanych BMW 1100GS/1150GS

 

Czy może ktoś z Forumowiczów dysponuje którymś z wymienionych numerów i mółby zrobić skan?

Ja mam całą stertę Świata Motocykli, a tam specjalnie (nie wiedzieć czemu) nic znaleźć nie można. Może kiedyś Paweł zrobiłby jakiś opis? :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do rozwiązań technicznych w BM-ce to faktycznie sporo rzeczy jest troszkę inaczej niż w japońcach. Oprócz szeregu plusów, mnie wkurza najbardziej akumulator pod bakiem - przy wyjmowaniu i wkładaniu akumulatora trzeba uważać na linki gazu, bo potrafią się haczyć.

 

Nie ma potrzeby wyjmowania aku z BMW, no chyba ze padnie. Ładować go możesz przez gniazdo zapalniczki. A Aku pod zbiornikiem ma tez sporo Japończyków, więc ten niewygodny patent nie jest domeną R1100GS, w 1200 problem rozwiązali i jest pod kanapą, więc widać że projektanci też się uczą i wyciągają wnioski.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1200 za to jest np. centralna instalacja elektryczna, która powoduje to, że jak chcesz np. podpiąć kufer ze światełkami stopu, to musisz jechać do ASO, bo trzeba to ująć w kompie motocykla. Swoją drogą zamontowanie innego kufra niż BMW do 1200 jest dość trudne, a w firmowym (pomimo tego, że ma np. regulowaną wielkość) nie mieszczą się 2 kaski. Tak, więc ogólnie kicha (zapalniczkę trzeba podłączać bezpośrednio do akumulatora, jeżeli chcesz uniknąć ingerencji w kompa). Kupując 1200 jesteś skazany na akcesoria i serwis w BMW, a to sporo kosztuje... Ale sam motocykl bardzo fajny i faktycznie aku ma pod kanapą :flesje:.

 

W 1200 faktycznie napakowali elektroniki i to troche przeszkadza, ale przyznam ze do serwisu zdażyło mi się pojechać tylko z 2 powodów

1. Upgrade mapy wtrysku i softu na najnowszy

2. Odpowietrzenie pompy ABS

Resztę robiimy sami z kolegami i póki co tematy zapalniczek, podłączenia kabla do GPS nie stanowią problemu, ważne żebyś nie podłączał się pod zasilanie świateł bo komp sprawdza obciążenie wyśjcia i jeśli jest coś czego nie zna sygnalizuje od razu ostrzeżeniem, co jak na turystyczne enduro, które ma podróżować poza asfaltami i zdala od serwisów jest przesadą, ale takie już czasy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ walczy z bakiem, z linkami gazu, gubiącymi się nakrętkami itd. :bigrazz:. Za którymś razem nawet zaczyna to wychodzić w miarę bezboleśnie.

 

Myslę że to kwestia wprawy,u mnie zajmuje mi to około 5 min i aku na wierzchu.Linki gazu,przewaznie prawa zawiesza sie na koncówce regulacyjnej,wystarczy o tym pamietac i po sprawie.

Ogólnie jak na polskie i wschodnie realia drogowe uwazam Gsa za bardzo dobry wybór.

Polecam pozbycie sie katalizatora i wymiane tłumika :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nowy serwis BMW w Wawie, autoryzowany Liberty Motors i wreszcie mają kompa, ale jak to wygląda to jeszcze nie do konca wiadomo, bo za mało wody upłynęło, część ludzi woli na przegląd skoczyć do Berlina, tyle że najwięcej problemów z serwisem i kompem dotyczy motocykli z CANbusem poprzednie generacje maję nieco łatwiej.

 

Tak czy inaczej gratulacje dobicia do grona użytkowników BMek, ponoć sprzętów docelowych :icon_mrgreen:

Edytowane przez Luka

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wydatki moga mnie czekac w najblizszym okresie jesli zdecyduje sie na 1150GS ale z przebiegiem bliskim 100tys, zakladajac ze jest prawdziwy i motocykl byl prawidlowo eksploatowany.

Oczywiscie zakup uzywanego pojazdu zawsze jest zwiazany z wydatkami, ale czy jest cos co "napewno" nalezy wymienic bo takim przebiegu.

Kupujac taki motocykl wiadomo ze nie bedzie stal a bedzie uzywany do dlugich podrozy wiec ten stan licznika bedzie rosl, czy warto sie pakowac w motocykl juz z tak duzym (jak na motocykle) przebiegiem?

 

ps.

jak wiekszosc wymieniajacych na GS'y mialem okazje (choc bardzo sie przed nia bronilem, wiedzialem czym sie to moze skonczyc, a niestac mnie zabardzo na zmiane, ale juz zapozno....) przejechac sie kolegi motocyklem. W moim przypadku byl to 1200.

 

Pozdrawiam i prosze o odpowiedz uzytkownikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz,

 

z tego co sie dowiedzialem, wlasciciel byl jeden, Niemiec, przebieg udokumentowany, serwisowany w BMW.

Pewnie sporo taki przeglad moze kosztowac, ale znowu taka "mina" wiecej mnie moze kosztowac.

 

Musze szukac kupca na swoj motor i szukac kredytu :bigrazz:

 

ps.

mam nadzieje ze nie bedzie zbyt duzej roznicy w prowadzeniu w porownaniu do 1200gs

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

do silnika raczej jakiegos syntetyka xW-50 (ja jezdze np na castrolu). Do skrzyni osobiscie leje Shela 75W-90 (chyba tez syntetyk). Jest tez 75W-140. W moim przypadku na mineralnym 80W-90 przy zimnym silniku biegi ciezko chodza.

Do przekladni natomiast zalalem Shela 85W-140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...