Skocz do zawartości

egzamin A, pytania


geo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie można uogólniać sprawy ze światłami.

W Hondach CBF 250 światła mijania włączają się wraz z pozycyjnymi po przekręceniu kluczyka w pozycję ON.

Natomiast w Yamasze włączają się tylko światła pozycyjne, dlatego też trzeba włączyć silnik aby włączyły się światła mijania.

 

Ósemka. Odwieczny problem zdających. Ten manewr jest problematyczny ale tylko dla tych, którzy nie trafili na instruktora wiedzącego o co chodzi w jeździe na motocyklu. Na pewno nie jest dobrym pomysłem robienie jej na pół sprzęgle, bo motocykla egzaminacyjnego nie masz czasu i miejsca wyczuć, dlatego jest to od razu skazane na porażkę, no i stres, który upośledza możliwości i umiejętności.

Jest na to dużo lepszy sposób dzięki któremu żaden mój kursant nie szedł na egzamin ze strachem, że ósemki nie zda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Nastepny ktory jezdzi bez prawka - pomysli i obleje :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Bzdury opowiadasz.

A nie mógł pożyczyć brata ubrań na kurs i egzamin?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polski debilizm egzaminatorski jest wielki jak głupota ogólnoludzka.

Są miasta, gdzie za zatrzymanie motocykla i podparcie prawą nogą mamy błąd. Bo egzaminator twierdzi (nie wiadomo skąd), że zatrzymywanie i ruszanie to zawsze lewa noga na ziemi a prawa przy hamulcu tylnym.

Ja się pytam: czy ruszając po płaskiej poziomej nawierzchni autem, trzymają rękę na hamulcu ręcznym?

Kursanci słyszą reprymendy za trzymanie palców na klamce hamulca i zestawianie stóp z podnóżków po zatrzymaniu motocykla - żal...

Tak długo, jak długo egzaminator nie musi umieć jeździć, będą takie jaja.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro mam egzamin i mam pytanie czy np jak wylosuję światła mijania i kierunki czy trzeba robić to na odpalonym motorze czy na włączonym zapłonie ? czy muszę siedzieć na motorze czy chodzić wokół niego ?

jakieś porady żeby zdać ?

 

Jak sprawdzasz światła nie masz jeszcze kasku. Jak wsiądziesz na motór bez kasku to Cię obleje.

Zależnie od motoru, jak już wpomniano. W Yamahach trzeba odpalić, by mijania się włączyły. A, nie sprawdzaj świateł poprzed podejście przed motor, jeżeli jest odpalony. Kumpla tak oblali. "Jeżeli chodzi silnik nie wolno Ci stanąć przed motorem."

...

 

 

Polski debilizm egzaminatorski jest wielki jak głupota ogólnoludzka.

Są miasta, gdzie za zatrzymanie motocykla i podparcie prawą nogą mamy błąd. Bo egzaminator twierdzi (nie wiadomo skąd), że zatrzymywanie i ruszanie to zawsze lewa noga na ziemi a prawa przy hamulcu tylnym.

Ja się pytam: czy ruszając po płaskiej poziomej nawierzchni autem, trzymają rękę na hamulcu ręcznym?

Kursanci słyszą reprymendy za trzymanie palców na klamce hamulca i zestawianie stóp z podnóżków po zatrzymaniu motocykla - żal...

Tak długo, jak długo egzaminator nie musi umieć jeździć, będą takie jaja.

 

Podparcie się prawą nogą jest błędem, podobnie jak stanięcie na dwóch nogach. Prawej nogi używa się tylko w momencie wrzucania biegu, ale najlepiej żeby bieg zrzucać na 1 przed światłami jeszcze i w ogóle prawej nogi nie używać. Najlepiej to sobie ją odciąć, bo w ogóle samo zło tylko przez nią. Podobnie nie można się podjeżdzać w korku powoli podpierając się nogą. W momencie startu noga ma iść na podnóżek i zejść z niego dopiero gdy się zatrzymamy. Co wymusza na kursantach czekanie aż stojący przed nimi w korku samochód odjedzie parę metrów, by zdążyć położyć nogę na podnóżku i ściągnać ją po zatrzymaniu się.

Wiele jest różnych absurdów, które trzeba niestety przełknąć by zdać...

 

Kolejną irytującą rzeczą jest ciągłe machanie głową na wszystkie strony. Szczególnie przed robotami drogowymi/zwężeniami, bo wtedy odwracając się KONIECZNIE DWUKROTNIE na długi czas tracimy z oczu utrudnienia na drodze, nie wiemy jak w tym czasie zmienia się sytuacja, jak zachowują się samochody, które wjeżdzają na to miejsce z drugiej strony, a ciągle się przecież do nich zbliżamy. Po co nam lusterka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury opowiadasz.

A nie mógł pożyczyć brata ubrań na kurs i egzamin?

 

Tu przyznam Ci nawet racje. Oczywiscie, ze mogl pozyczyc rownie dobrze mogl kupic. Problem polega na mentalnosci egzaminatora i braku centraklnego ziarnka grochu popd wlosami lub lysinie. Coz taki lajf.

 

Polski debilizm egzaminatorski jest wielki jak głupota ogólnoludzka.

Są miasta, gdzie za zatrzymanie motocykla i podparcie prawą nogą mamy błąd. Bo egzaminator twierdzi (nie wiadomo skąd), że zatrzymywanie i ruszanie to zawsze lewa noga na ziemi a prawa przy hamulcu tylnym.

Ja się pytam: czy ruszając po płaskiej poziomej nawierzchni autem, trzymają rękę na hamulcu ręcznym?

Kursanci słyszą reprymendy za trzymanie palców na klamce hamulca i zestawianie stóp z podnóżków po zatrzymaniu motocykla - żal...

Tak długo, jak długo egzaminator nie musi umieć jeździć, będą takie jaja.

 

A tu przyznajé Ci pelna ilosc punktow i procentow. I oby sie to jak najszybciej zmienilo

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi ciuchami na egzamin to... hmm, nikt nie wpadł na to, że koleś może zdawać egzamin po odebraniu prawka za punkty? :flesje:

 

Też. Ale przecież wielu kursantów kupuje sobie ciuchy, a nawet motocykle w trakcie kursu. Jedna moja kursantka miała kombi Dainese, kask Shoei, buty Alpinestars. Tak poszła na egzamin i zdała za pierwszym razem :buttrock:

 

Ale faktycznie, z tym zatrzymywaniem się na prawej nodze i tym podobnym bzdurom to jest przerost formy nad treścią. Ja na przykład zawsze zatrzymuję się na lewj nodze, bo nie używam hamulca tylnego za to redukuję biegi :tongue:

Edytowane przez piórko

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy zdawałem egzamin w Lublinie rok temu, jako jedyny przyszedłem w mot kurtce, butach, rękawicach i ze swoją kominiarką. po pierwsze nie zamarzłem na egzaminie w przeciwieństwie do reszty zdających (ok.6 stopni), po drugie egzaminator chyba docenił moje przygotowanie do jazdy na moto, a po trzecie - te spojrzenia czekających na egz. B abiturientek - bezcenne... :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam zdawałem w ciuchach. to znaczy spodnie miałem cywilne. buty i kurtka typowo motocyklowe. swój kask. egzaminator spytał sie czy mam już moto. powiedziałem że stoi w garażu. spytał jaki. pogadaliśmy trochę. na samym egzaminie nie było żadnej taryfy ulgowej ani żadnego czepialstwa. zdawało nas 5szt. 2 już miało moto. zdali wszyscy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Minął dobrze ponad miesiąc od zakończenia kursu. Jutro egzamin.

Mam świadomość, że coś istotnego mogłem zapomnieć, stąd prośba do was o sprawdzenie mojej wiedzy.

 

1. Parę niejasności na start.

a) Podczas jazdy motocyklem niezależnie od warunków dziennych, jak i nocnych na terenie miasta używam świateł mijania? (mając do wyboru te, i drogowe)

b) Zmiany w ograniczeniu prędkości dotyczyły prędkości na autostradzie i drodze szybkiego ruchu, tak?

-na drodze szybkiego ruchu jednopasmowej - 100 km/h ?

-na drodze szybkiego ruchu dwupasmowej - 100 km/h ?

-na drodze szybkiego ruchu dwupasmowej przedzielonej pasem zieleni bądź barierką- 120 km/h ?

-na autostradzie - 130 km/h ?

-na autostradzie przedzielonej pasem zieleni bądź barierką - 140 km/h ?

możliwy poślizg - 10 km/h

 

c) Jeśli podczas egzaminu - część na mieście - zgubię samochód za sobą, nie powinienem się tym faktem przejąć do momentu jak egzaminator nie każe na siebie poczekać? Gdzie mogę to zrobić? Skrzyżowanie odpada, przystanek też, prawda? Na ulicy przy chodniku zatrzymać mi nie wolno. Zignorować prośbę i jechać do najbliższego podjazdu ?

 

2. Plac

a) Podczas wykonywania manewrów na placu przed każdym manewrem muszę się rozejrzeć?

b) Podczas ósemki dojeżdżając do centralnej części, również muszę się rozejrzeć ?

 

3. Test motocykla na placu:

A) Część wykonywana na zgaszonym silniku:

a) hamulce przód - tył; ruchy kierownicą

b) sprawdzenie klaksonu

c) sprawdzenie poziomu oleju hamulcowego - na kierownicy. Poziom oleju powinien mieć zaznaczoną wartość minimalną, prawda ? Czy jest ustalona jakaś odgórnie?

d) sprawdzenie poziomu oleju w silniku.

-odkręcając zaworek z miernikiem.

-oczyszczam go szmatką

-zakładam ponownie

-prostuje motocykl na .. chwile?

-opieram ponownie na stopce

-odkręcam krętkę

-dla motocykla używanego podczas egzaminów poziom oleju powinien sięgać minimum trzeciej kreski na maksymalne pięć?

e)sprawdzenie stanu i naciągu łańcucha. Stan sprawdzam na oko (czy nie jest suchy, pordzewiały, czy ogniwa są całe?). Naciąg unosząc łańcuch buciorem w górę w miejscu krańca opony. Nie pamiętam ile powinien się unieść w tym moto :/ 2,5 do 3,5 cm ?

d) przepchanie motocykla - idąc od strony stopki, czyli lewej

 

B) Część wykonywana na przekręconym kluczyku:

a) sprawdzenie świateł pozycyjnych - przód, tył, oświetlenie tablicy

b) sprawdzenie świateł hamulców (wykonywany z prawej strony motocyklu)

c) sprawdzenie kierunkowskazów

 

C) Część wykonywana na zapalonym silniku (tylko dwa?):

a) sprawdzenie światła do jazdy dziennej/mijania

b) sprawdzenie światła drogowego

 

Było jeszcze coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeździmy na światłach mijania po mieście, niezależnie od pory.

 

-na autostradzie - 130 km/h ?

-na autostradzie przedzielonej pasem zieleni bądź barierką - 140 km/h ?

 

Wszystkie autostrady są dwujezdniowe. Tutaj masz to ładnie rozpisane:

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Ograniczenia_pr%C4%99dko%C5%9Bci_w_Polsce_od_2011.svg

 

Ad 1.c - zatrzymujesz się tam gdzie możesz i tam czekasz na egzaminatora.

 

2.a i b - Tak

 

Co do sprawdzania poziomu oleju - ma być między minimum a maksimum. Ja powiedziałem, że olej sprawdzamy tak jak jest to zalecane przez producenta i taką odpowiedź przyjął jako poprawną.

 

Co do łańcucha to też nie pamiętałem jaki naciąg ma być w YBR-kach, ale po prostu porusz łańcuchem do góry i do dołu i powiedz, że jest prawidłowo naciągnięty. A z tego co mi się wydaje to właśnie między 2,5 a 3,5 cm może 'odejść'

Edytowane przez Blood
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeździmy na światłach mijania po mieście, niezależnie od pory.

 

.. i warunków pogodowych? (np. mocna ulewa)

 

Ad 1.c - zatrzymujesz się tam gdzie możesz i tam czekasz na egzaminatora.

Nie jestem pewien jakie miejsca są dozwolone (poza podjazdami).

 

Założywszy, że nie ma znaków zabraniających, nie mogę zatrzymać się (do 5 min):

- ani na przystanku;

- ani na zakończeniu pasa pierwszego;

- ani na drodze po której jadę;

Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...