Skocz do zawartości

kiedy trzeba remontować


flakus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ubywa oleju w zastraszającym tępie, dymienie.

 

mam kawasaki zephyra 550. zmierzyłem, że na 3000 km wziął półtora litra oleju.

Nie dymi.

 

Czesc, zmiezyc sprezanie, a ile masz przebiegu?

 

Na pomiarze wyszło dla 4 garów odpowiednio: 8,8,6,8.

Przebiegu to ma 50000 :P jak prawdziwy oczywiście...Rocznik 96

Potem wlali jeszcze oleju do garów i wtedy skoczyło do 14. To podobno też coś znaczy...

 

No więc, zacząc oszczędzać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci korbowód bokiem wyjdzie to remontuj :P

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po wlaniu oleju cisnienie skoczyło tak znacznie to w/g mnie znak że masz juz luzy w układzie tłokowym.Wymiana tłoków,pierscieni i szlif cylindrów. Jesli po próbie olejowej cisnienie zwieksza sie tylko nieznacznie lub w ogóle ( a jest jednak niskie) to znak że cos nie halo z zaworami.Wypalone lub podparte z powodu złej regulacji.Niektóre silniki (VN1500) biora tez olej nawet więcej niz Twój motocykl. Ja w tym sezonie oleju nie dolewałem ani grama a zrobiłem ok 4700km.Dymienie moze byc spowodowane również przez słebe uszczelniacze trzonków zaworowych.

 

Chyba czas zacząć oszczędzać :cry:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaczal bym jednak od glowicy- uszczelniacze zaworow' date=' i regulacja na pierwszy ogien.

[/quote']

 

*** Nigdy w zyciu - taka roznica w cisnieniu po probie olejowej swiadczy o zuzyciu pierscieni tlokowych -za duza przerwa miedzy koncami pierscieni. Glowica jest OK, ale jak sie ja zdejmie to tez warto wymienic uszczelniacze bo nie wiadomo czy nie pojda za np rok i przetrzec troche zawory dla pewnosci ze wszystko sie rzeczywiscie zamyka.

Tak jest w wiekszosci japonczykow, ze ida glownie pierscienie i uszczelniacze - i to jest glowny wydatek jesli chodzi o czesci. Przy okazji zmierz dokladnie tloki i tuleje cylindrowe, powinny trzymac sie w wymiarach nominalnych.

W tym wypadku zamieniasz tylko pierscienie bez robienia szlifu i wymiany tlokow.

Ja tak zrobilem w swoim GS ktory przejechal nie 50, ale 135k km i mial przede mna 14 wlascicieli. Oczywiscie polecam zakup orginalnych pierscieni, mimo ich ceny - polskie dorobki moga bardzo latwo zniszczyc ci silnik ( Motusy ), a w najlepszym wypadku nie uszczelnia dokladnie cylindra.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem - sprzedaj go tak jak stoi, bo koszt remontu z pernościa przekroczy to co musiałbyś dołożyć do kupienia nowszego, dobrego motocykla.  

Pozdro, Paweł

 

*** No moze, ale bedzie mial silnik ktory przejedzie nastepne 100 k km ( przy wlasciwej obsludze ).

Wydaje mi sie ze wszystko zalezy od stanu reszty motocykla i jak dlugo zamierza na nim jezdzic. W sytuacji mlodego chlopaka jezdzacego glownie po miescie ten motorek bylby bardzo OK, tani w eksploatacji, zwinny i wystarczajaco mocny.

Jednakze stan silnika swiadczy ze motocykl nie byl w dobrych rekach ( za zadkie zmiany oleju ) i boje sie ze reszta podzespolow wyglada podobnie.

Too bad biorac pod uwage w miare nowy rocznik.

 

Adam M.

PS Koszt pierscieni to u mnie $ 50 kanadyjskich za cylinder i okolo $ 10 za uszczelniacz ( ale tylko 8 zaworow ). Poza tym moze byc tak ze to tylko pierscienie, a uszczelniacze sa jeszcze dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...