flakus Opublikowano 24 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Mam pytanie. Jak rozpoznać, że silnik musi już pójść do remontu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 24 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Czesc, zmiezyc sprezanie, a ile masz przebiegu? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 24 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Ubywa oleju w zastraszającym tępie, dymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flakus Opublikowano 24 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Ubywa oleju w zastraszającym tępie, dymienie. mam kawasaki zephyra 550. zmierzyłem, że na 3000 km wziął półtora litra oleju.Nie dymi. Czesc, zmiezyc sprezanie, a ile masz przebiegu? Na pomiarze wyszło dla 4 garów odpowiednio: 8,8,6,8.Przebiegu to ma 50000 :P jak prawdziwy oczywiście...Rocznik 96Potem wlali jeszcze oleju do garów i wtedy skoczyło do 14. To podobno też coś znaczy... No więc, zacząc oszczędzać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 24 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 jak ci korbowód bokiem wyjdzie to remontuj :P Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 24 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Skoro po wlaniu oleju cisnienie skoczyło tak znacznie to w/g mnie znak że masz juz luzy w układzie tłokowym.Wymiana tłoków,pierscieni i szlif cylindrów. Jesli po próbie olejowej cisnienie zwieksza sie tylko nieznacznie lub w ogóle ( a jest jednak niskie) to znak że cos nie halo z zaworami.Wypalone lub podparte z powodu złej regulacji.Niektóre silniki (VN1500) biora tez olej nawet więcej niz Twój motocykl. Ja w tym sezonie oleju nie dolewałem ani grama a zrobiłem ok 4700km.Dymienie moze byc spowodowane również przez słebe uszczelniacze trzonków zaworowych. Chyba czas zacząć oszczędzać :cry: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 25 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2003 Dooobrze mowi! Nic dodac nic ujac :P Poza tym to sprezanie 6 na jednym garze... trzeba by sie temu przyjrzec, ja zaczal bym jednak od glowicy- uszczelniacze zaworow, i regulacja na pierwszy ogien. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2003 ja zaczal bym jednak od glowicy- uszczelniacze zaworow' date=' i regulacja na pierwszy ogien.[/quote'] *** Nigdy w zyciu - taka roznica w cisnieniu po probie olejowej swiadczy o zuzyciu pierscieni tlokowych -za duza przerwa miedzy koncami pierscieni. Glowica jest OK, ale jak sie ja zdejmie to tez warto wymienic uszczelniacze bo nie wiadomo czy nie pojda za np rok i przetrzec troche zawory dla pewnosci ze wszystko sie rzeczywiscie zamyka.Tak jest w wiekszosci japonczykow, ze ida glownie pierscienie i uszczelniacze - i to jest glowny wydatek jesli chodzi o czesci. Przy okazji zmierz dokladnie tloki i tuleje cylindrowe, powinny trzymac sie w wymiarach nominalnych.W tym wypadku zamieniasz tylko pierscienie bez robienia szlifu i wymiany tlokow.Ja tak zrobilem w swoim GS ktory przejechal nie 50, ale 135k km i mial przede mna 14 wlascicieli. Oczywiscie polecam zakup orginalnych pierscieni, mimo ich ceny - polskie dorobki moga bardzo latwo zniszczyc ci silnik ( Motusy ), a w najlepszym wypadku nie uszczelnia dokladnie cylindra. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flakus Opublikowano 30 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2003 to naprawdę moge ocalić tłoki? :P :woot: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 30 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2003 to naprawdę moge ocalić tłoki? :P :woot:Jak napisał Adam.M: jeżeli wymiary tulei cylindrowych i tłoków trzymają nominalne wymiary to możesz je ocalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 30 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2003 Szczerze powiem - sprzedaj go tak jak stoi, bo koszt remontu z pernościa przekroczy to co musiałbyś dołożyć do kupienia nowszego, dobrego motocykla. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 30 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2003 jak zmierzyc stopien sprezania ? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2003 Szczerze powiem - sprzedaj go tak jak stoi, bo koszt remontu z pernościa przekroczy to co musiałbyś dołożyć do kupienia nowszego, dobrego motocykla. Pozdro, Paweł *** No moze, ale bedzie mial silnik ktory przejedzie nastepne 100 k km ( przy wlasciwej obsludze ).Wydaje mi sie ze wszystko zalezy od stanu reszty motocykla i jak dlugo zamierza na nim jezdzic. W sytuacji mlodego chlopaka jezdzacego glownie po miescie ten motorek bylby bardzo OK, tani w eksploatacji, zwinny i wystarczajaco mocny.Jednakze stan silnika swiadczy ze motocykl nie byl w dobrych rekach ( za zadkie zmiany oleju ) i boje sie ze reszta podzespolow wyglada podobnie.Too bad biorac pod uwage w miare nowy rocznik. Adam M.PS Koszt pierscieni to u mnie $ 50 kanadyjskich za cylinder i okolo $ 10 za uszczelniacz ( ale tylko 8 zaworow ). Poza tym moze byc tak ze to tylko pierscienie, a uszczelniacze sa jeszcze dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.