MATHIS Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Witam.Dzisiaj spotkała mnie przykra przygoda z CBR. Jadę jakieś 2km, patrzę na temperaturę a tak minimalnie do czerwonego pola! Zatrzymuje się, czekam kilka minut, żeby ostygła i wracam do domu bo nie chcę przegrzać sprzęta. 2h wcześniej wszystko było cacy(jeździłem po mieście i temp. OK). Dodam, że stało się to na prostej drodze i jechałem około 100 km/h. A, jeszcze jedna ważna sprawa: wentylator nie chodził. Dotychczas zawsze w korkach się uruchamiał. Co się mogło stać??Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Mógł sie popsuć czujnik temp. wentylatora, albo sam wentylator.Podłącz wentylator omijając czujnik i sprawdź czy chodzi. Jeśli chodzi i kable od czujnika do wiatraka i wszystkie zasilające nie są przetarte, przerwane, styki zaśniedziałe to raczej trzeba będzie kupić nowy czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATHIS Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 (edytowane) Mógł sie popsuć czujnik temp. wentylatora, albo sam wentylator.Podłącz wentylator omijając czujnik i sprawdź czy chodzi. Jeśli chodzi i kable od czujnika do wiatraka i wszystkie zasilające nie są przetarte, przerwane, styki zaśniedziałe to raczej trzeba będzie kupić nowy czujnik. Zaraz pójdę sprawdzić, ale według mnie to wina nie jest wentylatora bo nawet dzisiaj mi sie włączył w korku. Może termostat?? Ciśnienie jest w układzie chłodzenia, korek przy chodnicy też OK. PS. Jak termostat popsuty to chłodnica będzie "zimna" ?? Edytowane 14 Sierpnia 2007 przez MATHIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 (edytowane) Zaraz pójdę sprawdzić, ale według mnie to wina nie jest wentylatora bo nawet dzisiaj mi sie włączył w korku. Może termostat?? Ciśnienie jest w układzie chłodzenia, korek przy chodnicy też OK. PS. Jak termostat popsuty to chłodnica będzie "zimna" ?? Moim zdaniem termostat, ale jeszcze upewniłbym sie czy działa pompa wody... Oczywiście zakładam że poziom cieczy w normie Edytowane 14 Sierpnia 2007 przez Tuzmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATHIS Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 (edytowane) Moim zdaniem termostat, ale jeszcze upewniłbym sie czy działa pompa wody... Oczywiście zakładam że poziom cieczy w normie Ciecz w normie. Przejechałem sie niecały kilometr i znowu pod czerwoną kreską. Chłodnica zimna, ale wiatrak nadal się nie włączył. Przy termostacie jest czujnik od odpalania wentylatora?? Z tego co mi się wydaje to termostat się nie otwiera(zawór) i ciecz chodzi w małym obiegu. Mam rację?? Edytowane 14 Sierpnia 2007 przez MATHIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 tak, skoro chlodnice masz zimna to bedzie winny termostat. ostatnio zagotowal sie plyn w aucie ale chlodnica byla goraca. wentylator nie pracowal. po zmianie czujnika wentylatora przy chlodnicy problem znikł. w Twoim przypadku pewnie nawalił termostat bo nie puszcza gorącej cieczy na duży obieg czyli do chlodnicy.ale skoro w korku rano sie wlaczyl wentylator to pewnie jeszcze dzialał termostat - czujnik wentylatora powinien byc przy chlodnicy.tak czy siak sprawdz najpierw termostat. tak to widze. moze sie pokrył kamieniem i cos sie zablokowalo. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATHIS Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 tak, skoro chlodnice masz zimna to bedzie winny termostat. ostatnio zagotowal sie plyn w aucie ale chlodnica byla goraca. wentylator nie pracowal. po zmianie czujnika wentylatora przy chlodnicy problem znikł. w Twoim przypadku pewnie nawalił termostat bo nie puszcza gorącej cieczy na duży obieg czyli do chlodnicy.ale skoro w korku rano sie wlaczyl wentylator to pewnie jeszcze dzialał termostat - czujnik wentylatora powinien byc przy chlodnicy.tak czy siak sprawdz najpierw termostat. tak to widze. moze sie pokrył kamieniem i cos sie zablokowalo. pozdro Wcześniej wszytko było OK bo często zerkam na temp. Jak sprawdzić termostat?? Może wlać jakiś preparat bo kamień siedzi?? Obawiam się jeszcze tego wentylatora. Mam nadzieję, że nic wielkiego się nie stało. Jutro sprawdzę wszystkie kabelki i na krótko spróbuje uruchomić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Jezeli na wskazniku pokazuje wysoka temp a chlodnica zimna to na 99% termostat. Czojnik od wskaznika jest na silniku i pokazuje jego temp czyli malego obiegu a czujnik wentylatora jest w chlodnicy i odpowiada jedynie za jego zalaczenie. jesli termostat nie puszcza na chlodnice to wentylator sie nie wlaczy a moto bedzie sie gotowac.Jedyny sposob sprawdzenia i naprawy to rozebrac i wyciagnac termostat, wsadzic go do wody i zagrzac i sprawdzic czy sie otwiera i przy jakiej temp. Nie lej nic do ukladu bo to nic nie da. moze byc w sumie jeszcze tak ze pompa ci siadla i nie wywoluje obiegu cieczy przez co sinkik szybko lapie temp ale wydaje mi sie ze wtedy chlodnica troche bylaby ciepla.Tak czy inaczej najpierw sprawdzilbym teromostat a jesli to nie to to pompe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Termostat :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATHIS Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Dzięki panowie za podzielenie się informacjami. Jutro idę zdjąć owiewkę i wykręcić termostat. Jeden facet miał na allegro i za używkę chciał 90zł+przesyłka. Czekam na maila od drugiego i wtedy wybiorę(no chyba, że ktoś ma tanio nowy lub 100% używany :banghead: ). PS. Pierwsza wpadka CBR w moich rękach, a mam ją od marca ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młodymz Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 ja mam termostat i cały silnik do f2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATHIS Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 (edytowane) Sprawdziłem termostat, otwiera się. Jeżeli wyjmę termostat z obiegu to motocykl powinien utrzymywać niską temp.? Może to być wina pompy wodnej?? Aha, wentylator ciągle nie działa. Dorzucam fotkę. Jakość słaba bo aparat cyfrowy w naprawie i tel. aby został. http://img48.imageshack.us/my.php?image=foto0083sb9.jpg Edytowane 15 Sierpnia 2007 przez MATHIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 no to zepnij wentylator na krótko i wykluczymy czy jest padniety. jak bedzie ok to juz jedno odpadnie i moze to czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 I Powiedz mi jak sprawdziłeś czy się termostat otwiera??? II Wentylator włączy się tylko jak jest ciepła chłodnica wiec po czym twierdzisz ze nie działa?III Termostat musi być bo silnik za długo będzie nabierał odpowiedniej temperatury i nie będzie jej utrzymywałIV Sprawdź czy działa pompa wodna, bo jeśli nie to całe zabiegi na nic się zdają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATHIS Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 (edytowane) I Powiedz mi jak sprawdziłeś czy się termostat otwiera??? II Wentylator włączy się tylko jak jest ciepła chłodnica wiec po czym twierdzisz ze nie działa?III Termostat musi być bo silnik za długo będzie nabierał odpowiedniej temperatury i nie będzie jej utrzymywałIV Sprawdź czy działa pompa wodna, bo jeśli nie to całe zabiegi na nic się zdają I W gorącej wodzie.II Nie jestem znawcą ale wskazówka podchodziła pod czerwone pole i wentylator stał w miejscu.III Na wyjętym chodził tak samo jak opisałem w pierwszym poście. Przejechałem max 2km.IV Też chciałem to zrobić ale dzisiaj jakieś święto... Jutro się postaram. Pozdrawiam. Panowie mam jeszcze jedno pytanie: jak sprawdzić tą pompę wodną? Spróbuje sam majsterkować a jeśli się nie uda to w sobotę ze znajomym mechanikiem będziemy działać :banghead: Edytowane 15 Sierpnia 2007 przez MATHIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.