Skocz do zawartości

CB500 problem ze sprzęgłem czy skrzynia


markom13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witka wszystkim.Zacznę od tego ,że "szukajka" mi nie pomogła :clap:

 

Powiedzcie co może być ,że ciężko złapać luz i biegi zaczeły wchodzić z dużym zgrzytem.Na oko to sprzęgło ciągnie.Dziwne ,bo to sie stało tak nagle.Skrzynia chodziła idealnie do wczoraj :clap: Kumpel chce to szybko robić ,ale ja nie wiem od czego zacząć.Linka wyregulowana ,tak więc to odpada.Czy może poszły tarczki ,sprężnyki .... czego szukac .Bede wdzieczny za pomoc. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom jest ok ,olej ma 2 kkm.

 

Linka wyregulowana ,gdzie ? .....

 

U mnie w garażu :)))

A sposób regulacji tej linki podał kolega mechanik z POMu?

Jeżeli ciągnie to trzeba rozebrać kosz sprzęgłowy i sprawdzić co się stało. Może na koszu powierzchnie współpracy z tarczami już są podcięte i żadna regulacja wtedy nie pomoże.

Przy zużytych tarczach sprzęgło będzie ślizgało a Ty piszesz że ciągnie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tak zaraz niekulturalnie ? :)

 

Kolega z POMu nie musiał,coś tam wiem jeszcze.

 

"Jeżeli ciągnie to trzeba rozebrać kosz sprzęgłowy i sprawdzić co się stało. Może na koszu powierzchnie współpracy z tarczami już są podcięte i żadna regulacja wtedy nie pomoże.

Przy zużytych tarczach sprzęgło będzie ślizgało a Ty piszesz że ciągnie."

 

O i to jest odpowiedz.Dzieki.Rozbiore i sie dowiemy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tak zaraz niekulturalnie ? :biggrin:

 

Kolega z POMu nie musiał,coś tam wiem jeszcze.

 

"Jeżeli ciągnie to trzeba rozebrać kosz sprzęgłowy i sprawdzić co się stało. Może na koszu powierzchnie współpracy z tarczami już są podcięte i żadna regulacja wtedy nie pomoże.

Przy zużytych tarczach sprzęgło będzie ślizgało a Ty piszesz że ciągnie."

 

O i to jest odpowiedz.Dzieki.Rozbiore i sie dowiemy .

A dlatego że jak dobrze jeździło a teraz ciągnie to cosik padło i żadna regulacja nie pomoże, poprostu takie są podstawowe zasady mechaniki.

Zawsze złości mnie stwierdzenie że kolega powiedział...........................

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytalem nie w jakim pomieszczeniu regulowales linke, tylko ktorej regulacji uzyles.

Bo jezeli przy klamce to zadna regulacja sprzegla.

Jezeli sprzeglo dokladnie nie rozlacza to moze miec pokrzywione tarcze, czy podciety kosz sprzeglowy - ale skrzynie Hondy nie lubia rowniez zuzytego oleju na ktory reaguja w ten sposob ze zmiany robia sie trudne.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka wszystkim.Zacznę od tego ,że "szukajka" mi nie pomogła :buttrock:

 

Powiedzcie co może być ,że ciężko złapać luz i biegi zaczeły wchodzić z dużym zgrzytem.Na oko to sprzęgło ciągnie.Dziwne ,bo to sie stało tak nagle.Skrzynia chodziła idealnie do wczoraj :notworthy: Kumpel chce to szybko robić ,ale ja nie wiem od czego zacząć.Linka wyregulowana ,tak więc to odpada.Czy może poszły tarczki ,sprężnyki .... czego szukac .Bede wdzieczny za pomoc. :P

 

Jeszcze jest jedna ewentualność. Nie wiem gdzie to dokładnei jest w cb 500, ale na ogół pod koszem sprzęgła sa takie wodziki i kółka (nie wiem jak to fachowo nazwać) które wybierają luz. Ja niedawno miałem cos podobnego - kółko kóre ma wpadać w zagłębienie do luzu w jakis sposób posżło bokiem i luz, zwłaszcza z 2 w dół, bardzo ciężko wchodził. Poprawiłem i jest git.

 

jeżeli to ci się stało "nagle" to nie olej ani tarcze - to wtedy postępuje raczej stopniowo. Sprawdź elementy które wybierają biegi.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie,regulowałem przy skrzyni ,regulacją na lince.Musiałem leciutko popuścić ,bo był za mały luz.Olej jest nowy tak wiec odpada.To sie stało z dnia na dzień.Rano kumpel wyjechał w trase ,biegi jak w masełko,a jak wrócił zgasił to sie stało. W weekend rozbieramy.;)

 

Dzieki wszystkim za konstruktywne odpowiedzi .Człowiek się całe życie uczy...

 

 

 

 

...a i tak głupi umiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze ,a czy ja gdzieś powiedziałem "kolega powiedział" ?

Przepraszam bardzo Nie powiedziałeś. Teraz przeczytałem jeszcze raz Ten temat i nie rozumiem po kiego H**a

bierzesz się za naprawę jak nie masz o tym zielonego pojęcia na dodatek motocykl kolegi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pojechałeś Piotrze.... A miałem Cie za fajnego cżłowieka.

 

A więc po tego ch..uja sie biore,że nie ma w pobliżu takiego guru jak Ty .

 

 

Jeśli chodzi o problem z tematem to już jest naprawione.Też udało mi sie samemu naprawić .Jakim cudem - nie wiem,nie mam zielonego pojecia o mechanice.

 

p.s.

 

1.Buber dzieki za radę :)

 

2.Było wiecej napisane ,ale nie bede dyskutował z mądrzejszymi.

 

 

 

Temat uważam za zamkniety.Problem rozwiązany.

Edytowane przez markom13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...