Skocz do zawartości

Silnik na wtrysku


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ponieważ to mój pierwszy moto na wtrysku mam kilka pytań...

 

Zamierzam kupić jakiś porządny wydech i stąd to pytanie. Trzeba coś później regulować :icon_exclaim:

 

No i druga sprawa...

W silnikach z wtryskiem reguluje sie ponoć przepustnice wtryskowe... Co ile taką regulację poiwnno sie przeprowadzać w hayabusie :biggrin: I jaki przyrząd do tego potrzebny jest mechanikowi :lalag: A może w prosty sposób robi się to samemu, bo w manualu nie moge nic znaleźć na ten temat...

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda Lamda reguluje wtrysk tylko przy niskich obrotach...cały układ jest strojony do pewnych umownych wartości i komputer sterujący wtryskiem nie posiada aż tak dużej rozpiętości działania... i po zmianie wydechu na przelot zmienia się te wartości które wykraczają poza zakres mozliwości komputera...od precyzyjnego zestrojenia mapy wtrysku jest np. Power Commander... ale jeśli Ci zależy tylko na wyglądzie i dźwieku to raczej nie musisz nic zmieniać...mieszanka będzie może trochę uboższa w niektórych wartościach obrotów, ale nie powinno Ci to rozwalić silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk wtryskowi nierówny. Np. gixxery do modelu K5 (przynajmniej 600-750) nie mają lambdy i po zmianie wydechu sterownik może zareagowac jedynie na zmianę podciśnienia w dolocie i kierując się tylko tym czynnikiem na pewno nie dostosuje idealnej mieszanki do nowego wydechu. Zresztą tak jak powiedziano wczesniej nawet jak jest lambda to zakres jej pracy jest ograniczony. Nie zmienia to faktu że wtrysk jest jednak dużo elastyczniejszy od gaźników gdy bierzemy pod uwagę zmiane warunków pracy silnika. Generalnie panuje przekonanie że jak wymieniasz samą końcówkę ( lub końcówki) wydechu to obejdziesz sie bez powercommandera. Jeśli jednak masz dedykowany wydech łacznie z kolektorami i chcesz wykorzystać jego możliwości to przydałby się pc razem z indywidualną mapą i strojeniem na hamowni co w przypadku tak dużego silnika da konkretne efekty.

Edytowane przez redline
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w innych moto ale w moim triumphie jest to dosc prosty zabieg...... o ile wiem producent ma przygotowane mapy wtrysku pod konkretne wydechy (ze stajni triumpha) i jak zmieniasz wydech to tylko wgrywasz odpowiedni program pod niego.... cala operacja jest dosc prosta ... wydaje mi sie ze powinno byc podobnie u innych producentow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wkładać wydech i o nic sie nie martwić :banghead:

 

A co z tymi przepustnicami wtryskowymi :) Wie ktoć może w jaki sposób i co ile się je reguluje :icon_twisted:

 

 

Robisz synchro podobnie jak w gaźnikach. Podpinasz wakuometry pod wężyki podciśnieniowe i ustawiasz jednakowe podciśnienie na każdym garku. U mnie w K4 robi się to parami tj. zgrywasz pierwszy z drugim póżniej trzeci z czwartym i na końcu obie pary razem. Ściągnij manuala na pewno się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...