Skocz do zawartości

VFR czy Thunderace


Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze to zapraszam do sport/naked/turystyk/turystyczne enduro :) a po drugie to napisz ile by Ci koni mech. do szczescia wystarczyło bo YZF ma ich wiecej , chyba , ze nie zależy Ci aż tak ... VFR ma podobną moc jak Twoja F`ka. Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,troche mnie dziwia takie pytania,bo jak niby ma ktos decydowac za Ciebie jaki masz motocykl wybrac,to Ty bedziesz nim jezdził,ja jezdze VFR i jak powiem ze masz kupic VFR to kupisz.najlepiej jesli masz mozliwosc to przelec sie i jednym i drugim bo miedzy tymi motocyklami jest troche róznic, a najwarzniejsza to silnik,Yamaha to rzedowa 4 a VFR to V4 i taki silnik trzeba lubic albo sie przyzwyczaic.

Edytowane przez Buła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, że jak ktoś mi powie co mam kupić to kupię. Chcę poznać opinie użytkowników i zrobić sobie zestawienie "za" i "przeciw". Generalnie chodzi o więcej mocy. Może VFR ma zbliżoną moc (choć z tego co wiem o 20km więcej), ale jest to V4 i moc oddaje od dołu. Jeździłem VTR-ka początek troche dziwnie pracujący silnik, ale spoko można się przyzwyczai, a po 40kilometrach już nie zwraca sie uwagi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"buła" ma rację, ty decydujesz, choć jak sam szukałem moto to też zapodawałem takie pytania na forach...

VFRką nie jeździłem więc się nie wypowiadam.

Yamaszką śmigam od marca i powiem krótko - żałuję....że nie kupiłem jej wcześniej!

mocna, oszczędna, piękna i odwrotnie...

Edytowane przez nierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem VTR-ka początek troche dziwnie pracujący silnik, ale spoko można się przyzwyczai, a po 40kilometrach już nie zwraca sie uwagi.

VTR to V2 a to sie troche różni od V4 w VFR , tez myślałem , ze VFR bedzie miała niewiadomo jak mocny dół , sie przeliczyłem , podobnie mi sie jezdzi jak 4 w rzędzie , ale nie uznaje to jako wady , poprostu od taka charakterystyka , szkoda tylko , ze moja własnie zaniemogła i stoi rozebrana :crossy:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,co do jazdy VFR,to az tak mocny ten silnik od dołu to nie jest,nie przesadzajmy,jak dla mnie to najlepiej jezdzi sie od 5 tys obr/min ale mozna tez jechac majac na 6 biegu 3 tys.jest elastyczny to fakt,nie wkreca sie az tak na oborty jak rzedowa 4 ale swoje tez potrafi :) ,co do eklspolatacji to spala od 5 litrów do 8 na moja jazde,przy czym te 8 to jazda z minimalna predkoscia 160,na 3 tys jakie zrobiłem tym moto nie dolałem oleju a poziom jest nadal na maksa.ma bardzo dobre hamulce na moto które ma 17 lat,w kiare wygodna pozycje,chociarz po zrobieniu jednorazowej trasy 500 kilomterów z małymi przystankami troche bolał mnie kark,ale to raczej wina mojego wzrostu,gdyz witar z przedniej szyby wali mi prosto w głowe.co do serswsu to takie rzeczy jak olej co 12 tys,zawory co 24 tys.a zurzycie elementów takich jak opony ,naped to juz bedzie zalerzało od osoby która jezdzi moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat jezdzac po torze na Litwie byl gorszy od Stockowej R-1 znanego z czolowych miejsc zawodnika( ktory chwali sie ze jego sprzet ma 200 KM) o 2 sek na okrazeniu :) :banghead: :banghead: , a do turystyki tez wysmienicie sie nadaje - wielki plus spalanie:-))

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...hehe, a mój kolega (wymiatacz) był sporo lepszy od (prawdopodobnie') tegoż zawodnika na tym torze :icon_eek:, i to jadąc "turystycznym" motocyklem.

 

Różnice między Asem a VFRą są dosyć spore. Przede wszystkim pozycja za kierownicą - Ace ma potwornie szeroki zbiornik paliwa i szerokie siodło. Kierownica jest w nim umieszczona nisko, co sprawia, że siedzi się na nim niemal jak na typowo sportowym motocyklu - jedyna różnica to dużo większa ilość miejsca, wynikająca z gabarytów motocykla. Przez to, że głowa znajduje się bliżej owiewki miałem subiektywne odczucie, że jest lepsza ochrona przed wiatrem górnych partii ciała niż na Hondzie. VFRka za to lepiej chroni przed wiatrem nogi, zwłaszcza kolana. Było to bardzo odczuwalne w chłodniejszy dzień. Na Asie kolana są bardzo rozstawione przez ten szeroki zbiornik, i chyba dlatego bardziej wystają poza owiewki. VFRa ma wyżej manetki kierownicy, bardziej wyprostowana jest dzieki temu sylwetka kierowcy. Miejsca na nogi ma mniej więcej podobnie... chociaż wydaje mi sie, że są mniej skulone niż na Asie. Jeżeli chodzi o prowadzenie - yamaha ma chyba troszkę niżej położony środek ciężkości i wydaje mi się, że troszkę chętniej skręca niż Honda, jednakże czuć rozmiary tego motocykla w zakręcie, nie jest tak zwinna i chętna do składania się w winkle jak jej mniejszy brat - Thundercat. VFRa prowadzi sie dość dobrze, jednak składanie jej w winkle wymaga odrobiny wjeżdżenia, i spora masa maszyny nie jest tu ułatwieniem i też jest odczuwalna. Z tych dwóch motocykli mi o wiele, wiele bardziej odpowiada pozycja na VFRze, As jest dla mnie po prostu strasznie niewygodny - z kolei mój kolega- właściciel Thunderace'a mówi, że jest mu na tym motocyklu niesamowicie wygodnie. Jeżeli chodzi o silnik - też co kto lubi - ja uwielbiam dźwięk Vek, i dla mnie tylko Vki. rzędówka też fajnie chodzi jak się wkręci na obroty, ale vka wchodząc na obroty, emitując przy tym rytmiczne wibracje zawsze bardziej mnie ... "podnieca" . Ace jest mocniejszy... ale dla mnie po prostu jest za mocny. Nie rozumiem po co komu motocykl, którego "kopa" czuć tak naprawdę przy 120-130 km/h (na II piegu Ace ma wtedy ok. ~10 000 obr./min i dopiero w tym momencie osiaga pełną moc. VFRa też nie zwala z nóg od dołu, ale w zakresie 5 - 10 000 obr min chyba jedzie płynniej i równie dobrze przyspiesza. Wszystko jak widzisz jest kwestią indywidualną - ja wybrałem VFRę... i na Asa bym jej nie zamienił. A choćby i dlatego, że Ace ma spartańskie wyposażenie... nie ma wskaźnika paliwa, centralnej podstawki... nie ma NIC.

Edytowane przez Groszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie ma nic" - dobre sobie!. "Groszek" skoro tak to mogłeś jeszcze dopisać ze skonstruował go Kononowicz...

Otóż thunder ma to "coś" czego nie ma żaden inny tzw. plastik.

oczywiście jest to moje zdanie i podzielam je, i zgadzam się z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś beż wskaźnika poziomu paliwa sobie radze. jak włącza się rezerwa wiem, że spokojne 70 km zrobię, więc stresu nie ma.

Thunder idealnym "turystykiem" nie jest, bo tak naprawdę to maszyna sportowo - turystyczna ( w tej kolejności) I da się nim pojechać gdzie śdaleko, dakleko gdzie pieprz rośnie i nie ma braci K.

Dźwięk v-ki też mnie kręci...no ale wybrałem thunderace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na ile uwaznie czytales mojego posta. Piszac, ze nie ma nic mialem na mysli wyposazenie. A jezeli o to chodzi, to naprawde ten motocykl poza podsawowymi zegarami nie ma nic, a czy w codziennym uzytkowaniu, czy dalszych wypadach to jest uciazliwe.

witam,nie wiem jak sie jezdzi w dalsze trasy innym moto,ale powtwierdzam to co napisał Groszek,przydatna sprawa to wskaznik paliwa,czasami zerkam na zegarek,a najwarzniejsza to centralna podstawka,przydaje sie w trasie naprzykałd gdy trzeba nasmarowac łanuch,lub zrzucic jakies bagaze z moto.a i VFR turystykiem typowym nie jest.wydaje mi sie ze oba motcykle sa raczej na dzisiejsze czasy sportowo-turystyczne i jednego bedzie lesza VFR a dla drugiegi ACE.trzeba sie poprostu przejechac jednym i drugim i wtedy ocenic co bedzie lepsze.

Edytowane przez Buła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey, prawda jest taka że tak i honda i yama są to poprostu super moto, a czy wybierzesz któreś z nich zależy wyłącznie od twoich upodobań. Załować nie będziesz

miałem taki sam problem co ty, zdecydowałem sie na vfr i nie załuje, jak bym zrobił odwrotnie tez nie miałbym powodów do płaczu

pozdrawiam :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...