Hans Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 (edytowane) ello: co do shinko - pare znajomych lata na nich na sportach i nikt nie narzeka... Nowe środki zaradcze: Pireli Sport Demon Front a przy okazji sprezyny progresywne wirtha. za 2 tygodnie będzie jasność... J Edytowane 27 Lipca 2007 przez Hans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jari11 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam! Opona, oponą, ale kalibracja wyważarki ma też bardzo duże znaczenie. Pracując kilka lat przy oponach, śmiało mogę powiedzieć, że niewyważenie rzędu 10 g da się już odczuć w aucie. A o motocyklu już chyba nie muszę mówić. Jeżeli nie pomogą ustawianie lag itp. spróbuj je wyważyć na dobrze skalibrowanej wyważarce (praw. wyrównoważarce) i zobacz jak będzie zamontowane na niej czy równo się kręci (czy nie ma bicia). Ja mam u siebie Conti Road Attack - wyząbkowana i zaczyna mi się robić to samo. Ale muszę ją dojeździć, bo tego już nie da się naprawić.PozdrawiamSuzuki GSX 600 F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Jakie masz zaciski hamulcowe, plywajace czy na stale mocowane do lag ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Trochę ryzykowne..ale..Jeśli masz gdzieś odcinek drogi w miarę mało ruchliwy, to może odkręć zaciski hamulcowe (chodzi o zdjęcie z tarcz), i przejedź się tak. Może gdzieś tarcze przycierają?...Piszesz, że zmiana łożysk była. Może źle się ułożyły w gniazdach, i nie pracują prawidłowo..Co do ustawienia koła w lagach to w endurakach, przed skręceniem osi na sztywno należy oprzeć przednie koło o cóś, i pobujać przednim zawieszeniem. Im większym zakresem skoku zawiechy, tym lepiej. Wtedy lagi ładnie się układają, że tak powiem, "po ośce", nie są ściągnięte na osi do środka np.Powodzenia w szukaniu ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Może przytoczę coś bardzo treściwego (akurat znalazłem w gazecie): Shimmy .Drgania w układzie kierowniczym ,występują w przedziale 60-100 km/h .Przyczyny ;- ostra (sportowa) geometria przodu motocykla - tłumienie własne opon- wyważenie- równomierny obrót Nawet nowe opony nie są wolne od tego zjawiska , co można przeczytać w Motocyklu . W nr 6/2007 zamieszczono test opon S-T , i z tabelki jasno wynika , że nawet w XXI w. shimmi nie zostało jeszcze całkowicie zlikwidowane . Ja sobie chwalę Metzelery ze stalowym opasaniem . Bardzo dobrze tłumią shimmi . Jadąc bez trzymanki uderzam w końcówkę kierownicy - nic się nie dzieje . Na niektórych oponach odpowiedzią jest właśnie rozchuśtanie kierownicy - shimmi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 (edytowane) ello: co do shinko - pare znajomych lata na nich na sportach i nikt nie narzeka...Nowe środki zaradcze: Pireli Sport Demon Front a przy okazji sprezyny progresywne wirtha. za 2 tygodnie będzie jasność... J Kolego, ta opona nie nadaję się do CBR1000F bo jest oponą diagonalną. Opony które dopuszcza producent to opony radialne (czyli w Twoim przypadku mające w oznaczeniu ZR np 120/70ZR17 w indeksie W) EDIT: o ile dobrze pamiętam to w CBR1000F lubi wybić się jakaś guma w tylnym wahaczu - to równiez może być przyczyna shimmy Edytowane 28 Lipca 2007 przez Piotrusgsx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.