wueska Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 około 8tys obrotów;] to bedzie chyba granica mocy maymalnej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Gdyby dorobić tak jeszcze dodatkowe kanały płuczące... W Almotowskim cylindrze nie idzie wyjąć tulei ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 wlasnie chodzi o to ze nie mozesz mocy ciagnac na obrotach bo masz tylko 3 biegi do tego bardzo dlugie i pomiedzy kazdym biegiem jest roznica 2-3 tys obrotow przy zmianie.i watpie ze ci wyciagnie silnik przy zmianie z 2 na 3 do tej mocy.polecam ci zmienic zebatki maxymalnie na moc i wtedy ciagnac obrotami.fakt faktem niepojezdzisz ta jawka turystycznie wtedy.Kiedys do kolegi simsona przesczepilismy cylinder od jakiegos sascha ktory byl na nikasilu mial lacznie tam 7 czy 8 kanalow i 2 plus dwa porty smarujace tlok.Tlok byl jednopierscieniowy.PO odpaleniu przy obrotach rzedu 6-7 tys niechcial jechac(mierzylismy przyzadem ktorym mierzy sie obroty pily spalinowej)silnik wykrecal sie do ponad 12 tys i wtedy szedl jak przecinak jednak 4 tez wbic niemzona bylo.pojechal nam ten simson prawie pake na 3 biegu.jednak moment obrotowy byl znikomy..(gdzies rok albo 1,5 roku temu dawalem film na forum.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 (edytowane) Właśnie Mam tego pełną świadomość i już się borykam z tym problemem ;-) CAł czas mam najmniejszą zębatkę w silniku... W poprzedniej konfiguracji ( troche tłok za bardzo był podcięty) było coś takiego że jak wrzuciłem trójke przy mniejszej prękości , gdzies koło 40km/h, odkręcam gaz do oporu i powolutku ciągnie ciągnie ciągnie, przekroczy 55km/h i zaczyna ciągnąć jak po*ebana :crossy: Myśle że problem rozwiązałoby splanowanie głowicy... Tylko żeby w jawce to zrobić, trzeba najpierw zmajstrowac do głowicy specjalny uchwyt, bo w tokarkę nie da się jej złapać :/ *Teraz tak sobie myślę, że poprzez ciagnięcie w góre obrotów maksymalnych można proporcjonalnie do tego zwiększać dawkę paliwa, przez co powinno być więcej mocy... Gdzieś czytałem cos takiego, że przez silnik o dużej pojemności w ciagu powiedzmy sekundy przechodzi ilość "x" mieszanki, a mniejszy silnik jest w stanie nadrobić tą pojemność poprzez obroty i również będzie w stanie w ciągu tej samej sekundy przepuscić przez siebie tą samą ilość "x" mieszanki... Edytowane 9 Sierpnia 2007 przez Z3US Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 (edytowane) Uwieńcze temat poprzedni bo mnie niektórzy rozwalaja <LOL2> A tak na poważnie to ty myślisz ze wywierciłeś dziury i już po blokadach ?? ?? ?? I że niby muszka się nie prześliźnie ?? ?? ?? przejedz się raz przez las i zerknij an gompke w air boxie ;] to co osiądzie to osiądzie to czego filtr nie wyłapie bierze gaźnik który to wraz z mieszanką bierze to na tłoka parę syfów sie spali w wyniku zapłonu mieszanki reszta pójdzie do tak zwanego niwelowania tarcia i powstaną malutkie ryski na gładzi cylindra ;/ . Żeby wybebeszyć dyfuzor to nie wystarczy wziąć szlifierkę kątową i ciach ;] po coś ten dyfuzor stworzono pełnym w środku ?? ?? Trza wiedzieć co wywalić co zostawić to nie 4t ze zrobisz przelotówkę i będzie ;/ .....Tylko patrzeć jak za niedługo powstanie temat kupię tłok do derbi .... 1.człowieku nie wiem czy wiesz ale w motocyklach enduro po każdej jeżdzie powinno sie czyscic filtr niby k KAŻDYM enduro filtr powietrza jest odsłoniety!! jezeli dbasz o filtr to zadne gowno ci sie nie przesliznie nawet woda2.wiesz po co wogole jest dyfuzor? bo mi nie chce sie juz tego tłumaczyc ale pusty dyfuzor=lepsze napełnianie cylindra+moc przesunmieta wyzej+ szybsze przyspieszenie3. pierwszy lepszy tłumik przelotowy w 4T gó*no daje musi byc dobrany mocą obliczen 4. znasz sie jak świnia na gwiazdach Może inaczej pracuje obecnie w firmie motorland Rzeszów jako pomocnik mechanika, codziennie przychodzi gosc i pyta jak przyspieszyc jakis motopend który ma magiczne 50ccm pojemnosci. Gdy mechanik mówi ze nalezy zaczać od dobrego remontu generalnego i wylicza koszty czesci jakieś 99% klijentów rezygnuje. to ostyry jest ten mechanik do tuningu 2T nie potrzeba wcale remontu jezeli jest silnik w dobrym stanie z reszta jak ze wszystkim, powiedz na jakiej zasadzie stwierdził ze trzeba zrobic kapitalke? Dokladnie Wueska ma racje.A jak bys dbal tak o dolot paliwa.to przedewszystkim zajol bys sie membranami.gardziela gaznika i podpoloerwoal kanaly.sprawdzil w jakim stanie jest tlok.jaka kompresja.wal lozyska.zalozyl stozkowy filtr powietrza nie typu rms tlyko jakis gabkowy malossi.wtedy bysmy mogli igadac o dostaczaniu mieszanki paliwowo powietrznej.(powtarzam gdybys wyregulowal gaznik.umial to zrobic to by wyszlo na to samo bez ciecia filtra powietrza i zmiany dyszy)ale widze ze z ciebie mechanik typowo flex i przecinak ewentualnie wiertarka.Mam Nadzieje ze Dominik sie zlituje nad nami wszysktimi i da ci w prezencie Bana.Ps w swoim Kmxie mam pwoiekszone kanaly.odgiete membrany,Kuty tlok i pusty dyfuzor.Niezlaiczam to do zadnego tuningu tylko do poprawienia przedmuchu przez caly silnik.Rezultaty sa jakie sa :cool: 1.ale mnie rozsmieszyłes polerowanie kanałow to zabawa ktora praktycznie nic nie daje, trzeba miec duza pojemność zeby czuć to daje wogole jakies 2% mocy wiecej2. gó*no ci da założenie filtra gąbkowego jezeli masz orginalna obudowe bo jezeli masz troche pojecia to istnieje cos takiego jak opór ktory jest wytwarzany nie tylko przez filtr ale takrze przez obudowe :banghead: wiec załozenie twojego tjuningowego filtra powietrza husteczke da!!3. widze ze sciebie jest wiejski mechanik (tak wogole)poszezenie kanałow to mozesz sobie w komarku zrobic a nie w kmx powiedz jakim sposobem wyliczyłes ich srednice- alez nie ty to na oko zrobiłes :banghead: co do ODGINANIA membran to wogole jesates mistrzem odgiac sobie powinenes cos w mózgu a nie membrany wogole wiesz do czego one sa?? moze ci wytłumacze: blokuja cofniecie sie mieszanki do gaznika i wypluwanie mieszanki oraz dokładniejsze napełnianie sie cylindra (weż wogole nie pisz takich głupot bo może ktoś jeszcze w to uwierzy i sobie motor zepsuje)jak chcesz juz tjuningowac membranki to kup sobie inne bardzie miękkie aby jeszcze dokładniej sie napełniało całe to ustrojstwo kupiłes kuty tłok to zapewne on dał wiele bo zwieksza stopien sprezaniate rezultaty sa marne pozdrawiam. Edytowane 9 Sierpnia 2007 przez zoltecek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 (edytowane) po 1 panie magistrze to np am6 ma przygiety dolny rzad membran.np silniki hondy takie jak sa np w mbx,mtx rowniez sa zblokowane na membranach.Np silniki derbi rowniez sa tam zdlawione.przeciez to chyba logiczne ze jezeli masz 2 rzedy listkow i jeden wogole niepracuje to doplyw mieszanki do cylindra jest mniejszy.po 2 poszerzone kanaly zostaly u Pana woryny w katowicach po 3 pajacujesz bo co zaruznica czy to komar czy derbi jezlei to 2T i zasada dzialania jest ta sama.i tu i tu sie przyda to zeby mieszanka swobodniej trafiala do komory wstepnego sprezania(ps kup sobie tuningowy cylinder np do am6 power force za 450 albo airsail za 600 zl a kup sobie mhr80 lub manston replice to zobaczysz jaka jest roznica w gladzi kanalow).A z tym co pizsze wueska ze powinno sie przeprowadzac remont przed tunigiem silnika czzyli zmiana czesci ktore zapewniaja walu i innym podzespolom wieksze obciazenia jest jak najbardziej swieta prawda.Po za tym jezeli kupujesz czesci np klasy race czy high end chodzi o cylinder to na pudelku jest napisane i w instrukcji obslugi to jak BYK ze nalezy przegladnac stan silnika a przedewszystkim walu korobowego a najlepiej zmienic go na mocniejszy.pfff ,,stwierdził ze trzeba zrobic kapitalke?" wystarczy ze seryjny wal nei jest przwidziany do wiekszego obciazenia i obrotow jakie zapewnia tuningowy cylinder.Dla przykladu.W tzrce goscia odemnie urwalo korbowod pomimo tego ze wal byl w suepr stanie.Zostal zalozony cylinder Metrakita 70cmm czyli nie niewiadomo jaki mocny i ganzik 21 plus wydech malossi,fitr i membrany. Ps wielu uzytkownikow juz do mnie pisalo o te membrany i bo np rx czy tzrka jechala albo 60 albo 80 a modol byl odblokowany;]i jakos po odgieciu calego niepracujacego rzedu9chodzi o blachy dystansowe)(w am6 i derbi 3 listkow) w nsr 2.zawsze byla powazna zmiana w osiagach.No ale ja jestem wiejskim mechanikiem tylko i wyloncznie. Edytowane 9 Sierpnia 2007 przez DiboS60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2345 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 (edytowane) Moja cagiva city we 2 jedzie po prostej drodze w bezwietrzną pogode 90 km/hA kurde jezdze nia juz 3 lata z 15 tys km zrobiłem i bez zadnego remontu jak narazie tylko szczotki w rozruszniku sie sypneły Edytowane 9 Sierpnia 2007 przez piotrek2345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 po 1 panie magistrze to np am6 ma przygiety dolny rzad membran.np silniki hondy takie jak sa np w mbx,mtx rowniez sa zblokowane na membranach.Np silniki derbi rowniez sa tam zdlawione.przeciez to chyba logiczne ze jezeli masz 2 rzedy listkow i jeden wogole niepracuje to doplyw mieszanki do cylindra jest mniejszy.po 2 poszerzone kanaly zostaly u Pana woryny w katowicach po 3 pajacujesz bo co zaruznica czy to komar czy derbi jezlei to 2T i zasada dzialania jest ta sama.i tu i tu sie przyda to zeby mieszanka swobodniej trafiala do komory wstepnego sprezania(ps kup sobie tuningowy cylinder np do am6 power force za 450 albo airsail za 600 zl a kup sobie mhr80 lub manston replice to zobaczysz jaka jest roznica w gladzi kanalow).A z tym co pizsze wueska ze powinno sie przeprowadzac remont przed tunigiem silnika czzyli zmiana czesci ktore zapewniaja walu i innym podzespolom wieksze obciazenia jest jak najbardziej swieta prawda.Po za tym jezeli kupujesz czesci np klasy race czy high end chodzi o cylinder to na pudelku jest napisane i w instrukcji obslugi to jak BYK ze nalezy przegladnac stan silnika a przedewszystkim walu korobowego a najlepiej zmienic go na mocniejszy.pfff ,,stwierdził ze trzeba zrobic kapitalke?" wystarczy ze seryjny wal nei jest przwidziany do wiekszego obciazenia i obrotow jakie zapewnia tuningowy cylinder.Dla przykladu.W tzrce goscia odemnie urwalo korbowod pomimo tego ze wal byl w suepr stanie.Zostal zalozony cylinder Metrakita 70cmm czyli nie niewiadomo jaki mocny i ganzik 21 plus wydech malossi,fitr i membrany. Ps wielu uzytkownikow juz do mnie pisalo o te membrany i bo np rx czy tzrka jechala albo 60 albo 80 a modol byl odblokowany;]i jakos po odgieciu calego niepracujacego rzedu9chodzi o blachy dystansowe)(w am6 i derbi 3 listkow) w nsr 2.zawsze byla powazna zmiana w osiagach.No ale ja jestem wiejskim mechanikiem tylko i wyloncznie. po pierwsze powiedz mi geniuszu jak stwierdziłes ze nie działa rzad membran przeciez niegdy nie widziałes tego od srodka wogole nigdy nie słyszałem zeby silniki 2T były blokowane na memmbranach i nie sa (rozumiem ze te membrany były przyrecone do ramek w ktorych sie znajduja)!! poza tymn jak juz chcesz swojego komarka tuningowac to załuz mu membrany bez rzedow tylko 2 wielkie a nie 50 małych a na jakiej podstawie ten pan woryna poszerzał te kanały? rozumiem ze ma warsztat "moto szlif" i zaniosłes mu aby to robił powiem ci ze tym sposobem mozna tylko zepsuc albo ztjuningowac wsk mogłes mu powiedziec zeby jeszcze podcią nowy tłok od strony okna wydechowego pewnie tez by cos pomogło no bo w WSK(bez urazy dla tego motocykla) to daje3. nie wiem synku czy rozpoławiałes kiedys silnik od komarka i od derbi ale widze ze nie nawet zasada działania tych 2 silników nie jest taka sama a ze sa to 2T no coż tak bywa, pewnie ze lepiej jak mieszanka swobodniej trafia do cylindrów jednak jest to praktycznie nie opłacalny zabieg, i drogi, nieumiejetnmie przeprowadzony moze tylko zepsuc (rozumiem ze wiesz co to jest predkość kątowa ) a stasuje sie go tylko w wyczynowych silnikach mocno wyżyłowanychrzucasz tu nazwami cylindrów od skuterów i co ma to na celu? :biggrin: jak wyżej napisałem MHR jak wiesz kolego jest high-end'owym cylindrem do wyscigów a np polini corsa usportowionym przeznaczonym do codziennego użytku a tak wogole to i tak zawsze sa błedy odlewnicze ktore po prostu sawogole nie wiem po co pisac o remoncie silnika jak chłopak sobie usprawnił a nie ztjuningował motorek ale juz pisałem ze trzeba przejrzec stan a nie zaczynac od wymiany czesci na tuningowe dla mnie to kiepski mechanikpewnie twoj znajomy nie sprawdził stanu korobwodu bo pewnie nie wiesz ale korbowody i łozyska sa tak wstawione aby wytrzymywały wieksze naprezeniawszystkie informacje o usprawnianiu i rasowaniu 2T mozesz poczytać w art. T. Sałkapozdrawiam pffff.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zoltecku, nie wiem skąd masz takie informacje ale poważnie silniki am6 były blokowane na membranach - poprzed dogięcie blaszek ograniczających, a Pan Piotr wg. mnie zna sie na szlifach i tulejowaniu i wiedział co robi tuningując silnik diba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 (edytowane) :Dhaha no czlowieku ty wez idz stad bo widze wlasnie ze ty nie weisz jak wyglada membrana :Dto ci pokaze.http://www.jednoslad.pl/foty/st/artykuly/aerox/24.01/aerox_08_01.jpg. To jest wlasnie on.w Niektore silniki sa dlawione poprzez dogiecie blach dystansujacych do listkow listkow zaworu uniemozliwajac im jaki kolwiek ruch:D po 2 pan Woryna to ten czlowiek. www.motor-tech.katowice.pl pol polski ktora tulejuje cylindry jezdzi wlansie na jego tulejcah.mas tam filmik panie kolorowy jak zasczepil do simsona cylinder od Fantica 80cmm i jak to daje czadu :P Tak on tez jest wiesniakiem i niewiedzial co robi.Moj kmx po jego zabiegu plus nowym tloku plus pustym wydechu plus poszerzonym gaznikiem z palcem w dupie szedl na gume z 3 biegu :icon_twisted: nieiwerzysz.Tu masz film w pewnym momencie widac jak wyrwam go na gume z 70km\h wiec chyba gosc zna sie na rzeczy :icon_twisted: Aha i tak sie sklada ze cylindry ktore sa do sktoreow to wiekszosc ich jest rowniez produkowana do silnikow z manulana skrzynai biegow i tak Cylinder Mhr to high endowy cylinder do derbi sendy czy silnika am6. U Woryny orbilem tulejowanie,szlif z honownaiem,pogrzebaniem w kanlach plus nowy tlok Wosnera kuty pokryty teflonem.Taka przyjemnsoc po dluzszych negociacjaciach wyniosla mnie 600zl ;]pozdrawiam Edytowane 9 Sierpnia 2007 przez DiboS60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 tak prz\yznaje sie mój bład ale z tego zdania "Ps w swoim Kmxie mam pwoiekszone kanaly.odgiete membrany,Kuty tlok i pusty dyfuzor.Niezlaiczam to do zadnego tuningu tylko do poprawienia przedmuchu przez caly silnik" zrozumiałem ze odgiełes membrany same w sobie czyli te listki a nie ograniczniki ich odchylenia poza tym dlalej mysle ze twoje poszezenie kanłow gó*no dało i było roboine bezmyslnie inna sprawa jest to ze samo rozwiercenie gardzieli gaznika (o ktorej dopiero teraz wspomniałes)powoduje lepsze i pełniejsza a tym samym bardziej bogate napełnianie sie cylindra mieszanką paliw- pow co w konsekwencji daje wieksza moc nawet nie wiesz synku czy cos ci to rozwiercenie dało a ja nawet mysle ze mogło pogorszyc + tłok o wiekszej kompresji + wydech = ta twoja mocp.s probowałes odkryc filtr powietrza? mysle ze takze bys odczuł ruznice bo znikneły by opory http://www.jawskom.kgb.pl/war/kom.htm masz tu moze nie o KMX ale o silniku 2T i zobacz ze waznym jest przestrzeganie obliczen!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 czy widziales film??i widziales kmxa ktory tak bezproblemowo idzie z 3 biegu na gume ??;]ja widzialem na youtube w niecmzech mial wydech gianeli i ganzik od rotaxa 123.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 czy widziales film??i widziales kmxa ktory tak bezproblemowo idzie z 3 biegu na gume ??;]ja widzialem na youtube w niecmzech mial wydech gianeli i ganzik od rotaxa 123.pzdr ja widziałem, mojego, na na 4ce ze sprzęgła i z szarpnięciem wychodził .....(nie wiem jak z jazdą nie rajcuje mnie jazda po prostej) po prostu był odblokowany i w idealnym stanie technicznym ......... według mnie lepiej jest użyć materiałów o znacznie wyższy stopniu wytrzymałości , a następnie dorobić odpowiedni układ wydechowy i dobre zasilanie paliwem . co do membran to tak, niektóre silniki są na nich blokowane , w moim derbiku (atlantis) 2 zewnętrzne listki były zablokowane dodatkową blaszką Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 podzuce tutaj info o ciekawie zablokowanej maszynie;) Była to jakas aprlika otóz niebyło wogule 1 jednego rzedu listków był on zaślepiony sztywna blachą;| Wkręcało sie to do 5 tys obr... po zamontowaniu lisktów nagle pojawiło sie 12tys obr;) Oprócz tej blokady nie stwierdziłem zadnej innej;] swoja droga najlepiej blokowane sa zippy;] chyba najstarszy sposób czyli kawałek rurki nad przepustnica gaźnika;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 czy widziales film??i widziales kmxa ktory tak bezproblemowo idzie z 3 biegu na gume ??;]ja widzialem na youtube w niecmzech mial wydech gianeli i ganzik od rotaxa 123.pzdr widziałem ale ale wiesz nie widziałem jak wbijasz biegi i ze akurat jechałes na 3 no ale dobra niech bedzie oczywiscie szczerze w to watpie ale na gumie nie powiem umiesz jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.