Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba deczko przesadziłeś

1:60 ( 83ml na 5litrów paliwa) to komarek się zatrze, a co dopiero EXC :icon_twisted:

Ja lałem 1:30 i było super moto nie rzygało i pięknie wkręcało się na obroty z tym, że czasem świeca się zarzuciła olejem i sporadycznie trzeba było zrobić przegazówke na luzie :)

 

Komarek w zaleceniach ma stosowanie 1 do 30. Do ćwiary mogę lać 1 do 40 ale do setki nigdy w życiu skoro zostaje wypalony do końca. :icon_eek: Do EXC serwisówki fakt nie widziałem ale mam do yz, rm , kx, sx, huski wr i cr z różnych lat i przeważnie te zalecenie jest 1 do 30. Zalej te 1 do 60 to zobaczysz ile pojeździsz. I ja pierwsze słyszę żeby użytkownik motoru miał możliwość do wyboru stosowanie ilości oleju w takiej rozbieżności. :icon_eek:

no to popatrz specjalnie zrobiłem zdjęcie serwisów ki, i jednak jest w niej napisane tak jak mówiłem bo przecież sobie tego nie wymyśliłem http://img140.imageshack.us/my.php?image=obraasasng9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie mialem zbytnio czasu aby przekopac sie przez wszystki stroy tego tametu wiec pisze tego posta.

Jaka mieszanka do Exc 125 ? 2001r.

I jeszcze mam taki problem odpalam moto zimne i strasznie kopci po minucie w garazu jest szaro ! Moto postoi z 10 minut nadal kopciu poczym wyjezdzam z garazu rundka po podworku i ustaje kopcenie. i jeszcze zaniepokoilo mnie kapaniu oleju z tłumika :icon_eek: Skad on? Nie wiem co sie dzieje jak narazie lalem mieszanke 1:50 [ taka mi powiedzial zebyu robic koles od ktorego kupilem Kata ] ale Mixol do 2t gdyz nie moglem na szybko dostac Castrola r2.

czy zaszkodzi to moto ze jezdzi przez tydzien na Mixolu? I kiedy w co mam zajrzec zeby nie bylo ze moto mi stanie na srodku pola jakiegos. :D

Moj Exc. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie mialem zbytnio czasu aby przekopac sie przez wszystki stroy tego tametu wiec pisze tego posta.

Jaka mieszanka do Exc 125 ? 2001r.

I jeszcze mam taki problem odpalam moto zimne i strasznie kopci po minucie w garazu jest szaro ! Moto postoi z 10 minut nadal kopciu poczym wyjezdzam z garazu rundka po podworku i ustaje kopcenie. i jeszcze zaniepokoilo mnie kapaniu oleju z tłumika :icon_eek: Skad on? Nie wiem co sie dzieje jak narazie lalem mieszanke 1:50 [ taka mi powiedzial zebyu robic koles od ktorego kupilem Kata ] ale Mixol do 2t gdyz nie moglem na szybko dostac Castrola r2.

czy zaszkodzi to moto ze jezdzi przez tydzien na Mixolu? I kiedy w co mam zajrzec zeby nie bylo ze moto mi stanie na srodku pola jakiegos. :D

Moj Exc. :D

 

 

Po pierwsze jak moto zimne to wtedy wiecej kopci, w 2T to norma. Z tłumika leci olej bo nie jest on idealnie szczelny i nagromadzony tam olej cieknie. Na mixolu nie jeździj bo powstanie nagar który bedzie zalegał, co bedzie nie korzystnie wpływało na osiagi moto i jego dalszą eksploatacje. Jak zaczynasz latac to rób miesznka 1:40 1:45 a jak juz zaczniesz go ostro kręcić zadowoli sie 1:50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczynasz latac to rób miesznka 1:40 1:45 a jak juz zaczniesz go ostro kręcić zadowoli sie 1:50

 

Yyyy jak ostrzej latasz to robisz mniejszą mieszankę :banghead: chyba na odwrót przy ostrym kręceniu jest potrzebne lepsze smarowanie a więc wieksza ilość oleju :icon_twisted:

 

Do rivera666

 

Też kiedyś jeździłem na mixolu( na orlenowskim półsyntetyku), ale trwało to niedługo- dopuki nie zapikł mi się pierścień....

Taki olej to może jest i dobry ale do simsonków, WSK, MZ itp, tutaj masz wyżyłowany silnik więc zaleca się lać dobrego syntetyka

A na większość twoich pytań odpowiedzi są kilka postów wyżej :banghead:

 

zbychuda

Jak chcesz to lej 1:60 ale ja takiej mieszanki nigdy bym nie zrobił do takiego motocykla :bigrazz:

Edytowane przez damian-kmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyy jak ostrzej latasz to robisz mniejszą mieszankę :banghead: chyba na odwrót przy ostrym kręceniu jest potrzebne lepsze smarowanie a więc wieksza ilość oleju :icon_twisted:

 

Do rivera666

 

Też kiedyś jeździłem na mixolu( na orlenowskim półsyntetyku), ale trwało to niedługo- dopuki nie zapikł mi się pierścień....

Taki olej to może jest i dobry ale do simsonków, WSK, MZ itp, tutaj masz wyżyłowany silnik więc zaleca się lać dobrego syntetyka

A na większość twoich pytań odpowiedzi są kilka postów wyżej :bigrazz:

 

 

Przy wysokich obrotach, gdy ktoś już umie jeździć oleju nie potrzeba juz tak wiele.

 

Tak na chłopski rozum: dlatego przy docieraniu leje się wiecej oleju bo moto nie kreci sie tak jak przy jego normalne eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja rozmawiając z zawodnikiem usłyszałem nieco inną teorie

1:32 - bardzo zaawansowany amator na torze

1:40 - amator na torze

1:50 - amatorska jazda enduro

 

No ale każdy ma swój motor i leje tyle ile uważa ja nikomu nie będę narzucał ile ma lać oleju wyraziłem tylko swoje zdanie :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak na chłopski rozum: dlatego przy docieraniu leje się wiecej oleju bo moto nie kreci sie tak jak przy jego normalne eksploatacji.

 

sory ale kiedy silnik jest narażony na intensywniejsze tarcie i temperature ?? jak jedzie na 1 pod stromą górke i ma 10tys czy jak leci trasą na 5 biegu i 4tys obr ?? kiedy potrzebuje lepszego smarowania żeby ciepło i tarcie go nie zniszczyło ?? przecież oleju nie leje sie żeby benzyna zmieniła kolor tylko żeby smarował...

 

przy docieraniu leje sie więcej oleju bo układ cylinder pierścienie-tłok-cylinder nie jest idealnie spasowany i występuje większe tarcie niż na dotartym układzie całośc szybciej sie nagrzewa.......skąd sie wzieła nazwa dotarcie ?? własnie od tego spasowywania układu....

 

twój pomysł żeby jak kręcisz lać mniej oleju to szybki sposób na zatarcie......idąc tym tokiem myślenia to w 4t pompa oleju powinna czym większe obroty wolniej pompować :bigrazz: ?? czym wyższe obroty tym cieńszy film olejowy na gładzi tak ?? to jest nawiązanie do 2t sposób smarowania inny ale zasada z grubsza ta sama.......

 

z tarciem w silniku powinno sie walczyć na wszelkie możliwe sposoby ono jest wrogiem wszelkim elementów......założcie sobie sytuacje że instnieje olej co całkowicie eliminuje tarcie........nigdy wymiany tłoka cylindra czy łożysk :flesje: a nie je potęgować osłabiając smarowanie...

 

lanie więcej oleju przy ,,nie kręceniu moto'' to najszybszy sposób na utopienie świecy...

 

na chłopski rozum jak masz za bogatą w paliwo mieszanke i musisz dojechać do domu to trzymasz gaz na oporze czy na minimum ?? :crossy: tak samo jest z olejem on jakby osłabia własności palne benzyny ale za to smaruje... zresztą uboższa w olej mieszanka wcale nie powoduje spadku osiągów tylko za czasów komarków było tak że na gołej benzynie miał lepszego kopa niż na mieszance natomiast teraz w dobie fullsyntetyków typu valvoline na dobrym oleju moto ma lepsze osiągi i mniej sie grzeje niż na samej benzynie .........

 

technika sie zmienia ale prawa fizyki chyba nie ??

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa to wyjaśnij mi dlaczego w bardziej wysilonych sprzetach np. YZ 125 producent mowi o 1:50 a do exc 1:40. Według twojej teori yz powinna miec 1:35 bo jest duzo bardziej wysiloną jednostką od EXC i wyżej się kręci.

 

Zasada jest prosta lać tyle ile piszę w ksiażce. Pisze 1:50 to lać 1:50 jak 1:30 to 1:30 i dyskusje na tym zakończmy bo troche odbiegliśmy od tematu ... Nie mam już kilka lat 2T i może się mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam forumowiczów. Szukałem wiadomości o ktm lc2 125 i tu trafiłem.

Kolega kupił właśnie lc2 i przewoził go 300km na przyczepce opartego na prawym boku na palecie drewnianej i gąbce ( kąt pochylenia około 40*) no i teraz za groma nie może go zapalić ( przed transportem robił jazde próbną i wszystko było ok. tylko bateria wyładowana ale dwa metry i palił ). Jeśli ktoś wie co się stało to proszę o pomoc i dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa to wyjaśnij mi dlaczego w bardziej wysilonych sprzetach np. YZ 125 producent mowi o 1:50 a do exc 1:40. Według twojej teori yz powinna miec 1:35 bo jest duzo bardziej wysiloną jednostką od EXC i wyżej się kręci.

 

Zasada jest prosta lać tyle ile piszę w ksiażce. Pisze 1:50 to lać 1:50 jak 1:30 to 1:30 i dyskusje na tym zakończmy bo troche odbiegliśmy od tematu ... Nie mam już kilka lat 2T i może się mylę

 

 

No ale to już troszkę inna sprawa...jak producent zaleca dany stosunek oleju do paliwa to tak nalezy lać, lub lać nieco więcej oleju....ale nie mniej....

 

Ilość oleju nie ma żadnego powiązania z tym jak szybko kręci się silnik, to silnik jest przystosowany do danej ilości oleju.....i należy lac tyle ile sie powinno

 

koniec tematu....lejcie jak wam każe producent lub WIECEJ ;) (dodatkowego smarowania nigdy za wiele ;) tylko świece kosztuja :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa to wyjaśnij mi dlaczego w bardziej wysilonych sprzetach np. YZ 125 producent mowi o 1:50 a do exc 1:40. Według twojej teori yz powinna miec 1:35 bo jest duzo bardziej wysiloną jednostką od EXC i wyżej się kręci.

 

otatnie moje słowo dalej będe tylko czytał...... już wyjaśniam: powiem tak spostrzeżenie słuszne ale złe wnioski. Na tej samej zasadzie komarek ma 1:30 a EXC 1:40 a która jednostka jest bardziej wysilona ;) jest jedno ale EXC nie jeździ na miksolu... i to jest klucz do rozwiązania.......po prostu biorąc pod uwage mieszanke należy wziąsć pod uwage dla jakiego oleju jest ona podana i to wszystko......poczciwe komarki WSK i inne mają mieszanke 1:30 ponieważ kiedy je sprzedawano nie było innego oleju jak lux 10 czy mixol które miały takie cechy jak kiepsko sie rozpuszczały w benzynie lubiły osiadać na dnie baku (wytrącać się )do tego smarowały do bani i cięzko sie spalały.... tak samo dlatego np co 3000km trzeba było czyścić tłumik z nagaru itp........te motorki jeśli lejemy np valvoline to styknie 1:50 i nagaru nie ma wcale (mimo niskiej sprawności silnika) a 1:50 smaruje lepiej niż 1:30 z mixolem.....

 

stąd ta dysproporcja ;) napewno yamaha testowała na innym oleju i innej jakości benzynie niż KTM stąd dysproporcja .......... gdyby testowali na tym samym zapewnie YZ 1:35 KTM 1:40........ analogicznie jakbyś miał lać do jednego moto półsyntetyk i syntetyk to z pól większa mieszanka

 

to jest offtop ale ważny bo producent podaje 1:40 mając na myśli określony olej np full syntetyk xxx za 70 zł/1l więc jeśli my lejemy mobila półsyntetyk za 18 zł wypadałoby mieszanke wzbogacić w olej i lać 1:30 albo 1:35....

 

najlepiej ze wszysdtkim sie bezwzględnie trzymać serwisówki i tyle z tym sie 100% zgadzam

 

wszystko tyle odemnie wyjaśniłem co miałem wyjaśbnić dalej tylko obserwuje. stawiam kropke .

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba deczko przesadziłeś

1:60 ( 83ml na 5litrów paliwa) to komarek się zatrze, a co dopiero EXC :wink:

Ja lałem 1:30 i było super moto nie rzygało i pięknie wkręcało się na obroty z tym, że czasem świeca się zarzuciła olejem i sporadycznie trzeba było zrobić przegazówke na luzie :D

 

Komarek w zaleceniach ma stosowanie 1 do 30. Do ćwiary mogę lać 1 do 40 ale do setki nigdy w życiu skoro zostaje wypalony do końca. :wink: Do EXC serwisówki fakt nie widziałem ale mam do yz, rm , kx, sx, huski wr i cr z różnych lat i przeważnie te zalecenie jest 1 do 30. Zalej te 1 do 60 to zobaczysz ile pojeździsz. I ja pierwsze słyszę żeby użytkownik motoru miał możliwość do wyboru stosowanie ilości oleju w takiej rozbieżności. ;)

Temat zapewne wyczerpany, jednak ze swojej strony chciałbym dodać, iż kiedyś się pomyliłem i wlałem za mało oleju do paliwa. Stosunek 1:60 (Castrol R2) wyjeździłem 20 litrów takiej mieszanki. Moto chodziło dobrze, nic a nic mu się nie stało. Myślałem, że zatrę tłok jak się zorientowałem o słabej mieszance, jednak nic się nie stało.

Mimo wszystko ja robię 1:40 i sądzę, że do mojego moto jest to najlepszy stosunek. Świeca wygląda bardzo dobrze, ani razu mi się nie zalała.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam forumowiczów. Szukałem wiadomości o ktm lc2 125 i tu trafiłem.

Kolega kupił właśnie lc2 i przewoził go 300km na przyczepce opartego na prawym boku na palecie drewnianej i gąbce ( kąt pochylenia około 40*) no i teraz za groma nie może go zapalić ( przed transportem robił jazde próbną i wszystko było ok. tylko bateria wyładowana ale dwa metry i palił ). Jeśli ktoś wie co się stało to proszę o pomoc i dziękuje.

lc2 to bardziej po dt podchodzi niż pod exc a pewnie zalał motor bo jak sie przewozi motor na leżąco to sie kranik zakręca, sprawdzał świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...