piterq1991 Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Witam! Poszukuje informacji na temat zmian jakie zachodziły w\w moto w latach 98-04r. Wiem jedynie że od 00r. weszły USD na przodzie, a po za tym jakie jeszcze występowały zmiany? Jakich granicach cenowych opłaca się kupić dany rocznik. Szukałem na forum lecz znalazłem jedynie różnice między EXC a SX. Pozdrawiam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 wiec taksilnik 1) od >98 stary silnik 98-03 nowszy silnik ( najbardziej udana konstrukcja silnikowa) 03-06 pozmieniane pare pie**ol w porownaniu do silnika z 00-03 2) rama 98-03 (bardzo wysoka nadaje sie najbardziej na dlugie loty ),03-06 nowa rama chromowo-molibdenowa (troszke lzejsza , pozmieniane katy cieki czemu moto jest znacznie nizsze i lepiej sie kladzie w zakrety ) jest tylko jeden mankament peka przy glowce ramy (03-04, rocznik 05 i 06 juz poprawiono) 3) zawieszenie 98-00 zwykla zawiecha ( jak dla mnie srednio sie sprawuje ) 00-03 zawiesza upsd 43 mm bardzo ladnie pracuje z tym ze sie czesto przy upadkach lubi wyginac i trzeba wtedy luzowac sruby ( zazwyczaj sie ma z tym zwiazanych dodatkowych kosztow) , 03-07 zawiecha upsd 48 ( bardzo sztywna konstrukcja , ladnie sie kladzie po zakretach ) to mniej wiecej na tyle z waznijszych rzeczy , najlepsze roczniki to 05-06 , ale te z rocznikow 00-03 mialy najlepszy silnik i najmniej sie psuly pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaze Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 (edytowane) Pkt 2 to stek bzdur wziętych chyba z przewodnika katolickiego. Od kiedy to "bardzo wysoka rama" (wtf?) nadaje sie bardziej do długich lotów? A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie. w ogóle kolego chyba niewiele wiesz o tym co piszesz :banghead: Edytowane 21 Lipca 2007 przez Kaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Osobiste wycieczki możesz sobie darować, to nie komentarze na onecie.Skoro jesteś taki spec to może trochę rozwiń temat bo nikt nie jest alfą i omegą , nie sądzę aby ktoś miał wszystkie roczniki tego moto, pozatym zawsze wychodzi kilka wersji nawet w jednym roku (na różne kraje itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaze Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 (edytowane) Nie wiem wszystkiego na temat KTMów ale myślałem że forum.motocyklistów to nie forum bravo girl gdzie każdy pisze co mu sie wydaje i na dodatek jakieś historie wyssane z palca, które z prawdą mają niewiele wspólnego.P.S w sumie za ostro sformułowałem tamten post, zły dzień i może dla tego. Nie bede edytował ale sory jeśli kogoś uraził. peace. Edytowane 21 Lipca 2007 przez Kaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Od kiedy to "bardzo wysoka rama" (wtf?) nadaje sie bardziej do długich lotów? A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie. w ogóle kolego chyba niewiele wiesz o tym co piszesz :( weź postaw model 00-01 a obok np z 2004. usiądź na jednym i na drugim, i co ? różnica w wysokości conajmniej 5cm .ja nie umiem jeździć na nowszych ktmach, toż to maleństwo jest :banghead: a propo ramy chromo molibdenowej to z tego co ja wiem to ktm stosuje taki materiał od wczesnych lat 80tych XX w. :wink: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 a propo ramy chromo molibdenowej to z tego co ja wiem to ktm stosuje taki materiał od wczesnych lat 80tych XX w. :biggrin:dokładnie. Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe. Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead: Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie. Heja;_),Z ciekawości, mógłbyś podać skład stopu z którego robi się ramy stalowe i chromowo-molibdenowe? Myślę że takie dane sporo wyjaśnią:_)Pozdro. P.S. A co by było gdyby nagle ktoś zaczął robić ramy węglowo-żelazne, zamiast stalowych..... ta:_) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 panowie ja mam pytanie jak jest z remontami w EXC i ogólnie trwałością silnika? możecie podać mi wersje KTMa które są typowymi enduro a do tego silniki są w miare nie wyżyłowane? chopdzi mi o pojemność 125 w 2t lub 250 w 4t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio99 Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 A jak wyglada sprawa EXC 250? Ktore rocznki najlepsze? No i co ile wymiana tłoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 (edytowane) panowie ja mam pytanie jak jest z remontami w EXC i ogólnie trwałością silnika? możecie podać mi wersje KTMa które są typowymi enduro a do tego silniki są w miare nie wyżyłowane? chopdzi mi o pojemność 125 w 2t lub 250 w 4t.Generalnie to KTM robi wyczynowe motocykle z raczej dość mocno wysilonymi silnikami. Wersje enduro EXC wypada raczej nazwać Hard Enduro.No taką wersją lajtownego i niezbyt wyportkowanego KTMa jest LC2 ale więcej w tym DT niż KTM :) Są też LC4 ale nie ma takich w pojemności 125 i 250...Częstotliwość wymian tłoka w EXC 2T jest bardzo uzalezniona od tego jak czesto jezdzisz i jak ostro. Przyjeło się ze w wyczynowych enduro czyli np EXC 2T tłoka wymienia się raz na sezon co daje ok 100-120 motogodzin (z tym ze to moze być troszke nawet za duzo na 125 2T) a korbę co 2 tłoki. A jak wyglada sprawa EXC 250? Ktore rocznki najlepsze? Ważne żeby to był rocznik od 1998r bo z wczesniejszymi bywały problemy. Za najbardziej udane modele EXC wszelkich pojemności uznaje sie z roczników od 2000 do 2002.Ja osobiscie jak bym był przy kasie kupowałbym powyzej 2003 bo są ładniejsze i mają grubsze lagi z przodu :) i ja jezdząc na nich nie zauważyłem praktycznie zadnych roznic a jezeli wogole to raczej na plus. Edytowane 22 Lipca 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio99 Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Generalnie to KTM robi wyczynowe motocykle z raczej dość mocno wysilonymi silnikami. Wersje enduro EXC wypada raczej nazwać Hard Enduro.No taką wersją lajtownego i niezbyt wyportkowanego KTMa jest LC2 ale więcej w tym DT niż KTM :) Są też LC4 ale nie ma takich w pojemności 125 i 250...Częstotliwość wymian tłoka w EXC jest bardzo uzalezniona od tego jak czesto jezdzisz i jak ostro. Przyjeło się ze w wyczynowych enduro czyli np EXC tłoka wymienia się raz na sezon co daje ok 100-120 motogodzin (z tym ze to moze być troszke nawet za duzo na 125 2T) a korbę co 2 tłoki.Ważne żeby to był rocznik od 1998r bo z wczesniejszymi bywały problemy. Za najbardziej udane modele EXC wszelkich pojemności uznaje sie z roczników od 2000 do 2002.Ja osobiscie jak bym był przy kasie kupowałbym powyzej 2003 bo są ładniejsze i mają grubsze lagi z przodu :) i ja jezdząc na nich nie zauważyłem praktycznie zadnych roznic a jezeli wogole to raczej na plus. A powiedz mi w EXC 250 1 tlok starczy na sezon tak jak pisales jakies 100-120 godzin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 (edytowane) A powiedz mi w EXC 250 1 tlok starczy na sezon tak jak pisales jakies 100-120 godzin?to co napisałem tyczy sie EXC 2T mniej więcej wszystkich pojemnosci raczej ze wskazaniem na 250ccm :P Edytowane 22 Lipca 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio99 Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 to co napisałem tyczy sie EXC 2T mniej więcej wszystkich pojemnosci raczej ze wskazaniem na 250ccm :icon_mrgreen: Gadałem dzisiaj z mechanikiem i powiedzial mi ze to nie ma roznicy czy 125 czy 250 tlok trzeba wymieniac co 50-60 godzin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 (edytowane) Gadałem dzisiaj z mechanikiem i powiedzial mi ze to nie ma roznicy czy 125 czy 250 tlok trzeba wymieniac co 50-60 godzinim częściej tym lepiej. Poprostu dzięki temu nicasil dłuzej bedize zachowywał swoje wymiary.A tak w ramach dokładności to np w SX producent dla silników 2t zaleca wymiane tłoka co 8h :DTo wszystko jest baaardzo uzaleznione od tego jak kto jezdzi. Ćwiartka naprawde można nauczyć sie jezdzić na niskich obrotach nie kręcąc jej bo ma na tyle mocny dół i wtedy tłok przy takim stylu jazdy starcza napewno na wiele dłużej ;) Edytowane 24 Lipca 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.