magneto Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 witam. tatus jakis czas temu sprawil sobie ten fantastyczny samochod i to do tego w wersji kombi. samochod byl po malym wypadku co moze miec jakies powiazanie z naszym problemem... samochod sprawuje sie calkiem dobrze, przez te pare nowonawinietych kilka tysiecy nie bylo zadnych problemow, jednak zawsze dreczylo mnie jedno: wszelkie biegi wchodza elegancko, zadnych zgrzytow ani nic. problem zaczyna sie przy wrzucaniu na wsteczny bieg, gdzie jest tylko jedno wielkie chrum i tyle.. bieg coprawda wchodzi dobrze, no ale zastanawia nas to zgrzytanie. czy ktos z szanownych forumowiczow ma taki samochod i wie, czy ta dolegliwosc jest typowa dla tego silnika/skrzyni? czekam na odpowiedzi:) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Jak był po konkretnym strzale to trzeba posprawdzać i wyregulować wodziki z zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów (o ile jest jakaś regulacja nie pamiętam jak jest w tym aucie), pewnie się silnik minimalnie przestawił Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Ten samochod jest tak prostacki, ze nie wiem czy tam jest jakakolwiek regulacja, no moze za wyjatkiem siedzenia kierowcy. mocne uderzenie to to nie było- nieraz robilismy z tata powazniejsze uszkodzenia i nie bylo problemow. trzeba bylo wyciagnac prawa podluznice na jakies 10 cm, nowy pas przedni i tyle. postaram sie wrzucic fotki jak tylko je znajde :) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Fela 1.3 nie ma synchronizacji wstecznego więc w wiekszości wypadków wchodzi on z wiekszym lub mniejszym zgrzytem. Jedyne co wybije się w końcu w każdym Szkodniku to elastyczne łączenie dźwigni zmiany biegów z drążkiem wchodzącym do skrzyni. Regeneracja kosztuje pare złotych, trzeba mieć kanał lub podnośnik i dobry wybijak do rozłączenia mechanizmu. Jeżeli dźwignia lata jak w starym Ikarusie to padł właśnie ten element. Dzieje się to zwłaszcza u tych co lubią sobie w czasie jazdy potrzymać dźwigienke :icon_rolleyes: Zresztą instrukcja do samochodu lojalnie o tym uprzedza.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meniu Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 u mnie w domu jest to auto już 10 lat i to zgrzytanie wstecznego towarzyszy nam od samego poczatku, nie zdarza się ono zawsze, tak od czasu do czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitu Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Ja śmigam właśnie Felcią 1.3. U mnie również od czasu do czasu chrupnie przy wstecznym, więc to raczej norma (a autko już ponad 9 lat od nowości jest ;P) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 21 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 czyli to typowe. dzieki Panowie za odpowiedzi:) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Potwierdzam. Wsteczny wchodzi ciężko, ale nie wolno tego robić na siłę. Gdy nie chce wskoczyć wsteczny to zawssze pomaga naciśnięcie i puszczenie sprzęgła, wtedy będzie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitu Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 a czy u was też, jak przechodzisz na wysokich obrotach z jedynki na dwójke, też wam chrupnie? Ja się już nauczyłem, że delikatnie aby ruszyć, i dopiero na dwójeczce rura, bo z jedynki to bez zgrzytania musiałbym trzy wsadzić :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Co do problemu PItu to pewnie jakiś synchronizator. A co do magneto zgrzyt przy wrczuaniu wstecznego biegu jest normalnym zjawiskiem. Jak ktoś wspomniał bieg ten nie jest synchornizowany i zdarza sie tak że trafi "ząb na ząb" koła zębatego stałego i koła zębatego przesówki, nie ma możliwości uniknięcia tego zjawiska. Można to zminimalizować poprzez dwu krotne naciśnięcie pedału sprzęgła. Pozdrawiamurban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiaszek Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Co do problemu PItu to pewnie jakiś synchronizator. A co do magneto zgrzyt przy wrczuaniu wstecznego biegu jest normalnym zjawiskiem. Jak ktoś wspomniał bieg ten nie jest synchornizowany i zdarza sie tak że trafi "ząb na ząb" koła zębatego stałego i koła zębatego przesówki, nie ma możliwości uniknięcia tego zjawiska. Można to zminimalizować poprzez dwu krotne naciśnięcie pedału sprzęgła. Pozdrawiamurban Pomaga też wrzucenie trójki i potem wstecznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_stalker Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 U mnie też czasami zgrzytnie wsteczny, ale coraz rzadziej, na innych biegach nic. Samochód jest bezawaryjny, a moim zdaniem największą wadą jaka trapi Felkę jest rdza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitu Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 co do rdzy, to ja trafiłem chyba na model z innej fabryki, bo autko lat 9, a rdzy nigdzie nie widać (często widzę na trasie felki ze skorodowanymi klapami bagażnika, a mojej nic nie rusza - i dobrze :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_stalker Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 A może masz wersję GLX, wydaje mi się że one mają lepszy lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitu Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 (edytowane) tak, wersje GLX mam. Hmmm, nawet nie wiedziałem że oprócz poduchy i kilku pierdół mam też inny lakier :biggrin: EDIT: wracałem właśnie ze sklepu i na parkingu też stała felcia glx zgnita... :/ Cokolwiek by to nie było, moja daje rade :P Edytowane 23 Lipca 2007 przez Pitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.