Skocz do zawartości

Brak prądu w VFRrc36I


RudyXJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłes wszystkie bezpieczniki? Słychać jak pracuje przekaźnik (nawet ekstremalnie zwalony regler nie zjara uzwojenia przekaźnika)? Jakie jest napięcie na innym akumulatorze przy wyłączonym zapłonie, włączonym i w trakcie wciskania klawisza "start"? Coś za dużo dziwnych elementów uszkodzonych jednocześnie. Może masz jakąś przerwę w połączeniach AKU<->PRZEKŹNIK.

Przy zwalonym regulatorze w ten sposób następuje efekt lawinowy, zależy tylko od czułości części, tym bardziej że nie wiadomo jak długo RudyXJ jechał na takim zwalonym regulatorze.

 

Znalazłem takie coś jak by co.

http://elektronika-motocyklowa.pl/motocyklowe.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sie wyjaśniło ... moduł na 99% padł , regulator na 99% też padł

moduł już pojechał do sprawdzenia i najprawdopodobniej naprawy bo na allegro nawet takowych nie ma :) naprawiał ktoś juz moduł w swoim sprzęcie? Jakie są koszty takiej operacji? Prosze o odp. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim- szukaj uzywek na allegro- pelno teraz sie zrobilo czesci do vfr- szukaj ich bo moze cos ustrzelisz w sensownej cenie, A regler chyba zostaje Ci tylko kupic nowy - zapodaj ten ducati- duzo opini o nich dobrych krąży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł myślę że warto jednak naprawić, nie wiem jaki koszt ale myślę że taniej wyjdzie niż kupowanie, tym bardziej jeśli ich nie ma. Regulator faktycznie wymień, ale nie na taki sam tylko może właśnie od ducati, te hondowskie bez radiatora są do d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stala sie bardzo prosta sprawa - padla w regulatorze stabilizacja napiecia. wowczas dziala on tylko jak prostownik i z 3x80V AC robi ci jakies 100V DC jak nie wiecej. teraz kwestia aku. u mnie zbijalo napiecie do jakis 18-20V. ale w miare szybko sie zorientowalem. natomiast u ciebie zalatwilo aku na amen, a ten mogl przestac zbijac (wygotowal sie) i poszlo ci o wiele za duzo volt w instalke. efekty jakie opisujesz (wszystkie zarowki) swiadcza o tym, ze modul tez mogl poleciec. ciekawe co z cewkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stala sie bardzo prosta sprawa - padla w regulatorze stabilizacja napiecia. wowczas dziala on tylko jak prostownik i z 3x80V AC robi ci jakies 100V DC jak nie wiecej. teraz kwestia aku. u mnie zbijalo napiecie do jakis 18-20V. ale w miare szybko sie zorientowalem. natomiast u ciebie zalatwilo aku na amen, a ten mogl przestac zbijac (wygotowal sie) i poszlo ci o wiele za duzo volt w instalke. efekty jakie opisujesz (wszystkie zarowki) swiadcza o tym, ze modul tez mogl poleciec. ciekawe co z cewkami?

Trzy fazy w regulatorze są od siebie niezależne, więc raczej ciężko żeby na wszystkich fazach przepaliły lub odlutowały się diody zenera. Jeśli w drodze padnie sterowanie fazy i się to zauważy wystarczająco wcześnie to wystarczy tą fazę odłączyć od regulatora żeby dojechać do domu. Cewki są chyba odporne na dosyć wysokie napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy fazy w regulatorze są od siebie niezależne, więc raczej ciężko żeby na wszystkich fazach przepaliły lub odlutowały się diody zenera. Jeśli w drodze padnie sterowanie fazy i się to zauważy wystarczająco wcześnie to wystarczy tą fazę odłączyć od regulatora żeby dojechać do domu. Cewki są chyba odporne na dosyć wysokie napięcie.

 

wcale nie tak ciezko. zenerki sa tam tylko do sterowania tranzystorow/triakow tak ku scislosci. przez nie prad stabilizacji nie leci, tylko sterowanie bramki. mi kiedys wlasnie padl oryginalny regler tak samo jak RudemuXJ, rozebralem go z ciekowosci i mialem (ciezko juz to bylo potem stierdzic po tej rozbiorce :P ) ale byl przepalony przewod laczacy mase mostke (motocykla) z 3 triakami kluczujacymi fazy wlasnie do masy. i mialem "czysty" prostownik, bez jakiejkolwiek stabilizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie tak ciezko. zenerki sa tam tylko do sterowania tranzystorow/triakow tak ku scislosci. przez nie prad stabilizacji nie leci, tylko sterowanie bramki. mi kiedys wlasnie padl oryginalny regler tak samo jak RudemuXJ, rozebralem go z ciekowosci i mialem (ciezko juz to bylo potem stierdzic po tej rozbiorce :icon_exclaim: ) ale byl przepalony przewod laczacy mase mostke (motocykla) z 3 triakami kluczujacymi fazy wlasnie do masy. i mialem "czysty" prostownik, bez jakiejkolwiek stabilizacji.

Masz rację, nie pomyślałem o tym bo myślałem że ścieżkę obciążenia raczej porządnie robią, ale dla ścisłości -to nie są tranzystory ani triaki, tylko tyrystory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie triaki pomylilem z tyrystorami. natomiast tranzystory uzywa sie, kwestia regulatora.

Nie mogę powiedzieć że znam się na elektronice, ale podstawowe pojęcie mam, oraz w przybliżeniu wiem jak działają podstawowe elementy elektroniczne. Z tego co wiem nie ma możliwości żeby pracował tam tranzystor zamiast tyrystora, prędzej właśnie triak. Jeśli wsadziło by się tam tranzystory zamiast tyrystorów to nie byłoby płynnego sterowania, tylko jeśli byłoby za mało prądu w aku, to włączało by się ful ładowanie czyli parędziesiąt volt (przy sprawnym aku byłoby wiele mniej, ale po jakimś czasie właśnie jakoś tak) a przy naładowanym aku zupełnie by się wyłączało. Jeśli masz większe pojęcie o elektronice i gdzieś się mylę to wyprowadź mnie z błędu proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę powiedzieć że znam się na elektronice, ale podstawowe pojęcie mam, oraz w przybliżeniu wiem jak działają podstawowe elementy elektroniczne. Z tego co wiem nie ma możliwości żeby pracował tam tranzystor zamiast tyrystora, prędzej właśnie triak. Jeśli wsadziło by się tam tranzystory zamiast tyrystorów to nie byłoby płynnego sterowania, tylko jeśli byłoby za mało prądu w aku, to włączało by się ful ładowanie czyli parędziesiąt volt (przy sprawnym aku byłoby wiele mniej, ale po jakimś czasie właśnie jakoś tak) a przy naładowanym aku zupełnie by się wyłączało. Jeśli masz większe pojęcie o elektronice i gdzieś się mylę to wyprowadź mnie z błędu proszę.

 

Tranzystorów raczej nie stosuje się właśnie ze względu na ich płynną charakterystykę - regler o podobnej zasadzie działania na tranzystorach większą część energi przyjmowałby na siebie. Triak po prostu gwałtownie zwiera do masy i wydziela minimum ciepła. Tranzystor w tym czasie znajdowałby się gdzieś powmiędzy zatkaniem, a nasyceniem i wydzielałby dużo więcej ciapła.

 

PS. Dlaczego tylko tyrystory? Poza ekonomią nie widzę przeszkód dla zastosowania triaków.

 

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tranzysory czy tyrystory czy triaki pracuja w tym regulatorze jako klucze, ale nie sterujace glownym pradem, a zwierajace kazda z faz na ulamek sekundy do masy, czyli mowiac krotko: robia zwarcie. zwarcie wynoszace do kilkunastu amper razy spadek napiecia na kluczu daje cieplo. i stad to cieplo wlasnie w reglerze + cieplo od mostka.

 

p.s. co do tranzystorow to na 100% uzywa sie je tez jako klucze np IGBT. mam cala game falownikow na statku wlasnie na IGBT. co wam powie panowie falownik 3x660V 10kA (robi UDC=1000V, potem wyjscie ma 3x690V) sterujacy plynnie silnikami o mocy 660kW? chlodzony woda destylowana z pochlaniaczem siemensow :icon_mrgreen:, z cewkami wielkosci duzej szafy? :P ale faktycznie w reglerach motocyklowych jak do tej pory NAOCZNIE nie widzialem tranzystorow, zalozylem tylko, ze moga byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...