aker Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Jest gość w Ostrołęce, który naprawia takie cuda - poszukaj w wyszukiwarce - firma el-serwis, ostrołęka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Sprawdziłes wszystkie bezpieczniki? Słychać jak pracuje przekaźnik (nawet ekstremalnie zwalony regler nie zjara uzwojenia przekaźnika)? Jakie jest napięcie na innym akumulatorze przy wyłączonym zapłonie, włączonym i w trakcie wciskania klawisza "start"? Coś za dużo dziwnych elementów uszkodzonych jednocześnie. Może masz jakąś przerwę w połączeniach AKU<->PRZEKŹNIK.Przy zwalonym regulatorze w ten sposób następuje efekt lawinowy, zależy tylko od czułości części, tym bardziej że nie wiadomo jak długo RudyXJ jechał na takim zwalonym regulatorze. Znalazłem takie coś jak by co.http://elektronika-motocyklowa.pl/motocyklowe.html Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 No i sie wyjaśniło ... moduł na 99% padł , regulator na 99% też padłmoduł już pojechał do sprawdzenia i najprawdopodobniej naprawy bo na allegro nawet takowych nie ma :) naprawiał ktoś juz moduł w swoim sprzęcie? Jakie są koszty takiej operacji? Prosze o odp. Pozdro Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 przede wszystkim- szukaj uzywek na allegro- pelno teraz sie zrobilo czesci do vfr- szukaj ich bo moze cos ustrzelisz w sensownej cenie, A regler chyba zostaje Ci tylko kupic nowy - zapodaj ten ducati- duzo opini o nich dobrych krąży. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Moduł myślę że warto jednak naprawić, nie wiem jaki koszt ale myślę że taniej wyjdzie niż kupowanie, tym bardziej jeśli ich nie ma. Regulator faktycznie wymień, ale nie na taki sam tylko może właśnie od ducati, te hondowskie bez radiatora są do d. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 stala sie bardzo prosta sprawa - padla w regulatorze stabilizacja napiecia. wowczas dziala on tylko jak prostownik i z 3x80V AC robi ci jakies 100V DC jak nie wiecej. teraz kwestia aku. u mnie zbijalo napiecie do jakis 18-20V. ale w miare szybko sie zorientowalem. natomiast u ciebie zalatwilo aku na amen, a ten mogl przestac zbijac (wygotowal sie) i poszlo ci o wiele za duzo volt w instalke. efekty jakie opisujesz (wszystkie zarowki) swiadcza o tym, ze modul tez mogl poleciec. ciekawe co z cewkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 stala sie bardzo prosta sprawa - padla w regulatorze stabilizacja napiecia. wowczas dziala on tylko jak prostownik i z 3x80V AC robi ci jakies 100V DC jak nie wiecej. teraz kwestia aku. u mnie zbijalo napiecie do jakis 18-20V. ale w miare szybko sie zorientowalem. natomiast u ciebie zalatwilo aku na amen, a ten mogl przestac zbijac (wygotowal sie) i poszlo ci o wiele za duzo volt w instalke. efekty jakie opisujesz (wszystkie zarowki) swiadcza o tym, ze modul tez mogl poleciec. ciekawe co z cewkami?Trzy fazy w regulatorze są od siebie niezależne, więc raczej ciężko żeby na wszystkich fazach przepaliły lub odlutowały się diody zenera. Jeśli w drodze padnie sterowanie fazy i się to zauważy wystarczająco wcześnie to wystarczy tą fazę odłączyć od regulatora żeby dojechać do domu. Cewki są chyba odporne na dosyć wysokie napięcie. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 moduł juz przekazany do wysłania a regielek będzie ten duvcati najprawdopodobniej ... Pozdro Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Trzy fazy w regulatorze są od siebie niezależne, więc raczej ciężko żeby na wszystkich fazach przepaliły lub odlutowały się diody zenera. Jeśli w drodze padnie sterowanie fazy i się to zauważy wystarczająco wcześnie to wystarczy tą fazę odłączyć od regulatora żeby dojechać do domu. Cewki są chyba odporne na dosyć wysokie napięcie. wcale nie tak ciezko. zenerki sa tam tylko do sterowania tranzystorow/triakow tak ku scislosci. przez nie prad stabilizacji nie leci, tylko sterowanie bramki. mi kiedys wlasnie padl oryginalny regler tak samo jak RudemuXJ, rozebralem go z ciekowosci i mialem (ciezko juz to bylo potem stierdzic po tej rozbiorce :P ) ale byl przepalony przewod laczacy mase mostke (motocykla) z 3 triakami kluczujacymi fazy wlasnie do masy. i mialem "czysty" prostownik, bez jakiejkolwiek stabilizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 wcale nie tak ciezko. zenerki sa tam tylko do sterowania tranzystorow/triakow tak ku scislosci. przez nie prad stabilizacji nie leci, tylko sterowanie bramki. mi kiedys wlasnie padl oryginalny regler tak samo jak RudemuXJ, rozebralem go z ciekowosci i mialem (ciezko juz to bylo potem stierdzic po tej rozbiorce :icon_exclaim: ) ale byl przepalony przewod laczacy mase mostke (motocykla) z 3 triakami kluczujacymi fazy wlasnie do masy. i mialem "czysty" prostownik, bez jakiejkolwiek stabilizacji.Masz rację, nie pomyślałem o tym bo myślałem że ścieżkę obciążenia raczej porządnie robią, ale dla ścisłości -to nie są tranzystory ani triaki, tylko tyrystory. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 faktycznie triaki pomylilem z tyrystorami. natomiast tranzystory uzywa sie, kwestia regulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 faktycznie triaki pomylilem z tyrystorami. natomiast tranzystory uzywa sie, kwestia regulatora.Nie mogę powiedzieć że znam się na elektronice, ale podstawowe pojęcie mam, oraz w przybliżeniu wiem jak działają podstawowe elementy elektroniczne. Z tego co wiem nie ma możliwości żeby pracował tam tranzystor zamiast tyrystora, prędzej właśnie triak. Jeśli wsadziło by się tam tranzystory zamiast tyrystorów to nie byłoby płynnego sterowania, tylko jeśli byłoby za mało prądu w aku, to włączało by się ful ładowanie czyli parędziesiąt volt (przy sprawnym aku byłoby wiele mniej, ale po jakimś czasie właśnie jakoś tak) a przy naładowanym aku zupełnie by się wyłączało. Jeśli masz większe pojęcie o elektronice i gdzieś się mylę to wyprowadź mnie z błędu proszę. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 kurde o czym wy muwicie???? :icon_rolleyes: krwiaki, triaki :banghead:- szacun dla was Panowie :wink: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Nie mogę powiedzieć że znam się na elektronice, ale podstawowe pojęcie mam, oraz w przybliżeniu wiem jak działają podstawowe elementy elektroniczne. Z tego co wiem nie ma możliwości żeby pracował tam tranzystor zamiast tyrystora, prędzej właśnie triak. Jeśli wsadziło by się tam tranzystory zamiast tyrystorów to nie byłoby płynnego sterowania, tylko jeśli byłoby za mało prądu w aku, to włączało by się ful ładowanie czyli parędziesiąt volt (przy sprawnym aku byłoby wiele mniej, ale po jakimś czasie właśnie jakoś tak) a przy naładowanym aku zupełnie by się wyłączało. Jeśli masz większe pojęcie o elektronice i gdzieś się mylę to wyprowadź mnie z błędu proszę. Tranzystorów raczej nie stosuje się właśnie ze względu na ich płynną charakterystykę - regler o podobnej zasadzie działania na tranzystorach większą część energi przyjmowałby na siebie. Triak po prostu gwałtownie zwiera do masy i wydziela minimum ciepła. Tranzystor w tym czasie znajdowałby się gdzieś powmiędzy zatkaniem, a nasyceniem i wydzielałby dużo więcej ciapła. PS. Dlaczego tylko tyrystory? Poza ekonomią nie widzę przeszkód dla zastosowania triaków. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 tranzysory czy tyrystory czy triaki pracuja w tym regulatorze jako klucze, ale nie sterujace glownym pradem, a zwierajace kazda z faz na ulamek sekundy do masy, czyli mowiac krotko: robia zwarcie. zwarcie wynoszace do kilkunastu amper razy spadek napiecia na kluczu daje cieplo. i stad to cieplo wlasnie w reglerze + cieplo od mostka. p.s. co do tranzystorow to na 100% uzywa sie je tez jako klucze np IGBT. mam cala game falownikow na statku wlasnie na IGBT. co wam powie panowie falownik 3x660V 10kA (robi UDC=1000V, potem wyjscie ma 3x690V) sterujacy plynnie silnikami o mocy 660kW? chlodzony woda destylowana z pochlaniaczem siemensow :icon_mrgreen:, z cewkami wielkosci duzej szafy? :P ale faktycznie w reglerach motocyklowych jak do tej pory NAOCZNIE nie widzialem tranzystorow, zalozylem tylko, ze moga byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.