Skocz do zawartości

CBR 600 pc25 , łańcuszek rozrządu, pomocy


bozztom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, motor to cbr 600 f2 przebieg 45000 ,mam problem z łańcuszkiem rozrządu? ale czy to lancuszek napewno nie wiem, na postoju czy zimny czy cieply silnik, nic nie dzwoni, problem pojawia sie dopiero podczas jazdy gdy puszczam gaz i schodzi z obrotów. staram sie hamowac tylnym hamulcem bez sprzegla gdy chce zwolnic zeby nie bylo slychac tego wkurzającego dźwięku, ale to nie jest rozwiazanie. odkrecilem dolny dekiel i z tego co widac napinacz dociska z calej sily lancuch, nie ma szansy zeby on o cos uderzal jak napinacz jest przykrecony(napinacz jest od f3). Moge zrobic filmik na youtubie i pokazac jak lancuszek jest naciagniety jesli to cos pomoze.

 

Mam w zwiazku z tym mam pare pytań;

 

1.czy mozliwe ze oleju jest troche za malo i slychac taki dzwiek? (jaki olej lać do f2) ?

2.czy mozliwe ze sprzeglo slychac? poniewaz na postoju nic nie rzęzi.

3.jak mozna przesunac lancuszek? (ktora sruba służy do tego) ?

4. Czy jest mozliwosc zalozenia zakutego fabrycznie lancuszka do cbr (rozrzad po prawej) jesli tak w jakiej kolejnosci i w jaki sposób to wykonac?

5. Jak sprawdzic czy napinacz dziala poprawnie?

 

 

z góry dzięki za pomoc!

Edytowane przez bozztom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w F2 łańcuch rozrządu jest jedynym łańcuchem w silniku? Bo jeśli są inne (np. przeniesienie wstępne , napęd alternatora) to moze inny łańcuch wydaje te dzwieki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

koles od ktorego kupilem motor mowil ze to lancuszek rozrzadu, wymienil napinacz na ten od f3 i bylo troche lepiej, ale nadal go slychac, widocznie jak jezdzil na zepsutym napinaczu , rozciaglo lancuszek i przez to te dzwieki, ale glowy sobie nie dam uciac.

 

Sciemniał ,napinacz od F3 nie pasuje do F2 .Ma inny rozstaw śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ten "wielki przebieg" (45 tys km ) jak na F2 z tego rocznika powinien ci dać dużo do myślenia o uczciwości sprzedawcy :banghead: podobnie jak historyjka z napinaczem - bez dosyć dużych przeróbek napinacz od F3 nie pasuje do F2

Grzechoczący łańcuszek rozrządu objawia się tak samo na postoju jak i w czasie jazdy a najbardziej napi.......la chwile po uruchomieniu silnika . W twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia czy łańcuch (ten od przeniesienia napędu na koło) nie jest za luźny i nie ociera o centralną podstawkę (widziałem już takie przypadki :icon_question: :icon_eek: )

Natomiast jeśli chodzi o twoje pytania to

1 jeśli już miałeś tyle wiedzy żeby odkręcić kapę silnika to chyba powinno ci jej wystarczyć na sprawdzenie stanu oleju i to tylko ty będziesz wiedział czy jest go za mało (trochę to pojęcie względne :icon_eek: ) a olej lej taki jak zaleca producent w serwisówce i warto było by g wymienić bo nie wiesz co wcześniejszy właściciel tam wlał (może w ramach oszczędności wlał olej z pierwszego tłoczenia z biedronki :banghead: )

2 Sprzęgło podobnie jak i łańcuszek rozrządu gdyby miało rzęzić to tak samo na postoju jak i w czasie jazdy

4 jeśli ktoś produkuje zakute fabrycznie łańcuchy to chyba po to żeby je tak zakładać a nie rozkuwać przed założeniem a potem na nowo zakuwać :crossy: :biggrin:

5 Jeśli chwile po zapaleniu coś ci rzęzi w silniku a po jakimś czasie (czasami 10 sek a czasami 30 albo dłużej ) przechodzi to jest to wina napinacza (pomijam skrajne przypadki kiedy napinacz się całkowicie "rozsypał" i wtedy nie przestaje w ogóle rzęzić :biggrin: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skupilbym sie najbardziej na napinaczu. Wiadomo, ze to on jest najczesciej sprawca stukow, trzaskow i wszelkich podejrzanych dzwiekow w silniku. Tak jak pisali przedmowcy-napinacz od F3 nie pasuje do F2.

Na Twoim miejscu kupilbym napinacz mechaniczny od Yamahy FZR i zalozyl. Jesli to nic nie zmieni, szukalbym dalej przyczyny i ewentualnie pomyslal o zmianie lancuszka rozrzadu.

Tutaj pomocny temat (przeczytaj caly): http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=47612&st=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skupilbym sie najbardziej na napinaczu. Wiadomo, ze to on jest najczesciej sprawca stukow, trzaskow i wszelkich podejrzanych dzwiekow w silniku .

 

tak to wie każdy ale jeśli hałasuje tylko wtedy kiedy moto się toczy (tak wynika z tego posta ) to RACZEJ nie będzie to wina napinacza

 

na postoju czy zimny czy cieply silnik, nic nie dzwoni, problem pojawia sie dopiero podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...