mr-z Opublikowano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 olejek+filtr juz wymieniłem jak złorzyłem silnik za pierwszym razem i zrobiłem na nim moze 10 km wiec chyba nie będę znowu zmieniał :) a, ze spokojnie na początku to jasna sprawa :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Jasne - ale mi się wydaję iż po przejechaniu 1000 km na nowym cylinderku warto by było wymienić olej ponownie - aby opiłki które powstaną przy docieraniu cylinderka nie rozwaliły Ci ponownie silniczka. Wiem że to koszt.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 ze palant nie zrobil polerowania OCB z tym polerowaniem? że po szlifie trza robić polerowanie? myślałem że to dobrze jak tulejajest pohonowana...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 (edytowane) no własnie zassała wody z mułem/piachem i rysy były niewyobrażalne ( o dziwo na tłoku prawie wcale :lalag: ) i dlatego postanowiłem zmienić tuleje bo jednak chciał bym mieć wakacje, a nie całą kasę wpakować w nowy tłok pierścienie i szlif Wiesz co, ja nie rozumiem i nie zrozumiem pewnie nigdy takiego polackiego podejscia do tematu mechaniki. Wstawic cokolwiek zeby tylko natłuc te pareset kilometrów i po "wakacjach" znowu rozbierac pakując sie w jeszcze wieksze koszty? Nie lepiej zrobic to raz a porządnie niż potem sra* w majty gdzies wpizdu w Polsce "walnie czy nie walnie...". Jak bedziesz 300 km od domu to temat na forum ci nie pomoże a tym bardziej nie złożysz reklamacji u pana tulejki. A na wakacje jedz pociągiem, jak cie nie stac na motocykl. Ja pewnie nie wyjade, ale motocykl bede miał zrobiony dobrze. Edytowane 1 Lipca 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Greedo spokojnie, jak zwykle sie unosisz i jedziesz po kazdym. Nie chce sie klucic ale to jego pieniadze i moze robic z nimi co chce, w dodatku nie o to chodzi w tym temacie!!! Pozdrawiam. Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 (edytowane) Greedo spokojnie, jak zwykle sie unosisz i jedziesz po kazdym. Nie chce sie klucic ale to jego pieniadze i moze robic z nimi co chce, w dodatku nie o to chodzi w tym temacie!!! Pozdrawiam. Czułem sie w obowiązku uświadomić załozycielowi że druciarstwo nie popłaca... Połowicznie przekonał sie o tym z tuleją, ale widac chce brnąć w patenty dalej i "oszczednosci" Edytowane 1 Lipca 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 No masz racje ze nie warto, sam sie o tym przekonalem mając mztke ale wiem ze jesli nie sprawdzi sie tego na wlasnej skórze(tego ze robienie lipy nic nie da) to sie nie zrozumie :lalag: . Pozdro Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 No masz racje ze nie warto, sam sie o tym przekonalem mając mztke ale wiem ze jesli nie sprawdzi sie tego na wlasnej skórze(tego ze robienie lipy nic nie da) to sie nie zrozumie :lalag: . Pozdro Na kims warsztaty muszą zarabiac :D Ja tez na Simsonie i MZ oduczyłem sie szybko patentów, dobrze ze były niewiele warte, w japonskich koszty rosną lawinowo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 OCB z tym polerowaniem? że po szlifie trza robić polerowanie? myślałem że to dobrze jak tulejajest pohonowana...? nowa tuleja po honowaniu dziala jak papier scierny dla pierscieni , dlatego powinno sie ja wygladzic polerowaniem. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 No też mi się wydaje, że tulaja po honowaniu tak działa i jest to potrzebne przy wymianie razem z tłokiem- szubsze dotarcie tłoka i pierścieni, a jeśli tłok jest stary to faktycznie zbyt honowana nie powinna być bo zeżre szybko i tak zużyte już trochę pierścienie... mam rację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Greedo coś ty mocno w złym humorze jesteś :) no ale nic tylko odpowiedz mi na kilka prostych pytań :biggrin:pierścionki w szczeline sie żyletka nie mieści więc poco je wymieniać ?? tłok mieści się z zapasem w wymiarach podanych w serwisówce więc poco go wymieniać ?? kumpel w DR600 wstawiał u tego samego gościa 2 lata temu tuleje i juz 2 razy na mazurach był, a ogolnie to natłuk koło 20k km na niej więc dlaczego miał bym się "sra*" że gdzieś mi to padnie ?? a tak poza tym to nie widziałeś tego na oczy, nie wiesz w jakim stanie są podzespoły, a od razu wyskakujesz na mnie, że na druty motor skręcam bo chce zaoszczędzić na wakacjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 nowa tuleja po honowaniu dziala jak papier scierny dla pierscieni , dlatego powinno sie ja wygladzic polerowaniem.Chyba nie mówisz o plerowaniu na lustro? Małe ryski na gładzi gromadzą olej. Bez tego silnik mógłby się szybko zatrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 (edytowane) nie na lustro - dla przykladu podam foto mojej tulei bez polerowania , w kazdym razie tak twierdzi gosc z Martin- Motocykle i chyba ma racje bo razem z tuleja wymienialem pierscionki ktore po 20 tys km maja znacznie wiekszy luz, niz orginalne ktore byly na tloku po ok 40+ tys km przed wymiana tulei ( uj wie ile moze miec natluczone km 18 letnie moto :notworthy: ) w kazdym razie silnik nie byl wczesniej rozkrecany. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=89b9eea76234c6e7 Edytowane 2 Lipca 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 (edytowane) Greedo coś ty mocno w złym humorze jesteś ;) no ale nic tylko odpowiedz mi na kilka prostych pytań ;)pierścionki w szczeline sie żyletka nie mieści więc poco je wymieniać ?? tłok mieści się z zapasem w wymiarach podanych w serwisówce więc poco go wymieniać ?? kumpel w DR600 wstawiał u tego samego gościa 2 lata temu tuleje i juz 2 razy na mazurach był, a ogolnie to natłuk koło 20k km na niej więc dlaczego miał bym się "sra*" że gdzieś mi to padnie ?? a tak poza tym to nie widziałeś tego na oczy, nie wiesz w jakim stanie są podzespoły, a od razu wyskakujesz na mnie, że na druty motor skręcam bo chce zaoszczędzić na wakacjach Ja bym sie po prostu mocno zastanowił przed założeniem tulei do mojego silnika, a jak sam widzisz pan tulejka spieprzył Ci tulejowanie. Druga rzecz to taka ze zbyt czeste rozbieranie silnika (np. zakładanie tłoka i pierścieni, cylindra) nie wpływa korzystnie na trwałość tych elementów bo muszą sie od nowa docierac nie bedac juz nowymi. Edytowane 2 Lipca 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Nitomen to polerowanie to calkiem nowa teoria, pierwszy raz o czyms takim slysze.Sposob wykonczenia tulei cylindrowej od wewnatrz zalezy od tego jaki tlok a przede wszystkim pierscienie zakladamy i tak jezeli zakladamy starego typu pierscienie z zeliwa szarego ( np ruskie silniki ) to najlepsze jest dla nich dosc "grube" honowanie, jezeli nowoczesne pierscienie z zeliwa sferoidalnego czy stali to honowanie jest o wiele "ciensze" i delikatniejsze.Jezeli zalozyles do swego silnika nieoryginalne pierscienie to nie dziwota ze skonczyly sie w czasie 2x krotszym niz oryginaly, ale kosztowaly tez chyba 2x mniej, nieprawdaz ?Wydaje mi sie ze "polerowanie" po honowaniou to nowy sposob na wyciagniecie troche wiecej pieniedzy od klienta przez firme. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.