JIG SAW Opublikowano 7 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2003 Co to jest wariator??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I_Mat Opublikowano 7 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2003 hmm . . . ciężko powiedzieć (przynajmniej mi :) ) ale wariator występuje tylko w skuterach i odpowiada on za przeniesienie napędu na koło. Od niego zależy prędkość maksymalna oraz to z jakich obrotów skuter rusza (reguluje to sie sprężynkami - maja różne twardości, oraz rolkami o różnej wadze ; w przypadku wariatora Dooplera S3R (chyba nazwy nie pomyliłem) przyśpieszenie i prędkosć max reguluje się zakładajac odważniki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 7 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2003 czeWariator to taka przekladnia cierna przewaznie ,ktora sprzega 2 wałki i dzikei niej mozna regulowac przełożenie.Najcześciej sie stosowalo tkie bajery we włokienniczych maszynach jak nie było jeszcze falowników do silników asynchronicznychPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 8 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2003 A teraz stosuje się w skuterach tak ? Czyli skuter w prostej linii pochodzi od maszyny do szycia ? :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 8 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2003 czeA teraz stosuje się w skuterach tak ? Czyli skuter w prostej linii pochodzi od maszyny do szycia ?Czy w skuterach jest to nie wiem ,bo nigdy nie mialem skutera ,a wariatory nie tylko byly stosowane w maszynach włókienniczychNo ale mowiąc szczerze to jak patrze na ten napęd paskiem w skuterku to chyba faktycznie cos w nim jest z maszyny do szycia heh :) :) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 8 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2003 W skuterze jest przekładnia pasowa o zmiennym przełożeniu – czyli w sumie wariator.Przekładnia działa na tej zasadzie że koła pasowe zbliżają się i oddalając się o siebie zmieniając w ten sposób promień po którym porusza się pasek.Było to opisywane w którymś że światów motocykli.W przekładniach ciernych tych włókienniczych nie było pasków, moment przenosiły satelity, ale sam sposób zmiany przełożenia był bardzo podobny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 8 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2003 Ej - nigdy nie mialem skutera wiec sie nie smiejcie :)A to taki pasek sie nie naciaga za szybko ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 9 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2003 Ej - nigdy nie mialem skutera wiec sie nie smiejcie A to taki pasek sie nie naciaga za szybko ?? Ten pasek jest cały czas naciągnięty mniej wiecej tak samo.Polega to na tym, że gdy zwiększa się przednie koło, jednocześnie tylne koło się zmniejsza. Uzyskujemy zmiane przełożenia bez zmiany naciągu paska.To tak w uproszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.