Skocz do zawartości

Wężykowanie -Jedzie jak po slalomie


mackon4089
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie dawno jezdziłem po torze moim xt,miałem ze 3 ale gleby wszystko było ok-do sedna ,wiec jak przyspieszam i przy wiekszych prędkosciach moto nie jedzie prosto tylkko trzęsie mi nim. Ledwo sie da jechac :wink: Jak myslicie co to moze byc dotychczas wszystko było ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie powietrza

stan opony

stan felgi

stan łożysk w kole i w główce ramy

stan amorków (czy nie przekręciły się na pułkach prostce suche etc)

 

a potem kolejne pytania

właśnie ale pewnie podstawy sprawdziłeś to pewnie raczej łożysko w główce ramy, bo to ono ma największy wpływ na wężykowanie - koło tocząc się wężykuje w sposób niezauważalny jak to stwierdził mądry forumowicz w temacie przeciwskręt

 

więc jak u Ciebie już to zauważasz i nie da się normalnie jechać to najprawdopodobniej to ono jest zje**ne

Edytowane przez Pablo-Kamikaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. A co do łożyska to ile takie cudo kosztuje i co trzeba zdemontowac zeby je wymienic bo amator ze mnie w tych kwestiach.

Cisnienia nie sprawdzałem ale wygląda ok , opona i felgo ok choc ostatnio wymienialem kapcia z tyłu i nie wywazali mi tylko od razu załozyli.Zastanawiam sie czy nie przekreciły sie na połkach bo przednie koło jak dam kierownice na wprost jest zamiast posrodku błotikia troche po lewej ale nie widac zeby amorki były krzywo ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona i felgo ok choc ostatnio wymienialem kapcia z tyłu i nie wywazali mi tylko od razu załozyli.

Ozesz, Panie! No to ladnie ci ta opone wymienili. Tak zwani "fachoffcy". Daj ta opone do wywazenia to moto powinno sie uspokoic.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wymieniałem koła w firmie co zmienia kapcie tylko samochodą i nie mieli maszyny do wywarzania kol motocykli:=(((( A co z tymi łożyskami?droga to zabawa,trudno je wymienic? i jak sprawdzic czy jeszcze cos z nich będzie? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić łatwo jak wiesz co :) Ogólnie to tylko dokręcanie sprawia trochę problemów, trzeba wiedzieć jak. A co do wyważania, w crossowkach się tego nie robi (wiem, że xt to nie crossowka). Może to wina techniki jazdy i poprostu sprzętu, bo XT jednaj na tor się nie nadaje.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem xt to to napewno nie cross raczej ciezka kobyła choc ja nią czasem na tor wyskakuje:)) Ja uwazam ze nawet xt mozna pojezdzic po torze kwestia jak pojezdzic i umiejętności. Napewno to nie wina sprzetu lub techniki jazdy bo wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Jeszcze ma tylna tarcze i klocki do wymiany a tarcza juz tak zdarta ze az krzywa i troche trze ale minimalnie moze dlatego??hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wymieniałem koła w firmie co zmienia kapcie tylko samochodą i nie mieli maszyny do wywarzania kol motocykli:=(((( A co z tymi łożyskami?droga to zabawa,trudno je wymienic? i jak sprawdzic czy jeszcze cos z nich będzie? Pozdro

Kolo mozna rowniez wywazyc recznie. To ze nie ma maszyny to nie problem i nie usprawiedliwia to tego warsztatu.

 

Co do lozysk, lozysko glowki ramy to wydatek okolo 200 zl, chociaz to zalezy od modelu motocykla. 200 zl kosztuje do dywersji, u ciebie moze mniej. Ale mozesz sprawidzc w jakim stanie ono jest jesli masz centralna stopke. Postaw moto na centralke, dociaz tyl zeby przednie kolo sie unioslo i potrzasnij amorami. Jesli nie wyczujesz luzu to jest ok. Jednak na twoim miejscu zaczalbym od wywazenia opony. Jak wezykowanie nie zniknie to szukaj dalej.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc!!! Sprawdze co i jak ale amorami trząsłem i nie wydaje mi sie zyby miały jakikolwiek luz-moze faktycznie to ta opona no ,ale to czemu do piero ujawniło się to po pewnym czasie bo od zmiany opony juz troche km nabiłem i wcześniej nie było nic takiego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma regoly. Zalezy jak sie jezdzi. Ale dla pocieszenia, lozyska kol i wachacza sa juz duzo tansze niz glowki ramy. Zeby sprzwdzic lozysko wachacza musisz zlapac za wahacz i trzasc na boki. Zeby sprawdzic lozysko kola, musisz zrobic to samo tylko z kolem :bigrazz:. Sprawdz zarowno przednie jak i tylne.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz lozysk wahacza sprawdzasz na odkreconym amorze centralnym i nie trzesiesz nim ( wahaczem ) tylko lapiesz za tylne kolo od gory i dolu i starasz sie je jakby przekrecic w jedna i druga strone.

Typowe wezykowanie i wrazenie braku stabilnosci moto w zakretach to lozyska wahacza a nie glowki ramy.

Jezeli te ostatnie sa za mocno skrecone to bedziesz mial walenie sie moto na obie strony, spowodowane oporem tych lozysk przy minimalnych ruchach kierownica.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...