Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

Możesz miarkę zamatować choćby papierem ściernym lub oddać do czernienia - oksydowania ( obróbka cieplna polegająca na podgżaniu do odpowiedniej temperatury i "hartowaniu, studzeniu" w oleju). Tak obrabia się dużo stalowych elementów wiec ktoś kto ma warsztat metalowy będzie wiedział gdzie to zrobić.

Zapytaj w jakiej temperaturze sie to robi byś nie stracił termometru.

PaS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce być natrętny ale czy ktoś może mi odp na mój post wyżej?

Tu masz sevicemanual :

http://www57.megaupload.com/files/df69547d...0By%20Mosue.pdf

 

więc większość inforamcji znajdziesz w niej, a wady i zalety to niestety nie miałem z XR250 za dużo do czynienia więc nic konkretnego nie mogę powiedzieć. :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mam od ponad roku Honde Xr 250 z 1999/00 ogólnie jestem zadowolony, tylko chciałbym sie dowiedzieć jakieś ogólne info, wady i zalety takiej 250 a także ile ona ma koni? Mam przy niej przelotowy wydech arrowa, czy daje on jakiś wzrost w mocy czy tylko sam dźwięk zmienia :-) ?

 

 

Kolego ja mialem 2 sezony XLR250 ten sam silnik tylko mocy mniej (i brak chłodnicy). U mnie 23km u ciebie 28km.

Co do przyrostu mocy to cudów bym nie oczekiwał (podobno gaźnik można wymienić, filtr i tłumik co przyniesie wrost mocy (przypuszczam że 3-8km), ale kto to potem zestroi tak żeby nie pogorszyć).To stara konstrukcja przeznaczona do "hard" enuro a nie crossu (troche za cieżka i za malo mocy na ostre crossowanie, idealna na jazdę radjdowo terenową bez obaw czy wrócisz do domu o ile ci XR-a nie ukradną).

Trochę sobie niewyobrażam długich przejazdów (ale stary jestem i dupa mnie boli) dla mnie 100km za 1 razem to dość, ale to moto do terenu, a nie do przejazdów po autostradzie.

Sprzet niezniszczalny żadnych chłodnic, wentylatorów i wystających na boki łapaczy gałęzi (oprucz chłodnicy oleju, ale jak ją zniszczysz podczas upadku i przeżyjesz to jesteś wielki). Wszystko dobrze poukładane, nawet potop przeżywa po osuszeniu (kolega co ją kupił odemnie utopił XLR-a i jeżdził do końca sezonu po wylaniu wody z puszki filtra, zimą trzeba było gaznik wyczyścić bo w pomce od spodu gaznika zebrała się rdza i ją zablokowała.)

Jak wiadomo niema cudów o XR-a trzeba dbać:

1 Wymiana oleju + filtra i kontrola luzów zaworowych (na śrubkach) co 1000 lub 1500km w zależności jak jeździsz - im ostrzej tym częściej.

2 Filtr powietrza kontrola po każdej jazdzdzie w pyle, XLR dośC często miał syf przed filtrem (akualnie mam XR400 i nie zasysa aż tyle pyłu)

3 Po dużym dzwonie kontrola widelca - lagi przekrzywiają się w półkach (naprawa to poluzowanie 8 śrub na lagach i prostowanie jak w rowerze) możesz zrobić jak będziesz już w domu.

4 Jak mocy ci brakuje to są wieksze XR-y (400, 600 i 650R - wodą chłodzona) przy przyroście masy (400-5kg, 600-15kg, 650-15kg w stosunku do 250).

5 poziom oleju kontrolować - XR przy ostrym katowaniu oleju trochę bieże, ale ma suchą miskę olejową i puki olej wogule będzie, to silnik będzie smarowany normalnie.

6 Wspomę o łańcuchu napędowym bo jest i wiadomo, że musi być napięty odpowiednio i nasmarowany.

 

Generalnie sprzęt zadbany jeździ bezproblemowo, zajechany niewaiadomo jak będzie się sprawował.

Jeżeli silnik XR-a nie chałasuje dziwnie to maszyna nie do zniszczenia. Ja przejechałem ok 15 tys km i nigdy żadnego klucza na trasie nie użyłem i już nawet nie zabieram.

Jak sprzedałem 250 to wiedziałem, że chce 400 i ją mam - myśle, że dla mnie wystarczy (teraz bawię się w zmianę zębatek i mam fun). W 250 też zmieniłem na mniejszą (przednią) ale po kilku miesiącach wróciłem do standardowej.

powodzenia

PaS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze! Widzę, ze kolega z dużym doświadczeniem. Ja tez od 3 tyg próbuje xr 400 03’ i tak nawet na kole mi już idzie-choć to pierwsze enduro. Motor kupiłem od Anglika, który nie za bardzo dbał o sprzęt- wymieniłem już olej i filtr ,do świecy się przymierzam choć to juz trudniejsze. Ogólnie motor jest w porządku ale !- niebieski dymek z tłumika już widać jak przegazuję no i palenie tez męczę kopniak –niezależnie zimny czy ciepły silnik –kiepskoo. Na pewno zawory SA do ustawienia no i może ta swieca do wymiany. Pytanie o ten niebieski dymek jak poważny to jest z znak -uszczelka do wymiany czy tlok z pierścieniami? pozdrawiam serdecznie . :icon_rolleyes:

 

pytanie o ustawienie zaworów w xr 400 rok 2003 jesli to nie takie trudne to moze sam spróbuje ale jesli cos latwo poprzestawiac to jaki jest orientacyjny koszt ustawienia zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przy przyroście masy (400-5kg, 600-15kg, 650-15kg w stosunku do 250)."

według danych manuala :XR250 sucha-112kg, XR400 sucha-116kg, XR600 sucha-120kg, XR650R sucha-120kg,

więc różnica w masie między XR250 a XR600 to 8kg nie wiem skąd wyszło ci 15kg.

"mike11" jeśli widać niebieski dym to albo uszczelniacze do wymiany albo trzeba szlif robić.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaka jest najlepsza technika palenia duzego 4t motocykla z kopniaka ? Jak uzywac dekompresora i ssania ? Prosze o pomoc

Wiec ja robię tak na zimno: otwieram kranik( :) ) zaciągam ssanie i kilka razy (4-5) dość wolno obracam kopniakiem, jeśli czyje opór to pomagam sobie ręcznym dekompresorem, po czym ustawiam kopkę w pozycji dość wysokiej i daje ostro z buta, moja hądzia łapie za pierwszym czasami za drugim razem. Na ciepłym za zwyczaj ustawiam tylko kopkę w odpowiedniej pozycji i strzał , łapie prawie zawsze za pierwszym razem. Wszystkie XR po 1988 mają automatyczny decomp. na wałku rozrządu i ręczny przydaje do przekopania silnika np. po glebie albo przy starcie na zimno. Ogólnie trochę praktyki i łatwizna. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mialem 2 sezony XLR250 ten sam silnik tylko mocy mniej (i brak chłodnicy). U mnie 23km u ciebie 28km.

Co do przyrostu mocy to cudów bym nie oczekiwał (podobno gaźnik można wymienić, filtr i tłumik co przyniesie wrost mocy (przypuszczam że 3-8km), ale kto to potem zestroi tak żeby nie pogorszyć).To stara konstrukcja przeznaczona do "hard" enuro a nie crossu (troche za cieżka i za malo mocy na ostre crossowanie, idealna na jazdę radjdowo terenową bez obaw czy wrócisz do domu o ile ci XR-a nie ukradną).

Trochę sobie niewyobrażam długich przejazdów (ale stary jestem i dupa mnie boli) dla mnie 100km za 1 razem to dość, ale to moto do terenu, a nie do przejazdów po autostradzie.

Sprzet niezniszczalny żadnych chłodnic, wentylatorów i wystających na boki łapaczy gałęzi (oprucz chłodnicy oleju, ale jak ją zniszczysz podczas upadku i przeżyjesz to jesteś wielki). Wszystko dobrze poukładane, nawet potop przeżywa po osuszeniu (kolega co ją kupił odemnie utopił XLR-a i jeżdził do końca sezonu po wylaniu wody z puszki filtra, zimą trzeba było gaznik wyczyścić bo w pomce od spodu gaznika zebrała się rdza i ją zablokowała.)

Jak wiadomo niema cudów o XR-a trzeba dbać:

1 Wymiana oleju + filtra i kontrola luzów zaworowych (na śrubkach) co 1000 lub 1500km w zależności jak jeździsz - im ostrzej tym częściej.

2 Filtr powietrza kontrola po każdej jazdzdzie w pyle, XLR dośC często miał syf przed filtrem (akualnie mam XR400 i nie zasysa aż tyle pyłu)

3 Po dużym dzwonie kontrola widelca - lagi przekrzywiają się w półkach (naprawa to poluzowanie 8 śrub na lagach i prostowanie jak w rowerze) możesz zrobić jak będziesz już w domu.

4 Jak mocy ci brakuje to są wieksze XR-y (400, 600 i 650R - wodą chłodzona) przy przyroście masy (400-5kg, 600-15kg, 650-15kg w stosunku do 250).

5 poziom oleju kontrolować - XR przy ostrym katowaniu oleju trochę bieże, ale ma suchą miskę olejową i puki olej wogule będzie, to silnik będzie smarowany normalnie.

6 Wspomę o łańcuchu napędowym bo jest i wiadomo, że musi być napięty odpowiednio i nasmarowany.

 

Generalnie sprzęt zadbany jeździ bezproblemowo, zajechany niewaiadomo jak będzie się sprawował.

Jeżeli silnik XR-a nie chałasuje dziwnie to maszyna nie do zniszczenia. Ja przejechałem ok 15 tys km i nigdy żadnego klucza na trasie nie użyłem i już nawet nie zabieram.

Jak sprzedałem 250 to wiedziałem, że chce 400 i ją mam - myśle, że dla mnie wystarczy (teraz bawię się w zmianę zębatek i mam fun). W 250 też zmieniłem na mniejszą (przednią) ale po kilku miesiącach wróciłem do standardowej.

powodzenia

PaS

 

Dziękuje Ci za długą i wyczerpującą odpowiedz :icon_eek:, co do użytkowania to tak właśnie ja użytkuje jak mówisz, główne hasło tego motoru jest olej, olej i jeszcze raz olej :D. Masz racje moto nie nadaje sie na mocne crossowanie w terenie (czy. 10-11h jazdy za dzien,jak my jeździmy), ja po prostu nie daje na nim rady za innymi co jeżdżą na maszynach pokroju EXC, CRF, YZ/WR :/ ale moto jak na pierwsze moto jest praktycznie idealne. Właśnie na zimie będę planował zmienić na coś ze stajni KTM albo Yamahy (mam nadzieje ze nie pojedziecie po mnie za taka zmianę:) ). U mnie wszystko chodzi bardzo dobrze i jestem z niego zadowolony ale muszę zmienić na coś lepszego :)

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze! Widzę, ze kolega z dużym doświadczeniem. Ja tez od 3 tyg próbuje xr 400 03’ i tak nawet na kole mi już idzie-choć to pierwsze enduro. Motor kupiłem od Anglika, który nie za bardzo dbał o sprzęt- wymieniłem już olej i filtr ,do świecy się przymierzam choć to juz trudniejsze. Ogólnie motor jest w porządku ale !- niebieski dymek z tłumika już widać jak przegazuję no i palenie tez męczę kopniak –niezależnie zimny czy ciepły silnik –kiepskoo. Na pewno zawory SA do ustawienia no i może ta swieca do wymiany. Pytanie o ten niebieski dymek jak poważny to jest z znak -uszczelka do wymiany czy tlok z pierścieniami? pozdrawiam serdecznie . :)

 

pytanie o ustawienie zaworów w xr 400 rok 2003 jesli to nie takie trudne to moze sam spróbuje ale jesli cos latwo poprzestawiac to jaki jest orientacyjny koszt ustawienia zaworów.

 

Witam,

Ustawienie zaworów w XR to drobnostka. Zajmuje ok godziny.

1 Wykręć swiece

2 Ustawiasz wał w górnym położeniu. Możesz odkręcić małą srubkę na lewym deklu silnika (klucz imbusowy) i ustaw na znak T widoczny wewnątrz. Ja wkładam długi wkrętak przez otwór świecy (najlepiej włączyć 5 bieg i powoli kręć kołem ALE TYLKO DO PRZODU - tak jakbys jechał).

3 Odkręcasz 4 sruby na głowicy (te duże aluminiowe).

4 Pod spodem masz już śrubki do regulacji klucz 10 i wkrętak (jest torochę problemów z włożeniem i wyjęciem szczelinomierza bo zawory są dość głęboko).

5 Ustawiasz na zimnym silniku luz na saniu 0,08-0,12mm, luz na wydechu 0,1-0,14mm mocno dokręcasz śruby zalecany moment 24Nm. Skontroluj luz po dokręceniu bo pewnie się zmniejszy.

6 Wkręcasz 4 aluminowe śruby (uwaga nie za mocno bo będziesz je musiał przecinakiem odkręcać co mnie się przytrafiło zalecany moment 15Nm)

7 Wkręcasz swiece

Masz zrobione. :lalag:

Zrób czym prędzej bo szkoda silnika.

PaS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...