Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

hej

szukalem na forum, ale nie znalazlem zadnych konkretnych tematow.

 

interesuja mnie 3 motocykle tej marki:

XR 400

XR 600

XR 650 R

 

ile kazdy z nich ma koni, jaka jest waga, jakie zawieszenie (ew. jak to chodzi)

czym dokladnie rozni sie XR 650 R od L, wiem ze L ma stalowy bak, aku, rozruch itp (cos jak porownianie KTM EGS do LC4)

 

szukam nastepcy na mojego KLRa, motocyk ma mi sluzyc tylko i wylacznie do offroadu i to dosyc ciezkiego.

opinia o XRkach jest taka, ze sa to sprzety kuloodporne i niezawodne, a przy tym proste w konstrukcji.

 

moglibyscie przyblizyc temat?

 

z gory dzieki

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIERWSZA!

 

Mój drogi, co by ci tu powiedzieć, ... moja xr 400 R.

 

Ma ponoć 35 koni, ale w porównaniu z np dr 350 który miał po przeróbce tyleż samo, jest to zupełnie inny sprzęt, z takim jakby bardziej sportowym zacięciem.

 

Kurde, musiał byś sie przejechać... :biggrin:

dla mnie to póki co , z ciężkich sprzętów najlepsze co mogło mnie spotkać.

Później trzeba by się przesiąść na coś typu wr....

 

XR 650 R różni się od L tym, że jest chłodzona cieczą , tyle to wiem. Jest mocniejsza.

 

400 jest wyższa od 650, sprawdzone w naturze :biggrin:

 

Tutaj jest fajne forum o mniejszych xr, niestety po angielsku : ale chłopaki piszą o przeróbach małych xr na sprzęty konkurujące z dużo lżejszymi i nowszymi konstrukcjami, właśnie dlatego się to opłaca bo są pancerne :icon_mrgreen:

http://www.thumpertalk.com/forum/archive/index.php/z-26.html

 

Miałam okazję przejechać się na każdym z wymienionych przez Ciebie modeli i:

600, jeśli wcześniej nie jeździłeś na dwóch poprzednich to spodoba Ci się, ale to ciężki klocek i trochę za słaby, jak na mój gust jeśli chodzi o stosunek wagi do mocy...

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_600_r_1991.php

 

650 R, cóż, jeśli już Cię na to stać, to przeszkodą może być tylko fakt, że ma 61 KM, i , to chyba kwestia zestrojenia skrzyni, (albo zębatek) żeby w terenie wyciągnąć z niej tyle przyjemności ile powinna dać, trzeba mieć trochę pary w łapkach i kręcić, kręcić.

( u mnie tego brakuje) :wink: ale srzęt jest niezłym popierd*laczem i na trasie wyciąga 170 km/h ...

no, ale ta waga... :icon_rolleyes:

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_650_r_2002.php

 

No i moja 400, uwielbiam, jak przy dodaniu gazu wyrywa rączki :icon_mrgreen:

Dla mnie jest w sam raz z rezerwą.

Zawiecha nigdy nie dobija przy skokach ( przód schowa).

Acha, ma chłodniczkę oleju więc jest lepiej zabezpieczona przed przegrzaniem.

Sucha waży 116 kg.

Za jakiś czas zrobię jej szlif cylindra ; może zwiększona kompresja, może przeróbka na 440 ccm ... strach się bać :flesje:

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_400_r_2002.php

 

Nie wiem, co Ci napisać. W każdej z nich niewiele sie psuło.

U mnie w rodzinie jest 650 i 400, kiedyś była stara 600/500.

 

Jakby co, mam serwisówki do wszystkich ( service manual'e dla mechaników)

 

:flesje:

 

Ot takie moje babskie impresje :icon_mrgreen:

Edytowane przez Oriana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, thx za info

waga ani moc mnie nie przeraza, dam sobie rade na wszystkim :icon_rolleyes:

waga 125 kg odnosnie XR 650 R wydaje mi sie byc calkiem dobra. moj obecny KLR ma 140 kg na sucho, a smiga mi sie nim leciutko i latwo, niczym motylkiem.

 

XR 650 L mialem okazje jezdzic, pierwsze wrazenie bylo dosyc dziwnie, bo w porownaniu z KLRem jest zupelnie inaczej zestrojona. czulem sie jakbym siedzial na EXC 250 F kumpla. motocykl wysoki, waski, z dobrym zawieszeniem.. no i ta moc. przyznam ze manewrowalo mi sie nia bardzo latwo, a ze na gume szla z gazu to poezja. po 2 minutach jazdy skakalem juz przez row melioracyjny :icon_mrgreen:

 

a jak cenowo i ktora najlatwiej wyrwac?

z tego co zauwazylem to XR 650 roczniki 95 chodza pod 10 tys zl (plus minus)

 

poza tym zwracac uwage na cos szczegolnego przy kupnie, czy raczej rutynowe ogledziny tak jak przy kazdym sprzecie?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, każdy ma różne wrażenia.

 

Myślałam, że mówiłeś o nowej 650 R, to już jest fajny kosmos... :icon_mrgreen:

 

Na nic specjalnego raczej nie trzeba uważać. Oby była prosta i nie puszczała niebieskiego dymka :icon_mrgreen: polecam sprzęty z Niemiec :biggrin:

 

Pewnie już to widziałeś ale ta jest świetna:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M452103

 

No co? Każda pliszka swój ogonek chwali, jak to mówią :icon_rolleyes:

 

http://www.motoscout24.autoscout24.de/Public/List.aspx

 

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650L a 650R to zupelnie inne motocykle , a co najgorsze robione tylko na rynek hamerykanski :/ i niewidac ich za duzo w polsce.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najprawdziwsza prawda :lalag: dlatego warto zerknąć do naszych sąsiadów...

P.S. Nitek, to "zdaleka" to chyba w mojej okolicy, bo chyba już Cię gdzieś widziałam :banghead:

Edytowane przez Oriana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem juz pare XRek na allegro, ta co podalas w linku jest ladna, ale nie sadze zebym uzbieral az tyle kasy.

mysle ze bede mial cos kolo 8-9 tys zl

 

 

p.s.

Rysiek! Rysiek!

DZIAŁAJ CHŁOPIE !!!! WYRYWAJ :D :D

 

p.s.s.

Rysiek to Nitoman, a mimo to ze jest znad morza, to znalazl honorowe miejsce na stronie Enduro Squadu Olsztyn :D

wiec to niekiepski towar, w dodatku sam sklada silniki od KLekoteRów i w ogole kozak daje rade :D

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jak sie zachowuje xr 600 w ostrym terenie, chodzi mi glownie o zawieszenie, nie o to czy dobija czy nie, tylko czy dobrze wybiera nierownosci, typu kamienie, koszenie, i rozne takie koleiny. Kuzyn chce to kupic i glownie bedzie latac w enduro. Jakie jest spalanie na 100 km ostrego katania po lesie. Sa jakies sklepy z czesciami do XR?? Jakie sa wady sprzetu?? I na co trzeba szczegolnie uwazac przy kupnie. Chcialbym bardziej szczegolowe i konkretniejsze odpowiedzi niz wyzej ;p :P

 

Pozdro:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, jesli chodzi o przedni zawias to w XR 600 wystarczał mi przez prawie rok czasu, ale "wjezdziłem" sie w sprzęta i musze cos z nim zrobić ... jednak trzeba podkreślić że od zakupu nie zmieniłem oleju w zawieszeniu i nie wiem kiedy był zmieniany :icon_mrgreen: zaniedbałem to troche ale myśle że jak dokonam wymiany i dopompuje to będzie znowu dobrze

co do tylnego nie mam zastrzeżen a można go jeszcze troszke utwardzić

 

sięgając pamięcia nie miałem ani jednej gleby na XR z powodu zawieszenia

 

spalanie w ostrym terenie hmmm w granicach 7-8 litrów pewnie ... jakos tego specjalnie nie licze a na nowym tłoku jeszcze nie moge przetestować :icon_razz:

 

 

sklepy - w zasadzie zrobiłem jeden wiekszy zakup "przez znajomego" w sklepie w szczecinie (nawet nazwy nie znam) , natomiast tłok kupiłem od Mijagiego po małym rabaciku :) w larssonie pusto, w zasadzie dużo zamienników można dostac w serwisach hondy , ceny są do przełkniecia

 

wady sprzętu - dla mnie zrobił sie za ciężki, mam jakies opory przed ostrym pochylaniem motocykla. może to przeszkadzać w na torze i w ewentualnie w kopnym piachu ale na szutrowe szybkie odcinki to raj dla XR-y. generalnie daje rade

 

konstrukcja naprawde prosta i pancerna , naprawde udany model Hondy !!

 

na co zwrócic uwage przy kupnie czyli słabe punkty:

- górne mocowanie amora (rama potrafi pękać), przy podnóżkach podobno też - jesli popękały to sprzet musiał służyć bardzo długo do skakania. żeby sie ktos nie zdziwil ale jest przesunięty chyba w lewo o 2 cm od srodka motocykla

i w zasadzie nic innego nie przychodzi mi do głowy , reszta jak w każdym innym sprzęcie

po zakupie od razu zdejmij gaznik i wywal membrane ssania (potrafi sie złamac i wleciec do cylindra robiąc spory bałagan)

automatyczny dekompresator też sie podobno sypał, ale nie wiem o co chodziło - u mnie już go nie było a dziurka do smarowania go na wałku rozrządu ładnie zaśłepiona)

XR-a ma 2 dekompresatory i można korzystac z każdego z nich osobno - ja mam automatyczny zdemontowany a ręczny jest lepszy i ułatwia odpalanie. duży plus którego (z tego co wyczytałem) bardzo brakuje w yamaszce tt

Edytowane przez robak

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. A jak xr 600 stoi np przy ktm lc4 640 ?? Bo takie katy z zagranicy mozna wyrwac w tej samej cenie co xr, a pewnie bedzie lzejszy no i chlodzenie ciecza. A przeceiz lc4 ma silnik tez dosyc twardy i nie wymaga czestego serwisowania jak jest w przypadku np exc czy sxf.

Co wy o tym sadzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ile kazdy z nich ma koni, jaka jest waga, jakie zawieszenie (ew. jak to chodzi)

 

opinia o XRkach jest taka, ze sa to sprzety kuloodporne i niezawodne, a przy tym proste w konstrukcji.

 

 

Ot, i cała odpowiedź na Twoje pytanie. To są chyba różnice :)

 

Miłego dnia :wink:

Edytowane przez Oriana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, mi sie wydaje ze lc4 bedzie lepszy. A jezeli jest ta sama cena to czemu mamy brac xr a nie lc4?? Tu ladne LC4 widze :

 

http://allegro.pl/item208549018_ktm_er_600_lc4_warto_.html

 

Mi sie wydaje ze LC4 bedzie lepszy od xr. No i mocniejszy. :wink: :P

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, mi sie wydaje ze lc4 bedzie lepszy. A jezeli jest ta sama cena to czemu mamy brac xr a nie lc4??

 

Mi sie wydaje ze LC4 bedzie lepszy od xr. No i mocniejszy. :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

 

Ehh, chciałam coś napisać, ale edit.

 

.... ręce opadają.

Edytowane przez Oriana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...