Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

zależy pod jakim kątem porównujesz i którego lc4 :D

 

lc4 620 było milion wersji więc zależy która (najczęsciej znane SC-bez akumulatora jednoosbowy najlepszy zawias najlżejszy, potem GS i rzadko spotykane EGS )

 

lc4 640 jest cięższy od xr ale zawias ma lepszy...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a stary lc 600

??

 

i napiszcie mi prosze coś o XR 650L , czy te motocykle były robione w I połowie lat `90, mają elektryczny starter, pytanie czy to jeszcze XR czy ciężki wół w lekki teren ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy to jeszcze XR czy ciężki wół w lekki teren ...

najprościej-rama i zawias xr 600, silnik dominatora....

 

raczej ciężki wół, rzadszy serwis (co 3 tys km ), niby zawias xr ale sporo cięższa (146kg sucha dla rocznika 2003 alew w nich nic sie nie zmieniało :D ), dwuosobowa, stacyjka......z grubsza zwykły dual sport....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, na pierwsze enduro to też bym przeżył, od dominatora ale ponoć nieco mocniejsza, inny gaźnik i coś chyba jeszcze, prawda ? Czyli te kilogramy przyszły wraz z silnikiem ?? Aż trudno uwierzyć ... Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli te kilogramy przyszły wraz z silnikiem ?? Aż trudno uwierzyć ... Pzdr.

 

nie tylko- 650l ma stalowy bak, podnóżki pasażera, akumulator (600 go nie ma )inną tylnią lampę no i silnik też choćby fakt że ma rozrusznik......

 

od dominatora ale ponoć nieco mocniejsza, inny gaźnik i coś chyba jeszcze, prawda

 

ja słyszałem że to jest dokładnie silnik z dominatora identyczny bez żadnych zmian, ale widziałem 2 razy egzemplarze mające i kopniak i elektryczny rozrusznik a dominator nigdy nie miał kopniaka.....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dominator nigdy nie miał kopniaka...

dominy z 88 i 89 miały kopniaka, a także wydech z kwasówy, kalamitki na prolinku jak w XLce i były mocniejsze niż nowsze modele, potem zaczęli zaciskać pasa zupełnie jak z XLkami, a już dominy robione we Włoszech są ponoć wyraźnie gorszej jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/honda-xr-600-i1789299699.html jade to jutro oblookać ... Doradzcie cos, na co patrzeć ??

 

dobra, kupiłem... Powiedzcie gdzie jest filtr oleju a raczej ten wkład, ile oleju wchodzi do silnika oraz co warto zalać, jaka seryjnie jest tylna guma , 140/80/18 ?? Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr jest pod malym dekielkiem na 3 srubki w prawej kapie

 

2,5l oleju wchodzi, dokładna ilosc nie jest istotna, bo i tak ompa pobiera sobie ile chce ze zbiornika, ja zawsze miałem ponizej 2l

 

przy spuszczaniu starego oleju pamietaj, ze musisz spuscic z silnika(sruba pod wajchą biegów) i z ramy(mała śrubka po kolektorem wydechowym w okolicy przewodów olejowych)

 

mozesz wlać byle jaki olej do mokrego sprzęgła(choć niektórzy latali i na zwykłym ,bez różnicy), ja polecam syntetyk valvoline10w40 4T

 

oponę kup w zalezności od tego po czym latasz, 140 to będzie za szeroka guma, chyba ze latasz po skałach, ja bym wsadzil 120, optymalna szerokość do endurowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140 to jak latasz w błocie sie przydaje -trudniej zakopać :D optymalna jest 120, ja bym nawet pomyślał nad 110.....

 

ściągnij sobie serwisówke do niej tam masz wszystko podane co i jak gdzie i co ile km bardzo sie przydaje z rysunkami

np

http://hondatech.info/search/XR/600R/

 

sprawdź luzy zaworowe na początek-jak są za duże to słychać bo dzwoni ale jak za małe to nic nie słychać a wypala gniazda....

 

pozatym jak nie tłucze nie dzwoni pali od strzała to ciesz się jazdą :D obejrzyj ją jeszcze czy nigdzie nie cieknie-no i warto na początku często sprawdzać olej żeby wybadać czy łyka czy nie-niby jest młoda nie wygląda na zarżniętą ale xr nikt do kościoła nie jeździ :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyropowałem dzis silnik , ogolnie wszystko wygląda nieźle, silnik pracuje b. cicho, zero stuków puków, pali ładnie bez dekompresora-poprzednik wypieprzył linke bo chyba była za krótka i przy max. skrecie moto mu gasło czy coś (ile w tym prawdy to nie wiem)... Olej sprawdza sie ok po 2 min od zgaszenia ciepłego silnika, tak? Tak mi tłumaczył... Sam wiele nie wiedział, wszystko robił mechanik, nie wiedział ile oleju, mówił, ze chyba 4 , zdziwilo mnie bo kiedys czytalem ze to xl 600 wchodziło 2 bez filtra a 2,5 z filtrem :) ogolnie jest troche kosmetyki, tą tylną lampe chce wyrzucic i dać tą małą jak w większosci XR i blacha wtedy na błotnik bezpośrednio... Jak sie sciąga kanape, co sie robi z filtrem powietrza, czysci sie czy jest jednorazowy, sorry, ze zasypuje Was lawiną pytań ale to moje pierwsze enduro i rozwiązania w tej klasie są dla mnie niekiedy nowością... Mam chyba orginalną kiere , jest niewygodna jak poprzedni orginał w kumpla ZRX`ie tj manetki jakby lekko do góry i w kierunku kierowcy, koles w zrx wsadził jakąś akcesoryjną z poprzeczką, szersza i prosta, bynajmniej dłonie leżą duzo wygodniej, u mnie chyba ten zabieg tez dojdzie do skutku... Ogólnie jestem zadowolony, moto z wsumie koncówki produkcji (klepali je do 1999 czy 2000?)za przyzwoite pieniądze. Postaram sie dzis dodac foto :) Pzdr.

 

http://www.bikepics.com/members/rudyfws/98xr600/ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzanie oleju to dłuższy temat, niby powinno sie sprawdzic bagnet na ciepłym silniku, 3min po zgaszeniu, ale u mnie np. bagnet juz po minucie był suchy, a u kumpla pokazywał taki sam stan zaraz po zgaszeniu i 10 min po zgaszeniu, musisz poznać swój egzemplarz

 

filtr wypierz w ludwiku, jak ludwik nie daje rady to użyj rozpuszczalnika 50-50 z wodą, potem możesz nasączyć go olejem, albo specjalnym sprayem lub smarem do filtrów, filtr ma byc gąbkowy, kanapy sciagac nie musisz, masz dekielek na 3 srubki pod lewym boczkiem i tam masz fitlr, nie zaszkodzi tez umyc airboxa

 

ja bym wsadził taką lampkę

http://allegro.pl/re...1749263364.html

moto jakby 10 lat młodsze z nią

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ściągnij serwisówke do swojego modelu. Tam masz wszystkie dane wyjściowe, które podaje producent, ile oleju, jak sprawdzać itd. W DRZ odpalasz zimny silnik na 3 minuty, potem gasisz i po 3 inutach sprawdzasz. U mnie to działa, ale np. po dłuższym postoju, silnik musi się dobrze rozgrzać, potem jak ostygnie dopiero zastosować tą metode 3+3 i dopiero wtedy działa. Także trzeba wypracować własną metodę, ale to dane z serwisówki są danymi wyjściowymi.

Na pierwszy ogień polecam zmianę oleju z filtrem, wypranie filtra powietrza, lub jego wymiana jeżeli ma jakieś ubytki, to nie droga rzecz a bardzo ważna. Filtr się pierze albo w preparatach do mycia filtrów gąbkowych, albo w benzynie/ ludwik z wodą i z benzyna. Rozpuszczalnika raczej nie polecam, bo rozpuszczalników jest tysiąc rodzai i niewiadomo jak to zadziała na gąbkę. Ja bym jeszcze sprawdził luz zaworowy i stan łańcucha rozrządu/ stan napinacza rozrządu. Ewentualnie można świece zapłonową wymienić. Nie jest to dużo, a jak to wszystko sprawdzisz to latasz po terenie bez obaw, że coś się posypie.

Gratulacje, łada sztuka :lalag: :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...