Jaszczur2 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Witam, Macie jakieś patenty na koła SM do XR 400? Ktoś próbował spasować felgi od jakieś innej Hondzi? Nowe obręcze same kosztują ok 1000zł/szt więc szukam "patentów". Może jak nie szprychowe koła to właśnie jakieś felgi? Macie jakieś pomysły? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz 79 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 (edytowane) Włochaty sporo tracisz, bo w zimie mozna wreszcie porządnie dokopac lekkim dwusuwom powiem wam jaki jest mój sposób na zimę, bo nie mogę potrzeć jak mój motorek stoi smutny i zakużony w garażu :biggrin: Nie kolce w oponie tylko blachowkręty z główką na kluczyk 8 w każdy wystający ząb opon, co daje jakieś 5-7 mm. Moim zdaniem praktyczniejsze niż ostre kolce bo na dojazdówce asfaltem nic się z nimi nie dzieje. A w śniegu po kolana :crossy: Na wiosnę wykręcasz wkręty i jeździsz dalej. Jak zrobię zdjęcie to pokaże jak wygląda taka opona, polecam . Właśnie dlatego kupiłem taki motor (xr 400) żeby sezon trwał cały rok, a w śniegu jeździ się inaczej. Swoją drogą chyba jestem trochę zboczony, bo jak nie jeżdżę tydzień to schodzę do garażu i odpalam hondzię choć na chwilę, żeby jej posłuchać :icon_mrgreen: Czy ktoś cierpi na podobną chorobę ? Edytowane 13 Stycznia 2010 przez Łukasz 79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 powiem wam jaki jest mój sposób na zimę, bo nie mogę potrzeć jak mój motorek stoi smutny i zakużony w garażu :biggrin: Nie kolce w oponie tylko blachowkręty z główką na kluczyk 8 w każdy wystający ząb opon, co daje jakieś 5-7 mm. Moim zdaniem praktyczniejsze niż ostre kolce bo na dojazdówce asfaltem nic się z nimi nie dzieje. A w śniegu po kolana :crossy: Na wiosnę wykręcasz wkręty i jeździsz dalej. Jak zrobię zdjęcie to pokaże jak wygląda taka opona, polecam . Właśnie dlatego kupiłem taki motor (xr 400) żeby sezon trwał cały rok, a w śniegu jeździ się inaczej. Swoją drogą chyba jestem trochę zboczony, bo jak nie jeżdżę tydzień to schodzę do garażu i odpalam hondzię choć na chwilę, żeby jej posłuchać :icon_mrgreen: Czy ktoś cierpi na podobną chorobę ? To nie choroba tylko kaleczenie silnika,nie odpala się silnika jeśli nie masz zamiaru go konkretnie rozgrzać! Różnica temperatur-woda-,,masło" i takim oto sposobem robisz syf z oleju i silnik dostaje po dupie :lapad: Wykręcanie wkrętów na wiosnę :eek: nie chciał bym latać na dziurawej oponie,zresztą po co wkręcać i wykręcać jak można zrobić konkretny komplet opon na zimie i mieć spokój...dętka ci się na wkrętach nie przebija?nie cofają się wkręty? pokaż foty xrki Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seklet Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam, Kilka uwag co do zapalania XR400. Jak moto jest zimne to odkręcasz bezyne, ssanie na full w górę, wkręcasz śrubę regulacji wolnych obrotów 1-2 obroty ( tak jak by silnik miał pracować dużo szybciej), przekopujesz na dekompresorze 5-10 razy, ustawiasz tłok przed sprężaniem (myślę, że już wiesz kiedy to jest),kopniak w górne położenie, wciskasz raz jeszcze raz dźwignie dekompresora i puszczasz ją iiiiiiiiiii KOP-a jak dobrze potrawisz (RAZ a dobrze) u mnie po tym zabiegu 90% zapala. Po minucie pracy ( zakładasz kask, rękawiczki) opuszczasz dzwignie ssanie o jeden poziom - orgniał ma 2 położenia ssania. Jak ruszysz to możesz wcisnąć ssanie ( obroty podtrzymujesz tylko manetką gazu. Po 1 kilometrze rozpoczynasz wkręcanie śruby wolnych obrotów ale nie do normalnego położenia po kolejnym kilometrze silnik powinien być już na tyle ciepły żeby wrócić do normalnych wolnych obrotów ( w zimie trochę dłużej ) UWAGA jak moto ma założony filtr paliwa a postoi kilka dni to benzyna z filtra odparuje i powstaje bąbel powietrza w filtrze ja mam 2 sposoby na jego przetkanie: 1 Jak można zdjąć wężyk to zdejmuje go przed filtrem puszczm paliwo i wkładam wężyk ponownie. 2 Jak nie można zdjąć wężyka to odkręcam karanik na PRI - ważne przy kranikach otwieranych podciśnieniem i wdmuchuje powietrze do zbiornika ( uszczelnić połączenie usta zbiornik i przytrzymać powietrze kilkanaście sekund ) - to przepycha przez filtr bąbel powietrza. To powinno pomóc. Co do zapalania po glebie to ja zamykam kranik, przekopuje na gazie odkręconym na MAX i dekompresorze 10-15 razy i bez otwierania kranika próbuje zapalić normalnie. Jeżeli nie chece zaskoczyć to odręcam kranik i zapalasz ponownie do skutku. Powodzenia W sumie nie wiem dlaczego nx z89r. ma rozrusznik a xr nie ma. Opinie o zwiększonej wadze mnie nie przekonują bo ile może ważyć. Z tego powodu poważnie zastanawiałem się nad kupnem suzuki drz 400 ale wizualnie bardziej odpowiadała mi honda, no i ten charakterystyczny dzwięk tłumika ( bajka ) Tylko to palenie narazie MASAKRA. A ten mały dekielek po prawej stronie silnika, pod którym jest filtr u mnie ma dwie śrubki. Dzięki co informację, jednak ktoś jeszcze zagląda na to forum. W razie jakiś wątpliwości będę jeszcze pisał. Mam nadzieję, że remont nie nastąpi szybko. Sprzedający zapewniał, że wszystko gra, ale z drugiej strony co miał powiedzieć. Po moto jechałem 11 godzin w te i nazat i nie brałem pod uwagę powrotu na pusto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Witam. Mam taki problem z moja xrką. :buttrock: Przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu motocykl się dławi. Nawet gdy go trzymam na wyższych obrotach i odkręcę do końca gwałtownie to przymuli a nawet zgaśnie.Śrubę do regulacji składu mieszanki ustawiałem w różnych pozycjach ale to nie pomaga.Mogę ją nawet wkręcić całkiem i moto nie gaśnie?(co też wydaje mi się dziwne) Jak jest w Waszych maszynkach?Może się czepiam ale wydaje mi się,ze coś jest nie tak?Podpowiedzcie coś? Zaznaczam,ze chodzi mi bardzo gwałtowny ruch manetką. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroRider Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam. Mam taki problem z moja xrką. :buttrock: Przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu motocykl się dławi. Nawet gdy go trzymam na wyższych obrotach i odkręcę do końca gwałtownie to przymuli a nawet zgaśnie.Śrubę do regulacji składu mieszanki ustawiałem w różnych pozycjach ale to nie pomaga.Mogę ją nawet wkręcić całkiem i moto nie gaśnie?(co też wydaje mi się dziwne) Jak jest w Waszych maszynkach?Może się czepiam ale wydaje mi się,ze coś jest nie tak?Podpowiedzcie coś? Zaznaczam,ze chodzi mi bardzo gwałtowny ruch manetką. Pozdrawiam. u mnie też tak było. z tego co wiem, jeżeli to się dzieje tylko przy bardzo gwałtwonym ruchu manetką, to jest to związane z budową gaźnika i nie powinieneś się tym niepokoić. natomiast rozebranie i przeczyszczenie gaźnika też jej na pewno przed sezonem nie zaszkodzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 u mnie też tak było. z tego co wiem, jeżeli to się dzieje tylko przy bardzo gwałtwonym ruchu manetką, to jest to związane z budową gaźnika i nie powinieneś się tym niepokoić. natomiast rozebranie i przeczyszczenie gaźnika też jej na pewno przed sezonem nie zaszkodzi :) Zgadzam się w w stu procentach, tak tez zrobiłem chyba już ze trzy razy :icon_rolleyes: Niestety nie pomogło. W sumie dałbym sobie spokój bo przy jeżdzie jest to nieodczuwalne ale niepokoi mnie jeszcze to,ze swieca nie jest brązowa tylko trochę przykopcona i ciemna. to by wskazywało,ze to spalanie nie jest prawidlowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Moim zdaniem masz utrudniony dostęp powietrza.. Więc albo w jakiś sposób przytkałeś wlot do airboxa, a może ładujesz zbyt dużo oleju na filtr powietrza? Ja miałem dokładnie taki problem jak przykleiłem sobie kawałek pianki na gorę airboxa przed wlotem, żeby wstępnie kurz wyłapywał.. Po zdjęciu "blokady" jak ręką odjął. Pomyśl, gdzie możesz mieć zaburzony przepływ powietrza.. Ale najpierw regulacja składu mieszanki zgodnie z serwisówką: dla modeli '96-'97: http://img63.imageshack.us/img63/8468/xrreggazdo97.gif dla modeli po 97 http://img69.imageshack.us/img69/5157/xrreggazpo97.gif Powodzenia :wink: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny28 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Czyli rozumiem,ze jak zdjąłeś tę "piankę wstępnego filtrowania"(którą tez u siebie miałem ale wyrzuciłem i to nie pomogło) to moto wkręca się nawet przy bardzo gwałtownym odkręceniu manetki? W sumie do tej pory myslałem tylko o tym,ze takie zachowanie moto moze być spowodowane zbyt dużą ilościa powietrza(mieszanka uboga) doprowadzanego do komory spalania podczas gwałtownego otwarcia przepustnicy.W dwusuwach przewaznie tak było.Ale faktycznie może ma go za mało????? Dzisiaj trochę polatałem :biggrin: i podczas jazdy nie było problemów ale będę próbował coś z tym zrobić.Skład mieszanki i pranie albo wymiana filtra od tego zacznę. Dzięki :notworthy: Pozdrawiam Jednak chyba problem tkwi gdzie indziej.Dzisiaj zrobilem próbę z samym stelażem filtra bez gąbki więc powietrza raczej jej nie brakowało a dławienie bez zmian. Próbowałem ustawiać skład mieszanki ale nie za bardzo wiem jak to ugryźć??? Według instrukcji obsługi do Hondy(bo z angielskim u mnie słabo)powinno wkręcać się śrubę do momentu aż silnik traci obroty lub przerywa, następnie wykręcać do tego samego momentu aż w końcu ustawić pomiędzy tymi położeniami. Wszystko fajnie pięknie wkręcam traci obroty(choć mogę wkręcić do końca i nie zgaśnie) więc wykręcam liczę obroty 2,3,4,5,6 i nic się nie dzieje! Dopiero jak ją delikatnie wyciągam to słychać,ze moto zasysa powietrze traci obroty i chce zgasnąć.Więc jak to ustawić poprawnie? Na końcu z kolei piszą,że od pełnego zamknięcia należy cofnąć śrubę o 1 i 3 obrotu i to jest prawidłowe ustawienie. Więc po co kombinować z wkręcaniem i wykręcaniem? Chyba,ze mam nie orginalny gaznik? Ma takie oznaczenie: http://img707.imageshack.us/img707/2987/obraz003dk.jpg a w serwisówce podają takie: http://img443.imageshack.us/img443/1760/obraz2.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik75 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Witam. Mam taki problem z moja xrką. :buttrock: Przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu motocykl się dławi. Nawet gdy go trzymam na wyższych obrotach i odkręcę do końca gwałtownie to przymuli a nawet zgaśnie.Śrubę do regulacji składu mieszanki ustawiałem w różnych pozycjach ale to nie pomaga.Mogę ją nawet wkręcić całkiem i moto nie gaśnie?(co też wydaje mi się dziwne) Jak jest w Waszych maszynkach?Może się czepiam ale wydaje mi się,ze coś jest nie tak?Podpowiedzcie coś? Zaznaczam,ze chodzi mi bardzo gwałtowny ruch manetką. Pozdrawiam. Witam Miałem podobną sytuacje z XT 600 z 89r. Dwa tygodnie studiowałem fora, kręciłem mieszanką co do mini obrotów, bez filtra z czyszczonym gaźnikiem, filtrem z olejem nowe świece i nic dalej się dławiła. Aż w końcu kupiłem nowy komplet filtrów (filtr i gąbka oryginalnie nasączona chyba za całość zapłaciłem 55zl ) Mieszanki ustawiłem na 2,5 obroty zgodnie z serwis., założyłem nowy filtr i jakie mnie zdziwienie wzięło jak bez kopania zapaliła od 1 kopa na zimno i jazda bez dławienia - Naprawiło się. Na starym filtrze znowu się dławiła -a bym postawił że filtr stary jest ok. Chcę kupić XR650 z 93r nie wiem jeszcze czy R czy L ale chyba L bo ma rozrusznik i kopniak Dowiem się w kwietniu wtedy będzie już w PL teraz jest w D Pytanko do fachowców XR Czy opis z tego linka jest prawidłowy bo coś ciężko mi uwierzyć żeby 93r 650 pojemność z rozrusznikiem ważyła 122kg i miała 61 PS (XT600 89 155kg na kopa a 3TB z rozrusznikiem 91 waży 170kg) http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Hon...r650lL%2093.htm Pozdrawiam Adik75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Witam Miałem podobną sytuacje z XT 600 z 89r. Dwa tygodnie studiowałem fora, kręciłem mieszanką co do mini obrotów, bez filtra z czyszczonym gaźnikiem, filtrem z olejem nowe świece i nic dalej się dławiła. Aż w końcu kupiłem nowy komplet filtrów (filtr i gąbka oryginalnie nasączona chyba za całość zapłaciłem 55zl ) Mieszanki ustawiłem na 2,5 obroty zgodnie z serwis., założyłem nowy filtr i jakie mnie zdziwienie wzięło jak bez kopania zapaliła od 1 kopa na zimno i jazda bez dławienia - Naprawiło się. Na starym filtrze znowu się dławiła -a bym postawił że filtr stary jest ok. Chcę kupić XR650 z 93r nie wiem jeszcze czy R czy L ale chyba L bo ma rozrusznik i kopniak Dowiem się w kwietniu wtedy będzie już w PL teraz jest w D Pytanko do fachowców XR Czy opis z tego linka jest prawidłowy bo coś ciężko mi uwierzyć żeby 93r 650 pojemność z rozrusznikiem ważyła 122kg i miała 61 PS (XT600 89 155kg na kopa a 3TB z rozrusznikiem 91 waży 170kg) http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Hon...r650lL%2093.htm Pozdrawiam Adik75 Jeśli chcesz kupić XR650 z 93r. to nie może to być wersja R bo zwyczajnie jej jeszcze nie było :icon_mrgreen: tylko i wyłącznie L, dalej co do opisu to mamy tu klasyczny przykład na mieszanie danych różnych moto bo po pierwsze XR650L waży około 160kg a nie 122kg tyle waży XR600R na sucho, po drugie moc jest wzięta z XR650R i to odblokowanej bo XR650L na około 47KM, zbiornik XR650L ma na pewno więcej pojemności niż 10L bo tyle miała XR600R. Ogólnie XR650L to turystyczny wariant XR600R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik75 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Jeśli chcesz kupić XR650 z 93r. to nie może to być wersja R bo zwyczajnie jej jeszcze nie było :icon_mrgreen: tylko i wyłącznie L, dalej co do opisu to mamy tu klasyczny przykład na mieszanie danych różnych moto bo po pierwsze XR650L waży około 160kg a nie 122kg tyle waży XR600R na sucho, po drugie moc jest wzięta z XR650R i to odblokowanej bo XR650L na około 47KM, zbiornik XR650L ma na pewno więcej pojemności niż 10L bo tyle miała XR600R. Ogólnie XR650L to turystyczny wariant XR600R. Tak też myślałem że XR650 będzie podobna do XT600 3TB 92r i podobnie będzie się jeździć. Poczekam do kwietnia i sam się przekonam bo jak nie będzie większej różnicy to poco droższy moto kupować (o prawie 2000zł od XT) no a wyłożyć 10-15tys na moto tylko na niedzielne wyprawy szkoda (CRF, DRZ, WR) i co tu wybrać o wadze do 130kg do kwoty 7000zł, zarejestrowane ? :banghead: Pozdrowienia Adik75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Tak też myślałem że XR650 będzie podobna do XT600 3TB 92r i podobnie będzie się jeździć. Poczekam do kwietnia i sam się przekonam bo jak nie będzie większej różnicy to poco droższy moto kupować (o prawie 2000zł od XT) no a wyłożyć 10-15tys na moto tylko na niedzielne wyprawy szkoda (CRF, DRZ, WR) i co tu wybrać o wadze do 130kg do kwoty 7000zł, zarejestrowane ? :banghead: Pozdrowienia Adik75 Pod względem masy faktycznie XR650L nie różnic się wiele od XT600 różnica i to spora jest w zawieszeniu. A odpowiedzią na twoje ostatnie pytanie jest XR600R najbardziej sportowa 600etka za te pieniądze, klasyk z wyczynową historią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik75 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Pod względem masy faktycznie XR650L nie różnic się wiele od XT600 różnica i to spora jest w zawieszeniu. A odpowiedzią na twoje ostatnie pytanie jest XR600R najbardziej sportowa 600etka za te pieniądze, klasyk z wyczynową historią. Powiedz mi jeszcze idzie XR650L też odblokować albo to są 2 inne silniki ? I czy ma to sens bo w sumie to nawet Xtka 45PS nie wykorzystywało się do końca mocy (chyba że przy podjeździe i to wysokim ) A przy większej prędkości nawet otwarcie manetki na ful nie dało gwarancji podnieść kola na tyle żeby przeskoczyć dziurę i czasami się lądowało na ziemi, waga robi swoje, Ale skoro XR650 ma inne zawieszenie to może się inaczej zachowuje i wystarcza na podniesienie kola przed przeszkodą - bo tylko tego mi brakowało w XT600 2KF waga 155kg bo te nowsze to już waga odczuwalna w terenie no i e-rozrusznika a xr na jedno i drugie PS. mam zdjęcia xr650 tej co w kwietniu będzie w Polsce jak chcesz mogę ci posłać Pozdrowienia Adik75 :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 (edytowane) Powiedz mi jeszcze idzie XR650L też odblokować albo to są 2 inne silniki ? to są 2 inne slniki xr650R nie ma e-startera tylko kopniak jest chłodzona cieczą i ma po odblokowaniu ma +/- 61KM (szatan :D ) xr650l jest chłodzona powietrzem ma starter elektryczny i jeśli dobrze kojarze nie była blokowana (jest sporo słabsza od R ) ghollum czyli mówisz że xr650l jest gorsza od xr600 ?? cenowo podobnie stoją... jak mam takie troche dresiarskie pytanie liczę że nie będziecie na mnie krzyczeć :D jak jest z wożeniem pasażera na xr600 ?? wiem że to jest teoretycznie 1-osobowy motocykl i nie ma podnózków dla pasażera ale dorobić nie problem bardziej chodzi mi o to że ktoś kiedyś pisał chyba że konstrukcja ramy nie jest do tego przystosowana i w razie jakieś dziury czy coś może sie zgiąc ??!! wiadomo nie chodzi o jazde we 2 po żwirowni czy lesie ale dziury są były i będa.... Edytowane 7 Marca 2010 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.