Skocz do zawartości

czy to ma sens??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakis czas jezdze gsem 500 i powoli zaczyna mi brakowac pod manetka,szczegolnie na trasie i przy wyprzedzaniu i nie ukrywam,ze pozycja na dluzszy dystans tez jest troche męcząca :biggrin: .Na mieście natomiast sprawuje się wręcz idealnie-jest zwrotny i niskie spalanie.... Zastanawiam się więc czy jest sens zmieniac go na jakaś popularną i stosunkowo tanią 600tke typu xj600(...)ew. cb 500 jakby starczylo kasy.Chodzi mi głównie o wiekszy luz podczas podróży i ciut mocniejszy silnik :biggrin: .Co o tym myślicie??Czekam na jakieś konkretne opinie. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakis czas jezdze gsem 500 i powoli zaczyna mi brakowac pod manetka,szczegolnie na trasie i przy wyprzedzaniu i nie ukrywam,ze pozycja na dluzszy dystans tez jest troche męcząca :biggrin: ...

Miałem to samo po 2 latach na GSie i przesiadłem się na Fazera. Akutalnie nie brakuje mi niczego :biggrin:

XJ też jest jakimś rozwiązaniem, chociaż osobiście wolałbym dozbierać na coś w stylu FZS lub Horneta.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to rozsądna opcja. W gęstym ruchu miejskim może będzie Ci trochę brakowało poręczności GS-a (różnica nie będzie jednak znacząca), ale za to na trasie docenisz walory użytkowe XJ-oty. Na CB 500 bym GS-a nie zamieniał.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem XJ 600 i powiem, że na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem - targałem sprzęta z Wrocławia do Sieradza i z prędkości 120 bez problemu da się wykonać ten manewr.

Fakt, nie jeździłem wcześniej żadną 500tką tylko słabiutką ETZ 251:P

jeśli chcesz mieć pewność czy sprzęt będzie miał odpowiedniego dla Ciebie "kopa" to umów się z jakimś sprzedającym i poproś o jazdę próbną :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienić możesz... te 10kucy różnicy wielkiej może nie zrobi, ale generalnie xj600 jest w trasie zauważalnie żwawsza od gs500 (sprawdzone w czasie jazdy równoległej). pierun wi, może r4 nie jest takim złym silnikiem..? :)

wszystko zależy od kasy: lepiej zmienić na xj-tę w dobrym stanie, do jazdy, niż kupić najtaniej fazera i potem modlić się do rodziców o kasę i mechaników o niskie stawki, podczas gdy moto stoi bo wyszły jakieś "kwiatki" :/

w każdym razie różnicę zauważysz, i jeśli gs-a chcesz tylko trochę poprawić - to xj-ta będzie IMHO dobra

jsz

 

ps. ależ się ten sącz pozmieniał... mojej alma mater dziś nie mogłem poznać (przelatywałem obok) :biggrin:

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no akurat paru znajomych ma diverske i kilka razy mialem przyjemnosc sie przejechac.dobrze sie prowadzi i jest baardzo elastyczna i raczej bezawaryjna,do tego niewielkie spalanie....powaznie zastanawiam sie nad zmiana,na suze kupca bym szybko znalazl bo juz nie jeden sie pytal o nia,ale gorzej moze byc z kupnem w samym sezonie:] konkretnie znalazlem egzemplarz w niedalekiej okolicy i chyba nim sprzedam gieesa ogladne ja i moze jakos sie dogadam z wlascicielem jesli bedzie tego warta,a jak nie to jeszcze poszukam:)

http://www.allegro.pl/item207014848_yamaha..._diversion.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zastanawiałem się nad taką opcją zamiany. Rzeczywiście na trasie z GS'em jest różnie. Myślę, że taka opcja zamiany jest całkiem rozsądna - patrząc oczywiście pod względem finansowym. Ja rozglądam się za jakąś trochę młodszą maszyną z tych względów co podał jeszua. Poza tym jak jedziesz gdzieś dalej w podróż to warto mieć motor, na którym możesz polegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jeśli ma być "ciut mocniejsza" to polecam ... kanapa tez wygodna ... pozycja za kierą (zależnie od wzrostu oczywiście) jak dla mnie ok ... spalanie 5 - 7 ... części sporo ... tylko to ciągle 61 kucyków (poza tymi które się w czasie eksploatacji rozbiegły :icon_mrgreen: ) ...

Edytowane przez kriss.g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba na to popatrzeć z kilku stron.

1. Predyspozycje. Jeśli masz poniżej 170 cm wzrostu (lub krótkie nogi), możesz mieć problem. I odwrotnie jeśli jesteś wysoki po przejechaniu kilkuset kilometrów na Diversjionie wsiądziesz na GS to stwierdzisz że to sprzęt dla kurdupli. BEZ OBRAZY DLA POSIADACZY GS-ÓW.

2. Wygoda podczas jazdy. W GS podnóżki są przesunięte mocno do tyłu. Sprawia to wrażenie jazdy "ścigaczem". Jeśli taka sylwetka Ci odpowiada i nie męczysz się To pewnie lepszy byłby Fazer niź XJ.

Pytanie gdzie będziesz jeżdził i jak długo. Miasto i szybkie poruszanie się w nim to domena GS. Trasa to XJ.

3. Szybkość. Ponad 60 KM XJ robi swoje. Nie stanowi problemu odkręcenie do 140 czy 150. Czas do setki też przyzwoity. A na trasie jak jedziesz 100 i dasz po garach XJ - cie to niejeden się zdziwi.

4. Wygoda pasażera. W porównaniu z GS to na XJ prawie jak na Gold Wingu.

5. Koszty obsługi. Porównywalne z GS. Wprawdzie świec jest 4 i droższe ale jak sam robisz przy sprzęcie to mało istotne.

Na koniec cena. Jeśli masz GS 92 - 96 to niewiele dopłacając zamienisz na podobny rocznik XJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu nawinąłbym jeszcze troche km na GSie i na następny sezon kupił coś klasy Fazera czy Horneta, a na wiosnę powinny być jakieś ciekawe oferty - nie jestem pewien czy zmiana moto w środku sezonu to dobry pomysł tym bardziej, że przesiądziesz się na moto jakby nie było pododnej klasy (polecane na 1 2oo)

Jeszcze mnóstwo km przed Tobą :P :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś znacząca różnica między 500-kami (ER-5, GS) a XJ600 w komforcie jazdy na dłuższych dystansach, szczególnie dla wysokiej długokopytnej osoby (188cm)?

Bo niestety, na ER-5 dłuższa trasa to nie jest przyjemność. Dla kolan w szczególności, no o zadzie już nie wspominam

Edytowane przez theBald1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica w wymiarach jest widoczna, względem gs-a również w ułożeniu nóg (kąt ugięcia). natomiast co do komfortu jazdy to nie wiem, nie próbowałem; mogę powiedzieć tylko to co wyżej, czyli że silnikowo różnica jest zauważalna

no i zależy jeszcze co rozumiesz pod pojęciem dłuższej trasy, bo niedawno świeża użytkowniczka pewnego forum pisała o dłuższej w kontekście 30km :)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...