xenon Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 W zeszłym sezonie moje moto było zalane Motulem 5100 10W/40. Wszystko było ok, mimo że nie nawinąłem zbyt wiele kilometrów to nie zniknęło ani kropeczki oleju z silnika. W zimę robiłem mały serwis (zawory, gaźniki itd) Olej został zmieniony na Castrol GPS 10W/40 wraz z filtrem oczywiście. I tu zaczęły się kłopoty :( pierwszy większy ubytek zauważyłem w trakcie wypadu w góry. Mimo kilku serwisów w okolicach Cieszyn - Bielsko Biała dopiero "OLEK motocykle" mnie poratował (wszystkie inne były zamknięte po 17 :flesje: ) Kupiliśmy z kumplem olej na spółkę. Dolewka i jazda dalej. Po powrocie do domciu na spokojnie podolewałem dokładnie do miarki prawie na FULL. Po przejechaniu niecałego 1000 km szok!! :eek: olej nawet nie chce się pokazać w okienku kontrolnym! Silniczek jest suchutki od spodu ani kropeczki na posadzce w garażu. Jakie mogą być przyczyny takiego łykania TAKIEJ ilości oleju?? Czy zmiana oleju na Motul może pomóc? Czy może dawanie bardziej w palnik :P mojej Suzi tak szkodzi? A może zbyt mocne hamowanie silnikiem? A może problem tkwi w zagrzaniu silnika na paradzie w Częstochowie?? Temp oleju wzrosła wtedy do 150st C ale nie powinien on stracić właściwości smarnych w takiej temp. może coś się wtedy stało z uszczelką pod głowicą?? A może najzwyczajniej panikuje?? ;) Nie chcę wywalić kaski w trawę razem z olejem :( POMOCY PROSZĘ !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 (edytowane) hej! zacznijmy od tego jaki przebieg ma ten motorek. zastanow sie ile ml dolales po tym tysiacu kilometrow. mysle ze w przypadku olejakow zuzycie oleju w ilosci 300ml/1000km nie jest tragiczne. u mnie w dr 650 sprawdzam co 150-200km stan oleju i dolewam tyle ze to inna bajka - singiel bierze w duzej ilosci i jest to normalka. wczesniej jak mialem xj 600 z przebiegiem 120tys to brala jakies 0,7l na tysiac i tez co kilkaset km sprawdzalem stan. przemysl sprawe i zastanow sie ile Ci tego oleju bierze. Edytowane 22 Czerwca 2007 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenon Opublikowano 22 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Dziwi mnie tylko dlaczego rok temu było ok. Moto ma nakręcone ok 40 tys km. Jest to raczej realny przebieg sądząc po opinii mechanika. Będąc przy temacie kolego pack84 masz jakiegoś godnego polecenia machanika z KRK?? :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 na przyszlosc jak ci brakuje oliwy w trasie, to lej olej samochodowy dostepny na stacjach paliw. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenon Opublikowano 22 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 (edytowane) na przyszlosc jak ci brakuje oliwy w trasie, to lej olej samochodowy dostepny na stacjach paliw. :( I potem po dotarciu do celu mam wymienić całe 4litry?? Bo takie mieszanie raczej nic dobrego nie stworzy... mało ekonomiczny sposób aczkolwiek skuteczny w pewnym stopniu, nie podważam :) w sumie i tak pewnie Castrol pójdzie "w trawe" jak się skończy baniaczek na dolewki Edytowane 22 Czerwca 2007 przez xenon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Kilka razy miałem takie coś . Po powrocie z jazdy stwierdzam niski poziom oleju . Więc dolewam . Po powrocie z następnej jazdy okazuje się że jest o wiele za dużo . Kolega na Kawasaki stwiedził podobne anomalie , tzn raz za dużo , raz za mało .Na szczęście zdarza się tak bardzo rzadko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 W zeszłym sezonie moje moto było zalane Motulem 5100 10W/40. Wszystko było ok, mimo że nie nawinąłem zbyt wiele kilometrów to nie zniknęło ani kropeczki oleju z silnika. W zimę robiłem mały serwis (zawory, gaźniki itd) Olej został zmieniony na Castrol GPS 10W/40 wraz z filtrem oczywiście. I tu zaczęły się kłopoty :( pierwszy większy ubytek zauważyłem w trakcie wypadu w góry. Mimo kilku serwisów w okolicach Cieszyn - Bielsko Biała dopiero "OLEK motocykle" mnie poratował (wszystkie inne były zamknięte po 17 :icon_evil: ) Kupiliśmy z kumplem olej na spółkę. Dolewka i jazda dalej. Po powrocie do domciu na spokojnie podolewałem dokładnie do miarki prawie na FULL. Po przejechaniu niecałego 1000 km szok!! :icon_evil: olej nawet nie chce się pokazać w okienku kontrolnym! Silniczek jest suchutki od spodu ani kropeczki na posadzce w garażu. Jakie mogą być przyczyny takiego łykania TAKIEJ ilości oleju?? Czy zmiana oleju na Motul może pomóc? Czy może dawanie bardziej w palnik :) mojej Suzi tak szkodzi? A może zbyt mocne hamowanie silnikiem? A może problem tkwi w zagrzaniu silnika na paradzie w Częstochowie?? Temp oleju wzrosła wtedy do 150st C ale nie powinien on stracić właściwości smarnych w takiej temp. może coś się wtedy stało z uszczelką pod głowicą?? A może najzwyczajniej panikuje?? :icon_evil: Nie chcę wywalić kaski w trawę razem z olejem :( POMOCY PROSZĘ !! Witam>>> jeśli sam się przyznajesz do tego ze problem pokazał się po przegrzaniu silnika to sprawa wydaje się jasna >>>Masz problem z pierścionkami >>> ale zanim zaczniesz panikować napisz czy aby moto nie zaczęło dymić jak 2t potem zerknij co się dzieje w airboksie lub tam gdzie wyprowadzone są odmy skrzynki korbowej . Jeśli będzie tam dużo oliwy to znak że dni silnika są już policzone. Posprawdzaj to zanim zaczniesz PANIKĘ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 (edytowane) :crossy: I potem po dotarciu do celu mam wymienić całe 4litry?? Bo takie mieszanie raczej nic dobrego nie stworzy... mało ekonomiczny sposób aczkolwiek skuteczny w pewnym stopniu, nie podważam :biggrin: w sumie i tak pewnie Castrol pójdzie "w trawe" jak się skończy baniaczek na dolewki odwrotnie ta mieszanka nie zrobi nic zlego :bigrazz: uratuje twoj silnik i zaoszczedzi biegania za oliwa motocyklowa , ktora poza dodatkami dla sprzegla jest taka sama jak ta do samochodow. Edytowane 22 Czerwca 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 mechanika motocyklowego którego polecam z Krakowa poslalem Ci na prv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenon Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 odwrotnie ta mieszanka nie zrobi nic zlego :icon_mrgreen: uratuje twoj silnik i zaoszczedzi biegania za oliwa motocyklowa , ktora poza dodatkami dla sprzegla jest taka sama jak ta do samochodow. A to dziwne. Bo tak się składa że studiuje Transport na Wydziale Mechanicznym PK i prof. dr hab. inż. Polak z instytutu pojazdów samochodowych, szef zakładu tribologii ma inne zdanie na temat takiego mieszania. Może się myli?? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 (edytowane) A to dziwne. Bo tak się składa że studiuje Transport na Wydziale Mechanicznym PK i prof. dr hab. inż. Polak z instytutu pojazdów samochodowych, szef zakładu tribologii ma inne zdanie na temat takiego mieszania. Może się myli?? Hehehehe, oni są teoretykami najczęsciej, niektórzy gó...wno się tak na prawde znają na pojazdach, dla nich teoria się liczy, w praktyce nie raz jest całkiem inaczej. Oczywiście bez urazy. Jestem jeszcze na WAT na mechanicznym, gadałem z tribologami swoimi, powiedzieli że można mieszać bez problemu, sami tak robią, wszystko jest w porządku, lecz w teorii nie powinno się niby mieszać. Zreszta wiele osób miesza i nic nikomu nie wybuchło, choć są ludzie którzy tego kategorycznie zabraniają. Ja mieszałem jak potrzebowałem i było ok. Zresztą zaraz moze tu wybuchnąć burza na temat olejów, kolejna :icon_evil: Edytowane 23 Czerwca 2007 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenon Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 (edytowane) Hehehehe, oni są teoretykami najczęsciej, niektórzy gó...wno się tak na prawde znają na pojazdach, dla nich teoria się liczy, w praktyce nie raz jest całkiem inaczej. Oczywiście bez urazy. Jestem jeszcze na WAT na mechanicznym, gadałem z tribologami swoimi, powiedzieli że można mieszać bez problemu, sami tak robią, wszystko jest w porządku, lecz w teorii nie powinno się niby mieszać. Zreszta wiele osób miesza i nic nikomu nie wybuchło, choć są ludzie którzy tego kategorycznie zabraniają. Ja mieszałem jak potrzebowałem i było ok. Zresztą zaraz moze tu wybuchnąć burza na temat olejów, kolejna ;) :crossy: hmm... no widzisz Lukass. My akurat przeszliśmy na loboratoriach do zajęć bardziej praktycznych. I na Aparacie Cztero Kulowym sam wyrobiłem sobie opinie na temat mieszania oliwy i innych sytuacji z olejem (lub jego brakiem) w węźle smarnym. Bardzo ciekawy efekt jaki udało nam się uzyskać to zespawanie doświadczalnych kul pod wpływem samego tarcia przy zastosowaniu właśnie "mieszanki" do smarowania układu :wink: Ale widzę że odbiegamy od tematu i to dalej nie bardzo ma sens. Racja może lepiej zostawić ten temat :smile: POZDR Edytowane 23 Czerwca 2007 przez xenon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skiba_gpz Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Kilka razy miałem takie coś . Po powrocie z jazdy stwierdzam niski poziom oleju . Więc dolewam . Po powrocie z następnej jazdy okazuje się że jest o wiele za dużo . Kolega na Kawasaki stwiedził podobne anomalie , tzn raz za dużo , raz za mało .Na szczęście zdarza się tak bardzo rzadko .hej ja mialem tak caly czas w kawie, do momentu gdy zmienilem olej, ale to bys zauwazyl jakby wystepowaly takie wahania oleju, najlepiej zmien olej na tego motula i bedzie sprawa jasna, trudno wydasz troche kasy ale za spokoj ducha warto wydac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 hmm... no widzisz Lukass. My akurat przeszliśmy na loboratoriach do zajęć bardziej praktycznych. I na Aparacie Cztero Kulowym sam wyrobiłem sobie opinie na temat mieszania oliwy i innych sytuacji z olejem (lub jego brakiem) w węźle smarnym. Bardzo ciekawy efekt jaki udało nam się uzyskać to zespawanie doświadczalnych kul pod wpływem samego tarcia przy zastosowaniu właśnie "mieszanki" do smarowania układu Ale widzę że odbiegamy od tematu i to dalej nie bardzo ma sens. Racja może lepiej zostawić ten temat POZDR A myślisz, że co sie robi na mechanicznym?Też badałem. Teoria teorią, a praktyka praktyką. Nie namawiam Ciebie do niczego. Użyj opcji "szukaj" masz masę tematów o olejach. np. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...1203&hl=castrol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janciownik Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Po mojemu to wina oleju - Castrol wg mnie to lipa straszna, znam 6 silnikow ktore po wymianie wlasnie na Castrola padly po okolo 1-3 tys km. Wszystkie tak samo - panewy, Wszystko to byly motocykle z dosc duzymi przebiegami i wiekowe - olejak to kontrukcja star jak swiat, zalej zwykly polsyntetyk mobila, te silniki najbardziej lubia ten olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.