Jump to content
xenon

GSF 600 Bandit bierze olej

Recommended Posts

W zeszłym sezonie moje moto było zalane Motulem 5100 10W/40. Wszystko było ok, mimo że nie nawinąłem zbyt wiele kilometrów to nie zniknęło ani kropeczki oleju z silnika. W zimę robiłem mały serwis (zawory, gaźniki itd) Olej został zmieniony na Castrol GPS 10W/40 wraz z filtrem oczywiście. I tu zaczęły się kłopoty :( pierwszy większy ubytek zauważyłem w trakcie wypadu w góry. Mimo kilku serwisów w okolicach Cieszyn - Bielsko Biała dopiero "OLEK motocykle" mnie poratował (wszystkie inne były zamknięte po 17 :flesje: ) Kupiliśmy z kumplem olej na spółkę. Dolewka i jazda dalej. Po powrocie do domciu na spokojnie podolewałem dokładnie do miarki prawie na FULL. Po przejechaniu niecałego 1000 km szok!! :eek: olej nawet nie chce się pokazać w okienku kontrolnym! Silniczek jest suchutki od spodu ani kropeczki na posadzce w garażu. Jakie mogą być przyczyny takiego łykania TAKIEJ ilości oleju?? Czy zmiana oleju na Motul może pomóc? Czy może dawanie bardziej w palnik :P mojej Suzi tak szkodzi? A może zbyt mocne hamowanie silnikiem? A może problem tkwi w zagrzaniu silnika na paradzie w Częstochowie?? Temp oleju wzrosła wtedy do 150st C ale nie powinien on stracić właściwości smarnych w takiej temp. może coś się wtedy stało z uszczelką pod głowicą?? A może najzwyczajniej panikuje?? ;) Nie chcę wywalić kaski w trawę razem z olejem :( POMOCY PROSZĘ !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej! zacznijmy od tego jaki przebieg ma ten motorek. zastanow sie ile ml dolales po tym tysiacu kilometrow. mysle ze w przypadku olejakow zuzycie oleju w ilosci 300ml/1000km nie jest tragiczne. u mnie w dr 650 sprawdzam co 150-200km stan oleju i dolewam tyle ze to inna bajka - singiel bierze w duzej ilosci i jest to normalka. wczesniej jak mialem xj 600 z przebiegiem 120tys to brala jakies 0,7l na tysiac i tez co kilkaset km sprawdzalem stan. przemysl sprawe i zastanow sie ile Ci tego oleju bierze.

Edited by pack84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwi mnie tylko dlaczego rok temu było ok. Moto ma nakręcone ok 40 tys km. Jest to raczej realny przebieg sądząc po opinii mechanika. Będąc przy temacie kolego pack84 masz jakiegoś godnego polecenia machanika z KRK?? :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

na przyszlosc jak ci brakuje oliwy w trasie, to lej olej samochodowy dostepny na stacjach paliw.


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

na przyszlosc jak ci brakuje oliwy w trasie, to lej olej samochodowy dostepny na stacjach paliw.

 

:( I potem po dotarciu do celu mam wymienić całe 4litry?? Bo takie mieszanie raczej nic dobrego nie stworzy... mało ekonomiczny sposób aczkolwiek skuteczny w pewnym stopniu, nie podważam :) w sumie i tak pewnie Castrol pójdzie "w trawe" jak się skończy baniaczek na dolewki

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka razy miałem takie coś . Po powrocie z jazdy stwierdzam niski poziom oleju . Więc dolewam . Po powrocie z następnej jazdy okazuje się że jest o wiele za dużo .

Kolega na Kawasaki stwiedził podobne anomalie , tzn raz za dużo , raz za mało .

Na szczęście zdarza się tak bardzo rzadko .

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zeszłym sezonie moje moto było zalane Motulem 5100 10W/40. Wszystko było ok, mimo że nie nawinąłem zbyt wiele kilometrów to nie zniknęło ani kropeczki oleju z silnika. W zimę robiłem mały serwis (zawory, gaźniki itd) Olej został zmieniony na Castrol GPS 10W/40 wraz z filtrem oczywiście. I tu zaczęły się kłopoty :( pierwszy większy ubytek zauważyłem w trakcie wypadu w góry. Mimo kilku serwisów w okolicach Cieszyn - Bielsko Biała dopiero "OLEK motocykle" mnie poratował (wszystkie inne były zamknięte po 17 :icon_evil: ) Kupiliśmy z kumplem olej na spółkę. Dolewka i jazda dalej. Po powrocie do domciu na spokojnie podolewałem dokładnie do miarki prawie na FULL. Po przejechaniu niecałego 1000 km szok!! :icon_evil: olej nawet nie chce się pokazać w okienku kontrolnym! Silniczek jest suchutki od spodu ani kropeczki na posadzce w garażu. Jakie mogą być przyczyny takiego łykania TAKIEJ ilości oleju?? Czy zmiana oleju na Motul może pomóc? Czy może dawanie bardziej w palnik :) mojej Suzi tak szkodzi? A może zbyt mocne hamowanie silnikiem? A może problem tkwi w zagrzaniu silnika na paradzie w Częstochowie?? Temp oleju wzrosła wtedy do 150st C ale nie powinien on stracić właściwości smarnych w takiej temp. może coś się wtedy stało z uszczelką pod głowicą?? A może najzwyczajniej panikuje?? :icon_evil: Nie chcę wywalić kaski w trawę razem z olejem :( POMOCY PROSZĘ !!

 

 

Witam>>> jeśli sam się przyznajesz do tego ze problem pokazał się po przegrzaniu silnika to sprawa wydaje się jasna >>>Masz problem z pierścionkami >>> ale zanim zaczniesz panikować napisz czy aby moto nie zaczęło dymić jak 2t potem zerknij co się dzieje w airboksie lub tam gdzie wyprowadzone są odmy skrzynki korbowej . Jeśli będzie tam dużo oliwy to znak że dni silnika są już policzone. Posprawdzaj to zanim zaczniesz PANIKĘ

Share this post


Link to post
Share on other sites

:crossy: I potem po dotarciu do celu mam wymienić całe 4litry?? Bo takie mieszanie raczej nic dobrego nie stworzy... mało ekonomiczny sposób aczkolwiek skuteczny w pewnym stopniu, nie podważam :biggrin: w sumie i tak pewnie Castrol pójdzie "w trawe" jak się skończy baniaczek na dolewki

 

 

odwrotnie ta mieszanka nie zrobi nic zlego :bigrazz: uratuje twoj silnik i zaoszczedzi biegania za oliwa motocyklowa , ktora poza dodatkami dla sprzegla jest taka sama jak ta do samochodow.

Edited by Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

mechanika motocyklowego którego polecam z Krakowa poslalem Ci na prv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odwrotnie ta mieszanka nie zrobi nic zlego :icon_mrgreen: uratuje twoj silnik i zaoszczedzi biegania za oliwa motocyklowa , ktora poza dodatkami dla sprzegla jest taka sama jak ta do samochodow.

 

A to dziwne. Bo tak się składa że studiuje Transport na Wydziale Mechanicznym PK i prof. dr hab. inż. Polak z instytutu pojazdów samochodowych, szef zakładu tribologii ma inne zdanie na temat takiego mieszania. Może się myli?? :icon_mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lukass
A to dziwne. Bo tak się składa że studiuje Transport na Wydziale Mechanicznym PK i prof. dr hab. inż. Polak z instytutu pojazdów samochodowych, szef zakładu tribologii ma inne zdanie na temat takiego mieszania. Może się myli??

 

Hehehehe, oni są teoretykami najczęsciej, niektórzy gó...wno się tak na prawde znają na pojazdach, dla nich teoria się liczy, w praktyce nie raz jest całkiem inaczej. Oczywiście bez urazy. Jestem jeszcze na WAT na mechanicznym, gadałem z tribologami swoimi, powiedzieli że można mieszać bez problemu, sami tak robią, wszystko jest w porządku, lecz w teorii nie powinno się niby mieszać.

 

Zreszta wiele osób miesza i nic nikomu nie wybuchło, choć są ludzie którzy tego kategorycznie zabraniają. Ja mieszałem jak potrzebowałem i było ok.

 

Zresztą zaraz moze tu wybuchnąć burza na temat olejów, kolejna :icon_evil:

Edited by Lukass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehehe, oni są teoretykami najczęsciej, niektórzy gó...wno się tak na prawde znają na pojazdach, dla nich teoria się liczy, w praktyce nie raz jest całkiem inaczej. Oczywiście bez urazy. Jestem jeszcze na WAT na mechanicznym, gadałem z tribologami swoimi, powiedzieli że można mieszać bez problemu, sami tak robią, wszystko jest w porządku, lecz w teorii nie powinno się niby mieszać.

 

Zreszta wiele osób miesza i nic nikomu nie wybuchło, choć są ludzie którzy tego kategorycznie zabraniają. Ja mieszałem jak potrzebowałem i było ok.

 

Zresztą zaraz moze tu wybuchnąć burza na temat olejów, kolejna ;)

 

 

:crossy: hmm... no widzisz Lukass. My akurat przeszliśmy na loboratoriach do zajęć bardziej praktycznych. I na Aparacie Cztero Kulowym sam wyrobiłem sobie opinie na temat mieszania oliwy i innych sytuacji z olejem (lub jego brakiem) w węźle smarnym. Bardzo ciekawy efekt jaki udało nam się uzyskać to zespawanie doświadczalnych kul pod wpływem samego tarcia przy zastosowaniu właśnie "mieszanki" do smarowania układu :wink:

 

Ale widzę że odbiegamy od tematu i to dalej nie bardzo ma sens. Racja może lepiej zostawić ten temat :smile:

 

POZDR

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka razy miałem takie coś . Po powrocie z jazdy stwierdzam niski poziom oleju . Więc dolewam . Po powrocie z następnej jazdy okazuje się że jest o wiele za dużo .

Kolega na Kawasaki stwiedził podobne anomalie , tzn raz za dużo , raz za mało .

Na szczęście zdarza się tak bardzo rzadko .

hej

ja mialem tak caly czas w kawie, do momentu gdy zmienilem olej, ale to bys zauwazyl jakby wystepowaly takie wahania oleju,

najlepiej zmien olej na tego motula i bedzie sprawa jasna, trudno wydasz troche kasy ale za spokoj ducha warto wydac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lukass
hmm... no widzisz Lukass. My akurat przeszliśmy na loboratoriach do zajęć bardziej praktycznych. I na Aparacie Cztero Kulowym sam wyrobiłem sobie opinie na temat mieszania oliwy i innych sytuacji z olejem (lub jego brakiem) w węźle smarnym. Bardzo ciekawy efekt jaki udało nam się uzyskać to zespawanie doświadczalnych kul pod wpływem samego tarcia przy zastosowaniu właśnie "mieszanki" do smarowania układu

 

Ale widzę że odbiegamy od tematu i to dalej nie bardzo ma sens. Racja może lepiej zostawić ten temat

 

POZDR

 

A myślisz, że co sie robi na mechanicznym?

Też badałem.

 

Teoria teorią, a praktyka praktyką. Nie namawiam Ciebie do niczego.

 

Użyj opcji "szukaj" masz masę tematów o olejach.

 

np. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...1203&hl=castrol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mojemu to wina oleju - Castrol wg mnie to lipa straszna, znam 6 silnikow ktore po wymianie wlasnie na Castrola padly po okolo 1-3 tys km. Wszystkie tak samo - panewy, Wszystko to byly motocykle z dosc duzymi przebiegami i wiekowe -

 

olejak to kontrukcja star jak swiat, zalej zwykly polsyntetyk mobila, te silniki najbardziej lubia ten olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mojemu to wina oleju - Castrol wg mnie to lipa straszna, znam 6 silnikow ktore po wymianie wlasnie na Castrola padly po okolo 1-3 tys km. Wszystkie tak samo - panewy, Wszystko to byly motocykle z dosc duzymi przebiegami i wiekowe -

 

 

Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Kumpla Hayka wciągała Castrola litrami. Ostatnio wcisnąłem mu bańkę Liqui-Moly i wszystko wróciło do normy.IMO wlej spowrotem Motula (lub inny olej byle nie Castrola :buttrock: ) zobacz co się będzie działo. Do olejaka warto zalac 15W-50 - jest bardziej odporny na przegrzanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Dzwoniłem w tej sprawie też do zaufanego mechanika. Myślę po prostu że przy najbliższej okazji zmienię olej na Motula. i faktycznie myślałem o 15W/50

 

POZDR :buttrock:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Odkopuję temat, ale uważam, że jestem usprawiedliwiony, gdyż jakiś czas temu szukałem informacji w Internecie nt. ilości spalanego oleju przez bandity 600, wszak w moim gsxf-ie mam ten sam silnik, i satysfakcjonujących mnie opinii nie znalazłem. Mój głos w dyskusji może komuś się przyda. Będzie miał porównanie ze swoim sprzętem i być może podzieli się swoim doświadczeniem.

 

Ad rem. Pacjent to GSX 600 F 2006 r. z przebiegiem 58 tys. km. Motocykl mam od momentu, kiedy na blacie pojawiła się liczba 22 tys.km. Obecnie zużycie oleju wynosi około 0,5 - 0,6 l/100 km. Między wymianami (co 6 tys. km) dolewam zatem około 3 l. Odnoszę wrażenie, że do przebiegu 30 tys. km motocykl zużywał mniej oleju, albo po prostu nie zwracałem na to aż tak dużej uwagi ;) Obecnie sprawdzam stan oleju co kilkaset km, może stąd to "przewrażliwienie" i częste dolewki. Od kiedy posiadam motocykl leję doń Motula 7100 10W40. U poprzedniego właściciela też jeździł na jakimś syntetyku.

 

Motocykla szczególnie nie oszczędzam, co nie znaczy, że go katuję. Wręcz przeciwnie - dbam, ale używam go tak jak lubię i potrzebuję. Służy mi do codziennych dojazdów do pracy (codziennie rano odpalany jest w niskich temperaturach i nabiera temperatury przez kilka kilometrów spokojnej jazdy), do niedalekiej turystyki i do latania ponad 200 km/h co jakiś czas. Użytkuję go zatem normalnie. Motocykl sprawuje się bardzo dobrze, v max licznikowy to 217 km/h, nie mam zastrzeżeń do sprawowania się pieca (poza żłopaniem przezeń oleju).

 

To dolewanie kilkaset mililitrów oleju co tysiąc kilometrów jest uciążliwe i dosyć kosztowne. Chciałbym się dowiedzieć czy mój motocykl jest odosobnionym przypadkiem, czy też jest to raczej normalna rzecz.

Edited by Road Runner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób eksperyment i przez 500km nie przekraczaj 6000 obr. Jeśli zużycie zmaleje to wszystko w normie. Każdy silnik będzie brał olej przy prędkościach bliskich v-max, a olejak jeszcze bardziej niż wodniak.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestes pewien przebiegu motocykla ?

Czy sa jakies oznaki spalania oleju jak np dymienie ?

Czy czasem nie powinienes zastosowac w tym silniku 15W50 / 20W50 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limo, to raczej niemożliwe ;) Raz, że nie będę potrafił się zdyscyplinować na tyle, żeby przez kilkaset kilometrów nie przekraczać połowy skali obrotomierza, a dwa - nie chciałbym sprawdzać zużycia oleju w warunkach "laboratoryjnych". Zapewne masz rację, przy takim użytkowaniu zużycie oleju pewnie będzie mniejsze, ale chodzi mi właśnie o to jakie jest w normalnych warunkach, kiedy motocykl jest użytkowany na co dzień, bez specjalnego pieszczenia.

 

Co do przebiegu, wierzę, że jest prawdziwy. Pewności oczywiście nie mam, bo nie jestem pierwszym właścicielem, ale nic nie wskazuje na to, żeby licznik był kręcony. Przebieg wygląda na wiarygodny i koresponduje ze stanem motocykla. Producent zaleca do tego motocykla olej o lepkości 10W40 i tego się trzymam. Dymienie nie jest zauważalne przy normalnym użytkowaniu. Przy przegazowaniu rozgrzanego silnika bez obciążenia, z wydechu potrafi polecieć obłok szarego dymu. Ale ma to miejsce w sytuacji, gdy wskazówka wędruje w górny zakres skali obrotomierza, powiedzmy od około 8-9 tys. obr/min. Widać to na poniższym filmiku.

 

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również sprawdziłbym, czy owe zużycie oleju pojawia się również w zakresie do 6 tys obr/min. Bo jeżeli nie, to znaczy że często kręcisz silnik w wysokie partie obrotomierza i naturalnym dla olejaka jest wtedy podbieranie oleju.

No i ja również polecam zmienić olej na 15W50. W moim silniku praktycznie nie ubywa oleju, a dzięki większej lepkości skrzynia pracuje o niebo łagodniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po obejrzeniu filmiku nie wykluczam że masz uszczelniacze zaworowe do roboty ale nie jestem specem więc niech się ktoś bardziej kumaty wypowie.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych nie świadczyłby bardziej niebieski kolor spalin? Wiem, że nagrany przeze mnie filmik jest kiepskiej jakości i nie można z niego za wiele wywnioskować, ale niebieskiego koloru się nie dopatrzyłem przy wkręcaniu na obroty. Przy schodzeniu z obrotów moto nie dymi. Przy wkręcaniu puści też czasem czarnego bąka z rury wydechowej.

 

Jeżeli to ma jakieś znaczenie. to czy ciepły, czy zimny pali od razu, nie ma z tym problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie racja. A zaglądałeś do świec? Może to nieprzepalona mieszanka.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...