bronek Opublikowano 5 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2003 Koleś, od którego kupiłem swoją kawę zzr 600 dolewał kranówy do układu chłodzenia i nie ma pojęcia kiedy był zalany płyn. :D Postanowiłem zalać nowy. Jednakże mam problem bo nie wiem jak wypuścić stary. Oglądałem chłodnicę i nie widzę żadnego korka spustowego. Czy w motorach coś takiego w ogóle istnieje? Pomóżcie koledze i napiszcie jak opróżnić układ chłodzenia ze starego płynu. :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronek Opublikowano 5 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2003 ludzie co jest? :o nie chcecie mi pomóc? Zlitujcie się bo zdjąłem plastiki a pogoda zrobiła się piękna :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 5 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2003 słusznie postanowłeś :!:prawdopodobnie będziesz musiał odkręcić wąż i w ten sposób go spuścić. Jak będziesz nalewał zwróć uwagę przy korku czy nie ma odpowietrzenia układu. Jesli jest to będziesz musiał odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronek Opublikowano 5 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2003 dzięki Michał :!: w końcu ktoś się zlitował :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 6 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2003 Trzeba zrobić wizję lokalną Zygzaka Mańka. Na pewno znajdzie się korek spustowy płynu. Przy najbliższej okazji obejrzę i wypytam Mańka co i jak - a jeżeli nie będzie wiedział to obejrzymy dokładnie z Pawłem lub Damianem i damy znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 6 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2003 Cos mi się zdaje że odkręcenie dolnego węza od chłodnicy to połowa sukcesu.Trzeba dokładnie obejżec pompe wody bo powinna byc w niej na samym dole śruba do spuszczenia płynu z całego układu.No chyba że dolny wąż jest najnizszym punktem układu chłodzenia. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 6 Września 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 6 Września 2003 I koniecznie poszukaj śruby do odpowietrzana układu (odkręcasz, lejesz płyn i patrzysz, czy wraz z płynbem nie lecą bąbelki powietrza, jak nie lecą, zakręcasz, uzupełniasz płyn i smigasz). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2003 W wielu szprzętach i samochodach nie ma czegoś takiego jak korek spustowy. Odkręca się przewód i w ten sposób spuszcza płyn. Co do odpowietrzenia - jest to ważna sprawa ! Nie zawsze są odpowietrzniki, często układ jest samoodpowietrzający. Trzeba wlać płyn do chłodnicy, odpalić motocykl z odkręconym korkiem wlewowym i spokojnie poczekać. Najważniejsze jest otwarcie termostatu, jak to nastapi (chłodnica się robi ciepła). Wtedy można wszystko pozakręcać i sprawa gra. To tak w duzym uproszczeniu (działa w 90 % przypadków). Czasami są z tym problemy - płyn jest wyrzucany przez wlew w chłodnicy (albo jak go nie ma to przez zbiorniczek wyrównawczy). Tak więc ostrożnie ! Jak będą problemy, to pisz na PW, konkretnie co się dzieje, to odpowiem. Pozdro, Paweł Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 7 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2003 W moim EN korek spustowy jest w pompie.Poza tym jest zbiorniczek wyrównawczy ( z korkiem) i korek z zaworkami w obudowie termostatu.Zero odpowietrzników.Przy wymianie płynu poszło bez kłopotów.Wystarczyło tylko WOLNO wlewać płyn żeby powietrze miało jak uciekać przez termostat( w termostacie jest otworek ok 1mm srednicy.) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2003 Tak, ale nie zawsze jest ten otworek i zaczynają się problemy. Np. w samochodach Renaut nie zalecam wymiany płynu przez kogoś, kto nie ma o tym pojęcia, bo sa nawet 3 odpowietrzniki, trzeba zachować odpowiednią kolejnośc i nie ma tu miejsca na blędy. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronek Opublikowano 8 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2003 Dzięki za wsparcie!!!!!!! Zbadajcie Mańka moturek i dajcie znać :) ........ Co do odpowietrznika to go znalazłem na pompie wodnej (chyba, że jest to termostat :? ), a zbiorniczek wyrównawczy ma wyprowadzony wężyk z odpowietrzeniem. Korka spustowego dalej nie widzę :cry: Pozdro "bronek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 8 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2003 No i jeszcze jedno :!:W niektórych sprzętach oddzielnie spuszcza się płyn ze zbiorniczka a oddzielnie z układu. Jeśli masz badziewie zamiast płynu to ze zbiorniczka też spuść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 11 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2003 W ZZR600 płyn można spuścić używając do tego celu wyjścia przewodu po prawej stronie chłodnicy (patrząc od przodu). Jest to najniższy punkt całego układu chłodzenia. Obrjrzeliśmy z Damianem dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2003 A nie ma korka w pompie ? Aż nie możliwe, bo robię teraz kawę ER-5 i znalazłem elegnacki korek spustowy (mała śrubeczka pod klucz 8mm, możne pomyśloeć, że to nie to). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronek Opublikowano 12 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2003 OK dzięki wiem, który przewód (znalazłem) :) . A co z pytaniem Pawła ? może jest jakiś malutki koreczek? :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.