Skocz do zawartości

egzotyka... czyli jak się jeździ BMW


Rekomendowane odpowiedzi

a co, pochwalę się - skoro to moja pierwsza publikacja z branży motocyklowej w sieci :crossy:

http://www.moto-magazyn.pl/motocykle/egzot..._sie_jezdzi_bmw

 

artykuł pozwoliłem sobie popełnić z kilku powodów, w tym również dlatego, że odkąd kupiłem rs-kę już wiele razy byłem pytany o to jak się tym jeździ, skąd taki pomysł i czy aby na pewno wybór jest dobry

zainteresowanych wyborem beemki, jak i tych tylko ciekawskich, zapraszam do czytania :)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie artykul troche za bardzo o wszystkim i o niczym. Tym niemniej gratuluje debiutu, czytalo sie calkiem milo. Aha, brakuje mi fotek Twojego moto, bo tak prawde mowiac dalej nie wiem na czym konkretnie jezdzisz :wink:.

 

no bo w sumie miało być o wybieraniu beemki i dlaczego tak - to znaczy jakie spełnia warunki. zauważyłem, że kilka osób - czy to na forum, czy na priva, w mailach - pytało mnie o to samo: czym się to różni od japonii, jak się tym jeździ, dlaczego tak, czy bmw jest awaryjne (sic!), czy warto się w to pakować skoro takie drogie. chciałem przybliżyć sam fakt istnienia fabryki pod berlinem i z grubsza zaznaczyć co z niej wyjeżdża

 

a fotka mojego: http://www.veijojarvioy.fi/r1100rs.jpg

problem z tym modelem polega na tym, że jest sprzed kilku lat, i nie ma go już w materiałach prasowych bmw, które posiada redakcja. a ja nie zrobiłem fotek swojego, bo... nie pomyślałem/ nie poprosili/ ciągle i tak jest brudny od wyjazdu do wyjazdu :D

 

dzięki za dobre opinie :cool:

zaczynam w takim układzie myśleć, o czym by tu jeszcze napisać. jakieś pomysły? :crossy:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł Ok. Oby więcej takich.

 

Przymierzam się do boxera BMW ale będzie to raczej R100R. Przez chwilę rozważałem nawet R100rs. Interesuje mnie pozycja kierownika na tym sprzęcie. Preferuję tzw. klozetową czyli wyprostowaną. To nie jest łatwe w moim przypadku bo mam 170 cm wzrostu. Z kolei mozliwość niskiego położenia kanapy w R100RS mnie kusi. To chyba najniżej położona kanapa w boxerach BMW (nie licząc zupełnych weteranów). Nie mogę w necie znaleźć zdjęć z jeźdźcami na sprzęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.hobidas.com/blog/bmw-bikes/bmw-...RT_01-thumb.jpg

ale będzie trudno znaleźć: raz że sprzęt ma już kilka lat i z fotkami na necie kłopot, dwa że to są rzadko spotykane typy zdjęć. podobnie szukałem fotek na r1100rs...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.hobidas.com/blog/bmw-bikes/bmw-...RT_01-thumb.jpg

ale będzie trudno znaleźć: raz że sprzęt ma już kilka lat i z fotkami na necie kłopot, dwa że to są rzadko spotykane typy zdjęć. podobnie szukałem fotek na r1100rs...

jsz

 

Sorki. Pomyliłem się w poprzednim poście. Napisałem, że rozważałem zakup R100RS a miało być R1100RS czyli Twoja maszyna. Chodzi mi o pozycję na nim. Czy jest pochylona ? Wiem, ze kanapa może być nisko ale w jakim zakresie można regulować kierownicę, żeby się nie leżec na baku ? Krótki jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikepics.com/pictures/143027/

i tam poszukaj więcej :icon_mrgreen:

 

a co do pozycji: w porównaniu np. z xj600, jest bardziej wyprostowana i są mniej ugięte nogi. generalnie pozycja jest mocno wyprostowana, ale tułów nie jest zupełnie pionowo ustawiony (jak w chopperach, np moja poprzednia xv535); mnie to akurat odpowiada, ze względu na kręgosłup (mniej się męczy, jeśli jest trochę odciążony). z drugiej strony nawet po ca 800km w ciągu jednego dnia nie odczuwałem żadnych dolegliwości nadgarstków. o leżeniu na baku więc nie ma mowy :)

na dodatek w moim egzemplarzu były założone dystanse (10-12cm) na kierownicy, przesuwające rączki do tyłu; jest taka możliwość, bo końcówki kierownicy są przykręcone, i fabrycznie przewidziana jest możliwość ustawienia kąta ich rozchylenia. sam te dystanse zdjąłem, bo byłem przy nich za bardzo odsunięty od przedniej szyby (duża turystyczna mra) i kask dostawał się w zasięg turbulencji (przy prędkościach, hmm..., autostradowych)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszua, a jak z prowadzeniem motocykla? Zakręty, prosta itd.

Z jakimi prędkościami można podróżować tym sprzętem, uzyskując jeszcze jako taki komfort podróży?

Pozdrawiam

P.S. Pytam, bo sam zastanawiam się nad zmianą, chciałem GS-a ale chyba jestem za "krótki". Generalnie szukam "mocniejszej NTV-ki" , oferta na rynku jest duża, ale mam chyba syndrom kardana i jakoś nie mogę sie przekonać do łańcucha.

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, nie mam porównania do np. maszyn sportowych jeśli chodzi o prowadzenie - a pewnie by się przydało, żeby móc solidnie ocenić jakość zawieszenia. ale np. przedni telelever jest świetny: nic nie traci z możliwości tłumienia nawet przy ostrym hamowaniu, po prostu nie ma normalnego dla typowego widelca efektu nurkowania. chociaż lepszą perspektywę do porównań mam tylko do xj600 - a tu jest jednak różnica znacząca. przy tym większość tych maszyn jest wyposażona fabrycznie w abs: póki co chyba ani razu nie był mi potrzebny, ale niewątpliwie może się przydać - wtedy lepiej mieć niż nie mieć :)

poza tym zawieszenie jak na mój gust jest bardzo stabilne, w winklach prędzej ja odpuszczam niż motocykl wykaże jakieś niepokojące oznaki. i to na raczej kiepskich oponach - starych battlaxach. zobaczymy jak pojeździ, kiedy dostanie pilot road'y dwójeczki :>

stabilność na wprost chyba należy zaliczyć do baaardzo dobrych: niezbyt szeroka guma z tyłu pozwala bez poważniejszych obaw traktować koleiny, duża masa, z nisko ulokowanym środkiem ciężkości też pozytywnie wpływa na prowadzenie

 

prędkości podróżne: normalnie jeździmy (uwaga, bardzo proszę ewentualnych stróżów prawa o nieczytanie ciągu dalszego...) w granicach 100-120kmh na zwykłych drogach, bez żadnych oznak utraty komfortu na tych szybszych jezdniach - do 140kmh. w okolicach 160 zaczyna mi dmuchać w garnek i staram się schować za szybą, lecąc po autostradzie po 180-190kmh byłem cały schowany, na tankbagu, ale to był epizod (jechałem z kuframi na wakacje, a bydlę wciągnęło wtedy chyba z 8l/100kmh...). ale szybę mam akcesoryjną mra, wyższą i szerszą od fabrycznej. z tym, że na xj600 jeździłem max tak do 110-120, potem uważałem, że za bardzo mi wieje - więc raczej wymagający jestem :icon_twisted:

przy tym istotne jest to, że np. max moment silnik ma przy 5,5kobr, a to na 5 biegu oznacza ca 150kmh... odwinięcie manetki podczas wyprzedzania skutkuje (stonowanym) rykiem z tłumika i szybkim osiągnięciem 180...

 

więcej będę mógł powiedzieć w kwestii porównania w przyszłym tygodniu, jak się przejadę głównym chyba w naszym kraju konkurentem: gsf1250 :)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszua, a jak z prowadzeniem motocykla? Zakręty, prosta itd.

Z jakimi prędkościami można podróżować tym sprzętem, uzyskując jeszcze jako taki komfort podróży?

Pozdrawiam

P.S. Pytam, bo sam zastanawiam się nad zmianą, chciałem GS-a ale chyba jestem za "krótki". Generalnie szukam "mocniejszej NTV-ki" , oferta na rynku jest duża, ale mam chyba syndrom kardana i jakoś nie mogę sie przekonać do łańcucha.

 

 

Sorry, ze sie mieszam do dyskusji ale o jaki sprzet konkretnie Ci chodzi ?

 

O R 1100 RS, o inne modele, czy ogolnie o BMW ?

 

Jeszua fajnie napisales.

 

:)

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze poszperaj w necie. BMW z regoly jest zadbane i niekatowane jak japonce. Jezeli nie przeszkadzaja Ci wibracje boxera to nie ma zadnych przeciwskazan. Widzialem ostatnio 3 motocykle z seri K ( byle policyjne wiec serwice'owane naprawde dobrze, cos kolo 3000 - 3500,-€ moze dalo by sie je jeszcze z ceny zbic ) ) W razie cuzego uderz na PW.

 

;)

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...