marcs Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 witam mam pytanko w sprawie zapłonu w jawie 350 (nie TS) a mianowicie jak mają być dokładnie ustawione przerywacze. a dokładniej w którym momencie mają się otwierać czy minimalnie przed górnym martwym punktem czy minimalnie w trakcie zchodzenia tłoka w dół? czekam na konkretne odp. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 (edytowane) nie wiem jaka ma być przerwa w jawie, ale ona napewno jest w momencie schodzenia tłoka w dół. tłok idzie do góry>> przerywacze są zwarte, bo przecież musi przepłynąć prąd. Edytowane 18 Czerwca 2007 przez dono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) nie wiem jaka ma być przerwa w jawie, ale ona napewno jest w momencie schodzenia tłoka w dół. tłok idzie do góry>> przerywacze są zwarte, bo przecież musi przepłynąć prąd. COOOOOOOOOOOOOOOOOOO? :icon_biggrin: pomyśl dwa razy zanim coś napiszesz. Iskra powinna wystąpić w jawie około 3 mm przed GMP (górny martwy punkt) czyli gdy tłok porusza się do góry. Prąd podawany jest do cewki, w momencie gdy przerywacz się otwiera (już nie pamiętam, ale szczelina przerywacza powinna wynosić chyba 0.4 mm). Pozdrawiam Edytowane 18 Czerwca 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Strona www jak ustawic zapłon... Co prawda modelu TS. Ale w Jawie 350 jest praktycznie to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 a wiecie może dlaczego na wyższych obrotach jawa zaczyna nie równo chodzić? tzn. na wolnych chodzi elegancko jak dodam troche gazu to jeszcze normalnie chodzi ale jak już dam prawie do końca to zaczyna nie równo chodzić. podejrzewam że to przez żle ustawione przerywacze no ale co wy o tym sądzicie?? czekam na odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 a wiecie może dlaczego na wyższych obrotach jawa zaczyna nie równo chodzić? tzn. na wolnych chodzi elegancko jak dodam troche gazu to jeszcze normalnie chodzi ale jak już dam prawie do końca to zaczyna nie równo chodzić. podejrzewam że to przez żle ustawione przerywacze no ale co wy o tym sądzicie?? czekam na odp. To może być złe ustawienie zapłonu, gaźnika, uszkodzona cewka zapłonowa, zabrudzony gaźnik itd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) To może być złe ustawienie zapłonu, gaźnika, uszkodzona cewka zapłonowa, zabrudzony gaźnik itd. Pozdrawiam strzelaj aż trafisz :buttrock: przyznaję, wyżej babola strzeliłem, ale byłem trochę wcięty i mi sie pomyliło :) proszę wybaczyć :bigrazz: już nie będę nic pisał w stanie niepełnej trzeźwośc, obiecuję :D Edytowane 18 Czerwca 2007 przez dono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 strzelaj aż trafisz :banghead: Silnik o obiegu dwusuwowym nie jest tak prosty, jak Ci się wydaje, nie mając moto w garażu mogę tylko odgadywać, mając przy tym nadzieję, że pomogę. przyznaję, wyżej babola strzeliłem, ale byłem trochę wcięty i mi sie pomyliło :flesje: proszę wybaczyć :P już nie będę nic pisał w stanie niepełnej trzeźwośc, obiecuję ;) Przynajmniej zweryfikowałeś swoje widomości :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Silnik o obiegu dwusuwowym nie jest tak prosty, jak Ci się wydaje, nie mając moto w garażu mogę tylko odgadywać, mając przy tym nadzieję, że pomogę. nie no rozumiem, czasem jak nie wiadomo co to sprawdza się wszystko, zwłaszcza w takich sprzętach jak jawa, mz, simson, romet >> tu może się popsuć wszystko i zawsze :) w każdym razie tutaj opis wskazywałby na padnięte kondensatory. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 a wiecie może dlaczego na wyższych obrotach jawa zaczyna nie równo chodzić? Mi sie na 4tym biegu silnik krztusił jak wychodziłem w wysokie partie obrotow... Zasyfiony korozją kranik za mało paliwa podawał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Wszystkim gigantom wiedzy o dwusuwach :) polecam BARDZO precyzyjne ustawianie przerwy i wyprzedzenia zapłonu, zwłaszcza w jawie. Włożona w to praca i czas na pewno się opłaci. Niedawno po raz pierwszy ustawiałem zapłon w crossie z czujnikiem zegarowym i widać efekt. Z braku czujnika można zrobić sobie przyrząd ze śruby i starej świecy, służący do wyznaczania położenia tłoka. Suwmiarki nie polecam, nie sprawdza się. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 jawa bleeeeee ustawić to się da ten motor tylko jak sie wszystko nowe a potem to sie cuda wianki z tym dzieją ... nie polecam... lekko wal sie przestawi i sobie można ustawiać :) to taka refleksja moja na temat tego motocykla .... :) :) Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 to taka refleksja moja na temat tego motocykla To taka błędna refleksja.Przy zachowaniu odpowiedniej dokładności nie powinno być najmniejszego problemu z ustawieniem zapłonu. Problemy mają ci którzy wkładają łapy w rzeczy na których się nie znają albo ustawiają zapłon z patykiem zamiast odpowiednim narzędziem Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 20 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Dzięki wielkie wszystkim za porady ale już uporałem sie z moim problemem. wystarczyło tylko dobrze ustawić pprzerywacze i maszyna lata jak malina. nic już nie przerywa nawet na pełnych obrotach :) jeszcze raz dzięki wszystkim pozdrawiam wszystkich jawomaniaków heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 jawa bleeeeee ustawić to się da ten motor tylko jak sie wszystko nowe a potem to sie cuda wianki z tym dzieją ... nie polecam... lekko wal sie przestawi i sobie można ustawiać ;) Niezgodze sie z tym, jawa sanowana ma latac, kumpel spokojnie 30tys. km robi tym sprzetem, bezawaryjnie. Zeby ustawic zaplon w jawie to trzeba cos wiedziec. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.