Skocz do zawartości

problem z jawą 350


marcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanko w sprawie zapłonu w jawie 350 (nie TS) a mianowicie jak mają być dokładnie ustawione przerywacze. a dokładniej w którym momencie mają się otwierać czy minimalnie przed górnym martwym punktem czy minimalnie w trakcie zchodzenia tłoka w dół? czekam na konkretne odp. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaka ma być przerwa w jawie, ale ona napewno jest w momencie schodzenia tłoka w dół. tłok idzie do góry>> przerywacze są zwarte, bo przecież musi przepłynąć prąd.

 

COOOOOOOOOOOOOOOOOOO? :icon_biggrin:

 

pomyśl dwa razy zanim coś napiszesz.

 

Iskra powinna wystąpić w jawie około 3 mm przed GMP (górny martwy punkt) czyli gdy tłok porusza się do góry. Prąd podawany jest do cewki, w momencie gdy przerywacz się otwiera (już nie pamiętam, ale szczelina przerywacza powinna wynosić chyba 0.4 mm). Pozdrawiam

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiecie może dlaczego na wyższych obrotach jawa zaczyna nie równo chodzić? tzn. na wolnych chodzi elegancko jak dodam troche gazu to jeszcze normalnie chodzi ale jak już dam prawie do końca to zaczyna nie równo chodzić. podejrzewam że to przez żle ustawione przerywacze no ale co wy o tym sądzicie?? czekam na odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiecie może dlaczego na wyższych obrotach jawa zaczyna nie równo chodzić? tzn. na wolnych chodzi elegancko jak dodam troche gazu to jeszcze normalnie chodzi ale jak już dam prawie do końca to zaczyna nie równo chodzić. podejrzewam że to przez żle ustawione przerywacze no ale co wy o tym sądzicie?? czekam na odp.

 

To może być złe ustawienie zapłonu, gaźnika, uszkodzona cewka zapłonowa, zabrudzony gaźnik itd. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być złe ustawienie zapłonu, gaźnika, uszkodzona cewka zapłonowa, zabrudzony gaźnik itd. Pozdrawiam

 

strzelaj aż trafisz :buttrock:

przyznaję, wyżej babola strzeliłem, ale byłem trochę wcięty i mi sie pomyliło :) proszę wybaczyć :bigrazz: już nie będę nic pisał w stanie niepełnej trzeźwośc, obiecuję :D

Edytowane przez dono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzelaj aż trafisz :banghead:

 

Silnik o obiegu dwusuwowym nie jest tak prosty, jak Ci się wydaje, nie mając moto w garażu mogę tylko odgadywać, mając przy tym nadzieję, że pomogę.

 

przyznaję, wyżej babola strzeliłem, ale byłem trochę wcięty i mi sie pomyliło :flesje: proszę wybaczyć :P już nie będę nic pisał w stanie niepełnej trzeźwośc, obiecuję ;)

 

Przynajmniej zweryfikowałeś swoje widomości :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik o obiegu dwusuwowym nie jest tak prosty, jak Ci się wydaje, nie mając moto w garażu mogę tylko odgadywać, mając przy tym nadzieję, że pomogę.

 

nie no rozumiem, czasem jak nie wiadomo co to sprawdza się wszystko, zwłaszcza w takich sprzętach jak jawa, mz, simson, romet >> tu może się popsuć wszystko i zawsze :) w każdym razie tutaj opis wskazywałby na padnięte kondensatory. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim gigantom wiedzy o dwusuwach :) polecam BARDZO precyzyjne ustawianie przerwy i wyprzedzenia zapłonu, zwłaszcza w jawie. Włożona w to praca i czas na pewno się opłaci.

 

Niedawno po raz pierwszy ustawiałem zapłon w crossie z czujnikiem zegarowym i widać efekt. Z braku czujnika można zrobić sobie przyrząd ze śruby i starej świecy, służący do wyznaczania położenia tłoka. Suwmiarki nie polecam, nie sprawdza się.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jawa bleeeeee ustawić to się da ten motor tylko jak sie wszystko nowe a potem to sie cuda wianki z tym dzieją ... nie polecam... lekko wal sie przestawi i sobie można ustawiać :)

 

 

to taka refleksja moja na temat tego motocykla .... :)

 

:)

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to taka refleksja moja na temat tego motocykla

 

To taka błędna refleksja.

Przy zachowaniu odpowiedniej dokładności nie powinno być najmniejszego problemu z ustawieniem zapłonu. Problemy mają ci którzy wkładają łapy w rzeczy na których się nie znają albo ustawiają zapłon z patykiem zamiast odpowiednim narzędziem

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie wszystkim za porady ale już uporałem sie z moim problemem. wystarczyło tylko dobrze ustawić pprzerywacze i maszyna lata jak malina. nic już nie przerywa nawet na pełnych obrotach :) jeszcze raz dzięki wszystkim pozdrawiam wszystkich jawomaniaków heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jawa bleeeeee ustawić to się da ten motor tylko jak sie wszystko nowe a potem to sie cuda wianki z tym dzieją ... nie polecam... lekko wal sie przestawi i sobie można ustawiać ;)

 

Niezgodze sie z tym, jawa sanowana ma latac, kumpel spokojnie 30tys. km robi tym sprzetem, bezawaryjnie. Zeby ustawic zaplon w jawie to trzeba cos wiedziec. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...