Skocz do zawartości

Jak odpalic WR 400 ??


Rekomendowane odpowiedzi

Wciskasz ssanie potem dekompresator przekopujesz z dwa razy. Potem ustawiasz dekompresator tak aby przelamac najwiekszy stopien kompresji okolo 1/4 obrotu startera . Nastepnie jeden potezny kop i moto pali :buttrock: . Na goracym silniku wciskacz Hot starta ( czerwony bolec ) i ta sama czynnosc powtarzasz juz bez ssania :D

 

Aaaaa no i chyba najwazniejsze w 4T nie dotykamy manetki dopóki silnik nie chodzi to nie 2T ze musisz odkrecac manetke przy odpalaniu :D

Pozdro

Edytowane przez Mario_PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty pier*olisz miales WR ze wiesz ze tak jest . Ja mialem WR koledzy tez zaczynali od 400 bylo nas wtedy 6 na 400 i nigdy nikt nie mial problemu z odpaleniem moze i te silniki dziwnie oddaja moc i sa srednio elastyczne ale z odpalaniem nie mialy jakich kolwiek problemow !!

Nasluchcie sie jakis od kolego ktorzy uslyszeli to od zas swoich kolegow i przekrecili cos i potem powstaja takie mity nie oparte faktami ..

Edytowane przez Koki_90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty pier*olisz miales WR ze wiesz ze tak jest . Ja mialem WR koledzy tez zaczynali od 400 bylo nas wtedy 6 na 400 i nigdy nikt nie mial problemu z odpaleniem moze i te silniki dziwnie oddaja moc i sa srednio elastyczne ale z odpalaniem nie mialy jakich kolwiek problemow !!

Nasluchcie sie jakis od kolego ktorzy uslyszeli to od zas swoich kolegow i przekrecili cos i potem powstaja takie mity nie oparte faktami ..

 

 

 

Akurat mój ojcec miał wszystkie modele wrk jakie wyszły i wiem co mówie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wciskasz ssanie potem dekompresator przekopujesz z dwa razy. Potem ustawiasz dekompresator tak aby przelamac najwiekszy stopien kompresji okolo 1/4 obrotu startera . Nastepnie jeden potezny kop i moto pali smile.gif . Na goracym silniku wciskacz Hot starta ( czerwony bolec ) i ta sama czynnosc powtarzasz juz bez ssania smile.gif

 

dokładnie tak jak napisał Mario_PL odpaliłem za pierwszym kopem swoją niedawno zakupioną WR400 (nie wiedzialem nawet ze 4T mają jakies dekompresatory :evil: ) mam tylko pytanie:

jak jest gorący silnik to zeby odpalic mam wlaczyc Hot Start... czyli pociągnąć za to czerwone, to sobie wróci spowrotem i kopnac bez ssania tak ?

i jeszcze jedno: po jakim czasie wyłaczyc ssanie przy zapalaniu na zimno?

Edytowane przez thror0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssanie wylaczasz jak silnik zacznie nabierac obrotow bez dotykania manetki gazu, wtedy redukujesz ssanie np o 1/2, czekasz chwile az znowu obr podskocza, a potem kompletnie wylaczasz

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wylaczasz jak obroty zaczna wzrastac i tyle w tym temacie

w praktyce ssanie wylaczyc mozna wtedy, jak motocykl juz bez niego nie gasnie

 

a hot starta uzywasz wlasnie zamiast ssania

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR 400 odpalamy następująco :

 

- odkręcamy paliwo

 

- wyciągamy dźwignię ssania (czarna zimny silnik) lub dźwignię hot start (czerwona gorący silnik) lub żadną z nich gdy silnik jest tylko ciepły

 

- naciskamy dźwignię odprężnika ale tylko tak lekko aby udało się z lekkim oporem nacisnąć kopniak.

 

- naciskamy kopniak cały czas trzymając lekko dźwignię odprężnika

 

- w pewnym momencie czujemy "pyk" pod palcami dźwigni odprężnika

 

- przerywamy nacisk nogą na kopniak i wracamy dźwignię do samej góry.

 

- puszczamy dźwignię odprężnika

 

- naciskamy mocno dźwignię przedniego hamulca

(to dobre przyzwyczajenie które pozwoli nam zapamiętać aby nie

odkręcać gazu przy odpalaniu silnika 4T)

 

- kopiemy energicznie kopniakiem

 

Po jednym kopnięciu motocykl MUSI odpalić.

 

Nauka odpalania 4T trwa tydzień. Trzeba się liczyć z 100-300 odpaleniami zanim nabędziemy takiej wprawy że ZA KAŻDYM RAZEM silnik nam odpali.

 

Dźwignia hot start nie zawsze wraca po odpaleniu(wyłączać natychmiast po odpaleniu), dźwignię ssania należy wyłączać po ok. 3-4 minutach.

 

Osoby niższe niż 175 cm mają problem z odpalaniem tego motocykla bez ustawienia go przy jakiejś ścianie/drzewie itp. Warto sprawdzić czy nadajemy się do odpalania 4T w następujący sposób :

 

- podnosimy lewą nogę do wysokość klatki piersiowej, nie opuszczając jej podskakujemy na prawej nodze przyciągając ją podczas podskoku do klatki piersiowej. Jeżeli nie wychodzi ... cóż warto poćwiczyć wpierw skoczność i siłę mięśni wsiadając na tak mocny motocykl bo w przeciwnym wypadku wcześniej czy później nas POZAMIATA.

 

Przypominam że WR400 i podobne sprzęt to nie jest sprzęt dla początkujących. Wielu znałem/znam takich którzy twierdzili że opanują ten sprzęt ... baaaa twierdzili że już po 2-3 tygodniach go okiełznali. na 10 z nich 9 już nie jeździ bo się połamali ... pozostały 1 coś tam pyrka ale dobry nigdy nie będzie bo motor nad nim panuje a nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...