Skocz do zawartości

Co teraz kupić? Szukam pomysłów


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Po 4-ch latach rozstałem się wczoraj z XS-400 i pilnie poszukuję nowego motocykla.

 

- 80% miasto, 20% trasa

- do codziennych dojazdów (lekki, wąski - żeby dawał rade w korkach)

- najchętniej nie chłodzony powietrzem (w zimne dni silniki chłodzone powietrzem są chronicznie niedogrzane)

- cena 6-7tyś

- moc 50-60KM będzie wystarczająca,

- rocznik od, powiedzmy, 92 w górę

- niskie koszty serwisu

- najchętniej naked lub motocykl z półowiewką

- do jazdy nie do lansu

 

Z tego, co znalazłem, zostaje:

XJ600N/XJ600 Diversion - martwi mnie masa i koszty serwisu R4

GPZ 500 - nie jest za ciekawie z częściami

CB 500 - nie podoba mi się za bardzo z wyglądu

 

Macie jakieś inne pomysły?

 

(a następny będzie i tak sv 650)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli koniecznie te roczniki co piszesz, to ja polecam Trampka. Silniki potwornie żywotne, tramp pało spali, trzyma cenę na rynku. A serwis? Zawory na śruby (po 3 na głowicę). Reszta... zrobisz w sumie sam. Potem tylko podjedziesz na synchronizację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e, serwis u Blondyna wcale nie jest drogi :(

jeśli chodzi o chłodzenie, to jeśli obawiasz się kosztów - właśnie cieczy bym unikał. wzrost komplikacji silnika = wzrost kosztów serwisowania. a jeśli chodzi o chłodzenie wiatrem xj600, to nie miałem nigdy z tym problemów. inna sprawa, że każdy silnik jeśli będziesz jeździł na krótkich dystansach będzie niedogrzany

 

BTW do jazdy nie do lansu mogę oddać moją xj-tkę :)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź

 

NTV to V2 (dla mnie plus) i ma kardana (też +), ale nie wiem jak z częściami i nie jest za ładna. Ale faktycznie, jest to sensowna alternatywa. Da się tym polatać z pasażerką?

 

Transalp - do miasta ok, do turystyki też. V2 i koszty eksploatacji to zdecydowany +. Boję się tylko, że może mieć za wysoko siodło (mam 175cm) i że w tej cenie nie dostanę jednak niczego sensownego przed 90r.

 

Sevenfifty z szybą by mnie faktycznie w 100% urządzała. (A nie jest ciężka i trudna w manewrowaniu?) Tylko w tej cenie będzie ciężko coś znaleźć.

 

jeszua: widziałem Twoją XJ, ale jak dla mnie (bez urazy) trochę przekombinowana.

Edytowane przez electro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sevenfifty z szybą by mnie faktycznie w 100% urządzała. (A nie jest ciężka i trudna w manewrowaniu?) Tylko w tej cenie będzie ciężko coś znaleźć.

a chłodzenie ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a chłodzenie ??????

 

To mniejszy minus, niż duża masa, która mnie mocno zniechęca. Ale za to koszt serwisu powinien być niski i da się znaleźć sztuki w niezłym stanie za 6-7 tyś. Jak na razie chyba faworyt, ale muszę się do niej przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, ja mam 173cm wzrostu i z niskiego Urala, który ma nisko środek ciężkości przesiadłęm sie na Afryke (siodło na wysokości 880mm) :icon_mrgreen:. A rok - w tych silnikach mniej ważny. Najważniejszy stan.

 

NTV zgadzam sie, piękna nie jest. Gdyby nie te koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz przynajmniej 175cm to nie bedziesz narzekac na SF, a nawet jak ponazekasz to ci przejdzie bo przy tym moto kompletnie sie nic nie robi :) a co do chlodzenia, to o niedogrzanie sie bym nie martwil, raczej o mocne nagrzanie, w lecie w miescie w korkach lubi trzymac 120stopni, no ale to olej wiec go nie zagotujesz i jechac bedzie :icon_mrgreen:

Edytowane przez rybson13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to bym sie na twoim miejscu zastanowil nad kawasaki er-5 albo ze starszych sprzetow nad vt500e

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi,

 

Er-5 to fajny motocykl, lekki i tani w utrzymaniu. Ale dla mnie jednak to trochę za mało - niewielka zmiana po XS400.

 

Wygląda na to, że faworytami zostali:

 

- AfricaTwin

- CB 750 SevenFifty

 

O modelu zadecyduje to, który motocykl znajdę w lepszym stanie w podanej kwocie. (Czyli, zdaje się, będzie to SF, bo AT jednak się cenią).

 

Teraz pytanie: macie namiar na kogoś pewnego, kto sprowadza sprzęty z zachodu na zamówienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odkryłem kolejny niezastąpiony plus Afryki - wysoka kierownica umożliwiająca jazdę na stojąco. Niby nic, ale jak jeździsz po mieście i ledwo żyjesz przez żar lejący się z nieba - rozpinasz kurtałe aż do pępka i przy 60km/h wstajesz na podnóżkach. Lepsze od klimy, gdy pod kurtką zrobiło się już trochę mokro :notworthy:.

 

 

Za 7000pln dobrej afryki nie znajdziesz (no chyba, że roczniki poniżej 1990).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co zostało wymienione to stawiam na CB 750. Dobry,wyprubowany sprzet >Przednia zawiecha troche kondon no ale da się żyć.Nie baw sie w zadne ER,GS it itd .Cztery w rzędzie to jest to reszta to takie "prawie" a prawie robi jak wiadoma wielką róznice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...