Skocz do zawartości

Yamaha Thunderace


acy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

To jest mój pierwszy post, choć zaglądam tutaj w miarę systematycznie.

Mam kilka pytań odnośnie serwisowania motocykla Yamaha Thunderace. Dzisiaj tylko dotyczące dwóch tematów: zespoły napędowego oraz świec.

1. Muszę wymienić łańcuch napędowy i zębatki. Jakiej firmy kupić w/w elementy? Wiem, że były podobne tematy, ale częściej związane z motocyklami o mniejszej mocy.

2. Wymiana świec, a właściwe sam proces wykręcania/wkręcania. Jakiego klucza używacie? (przegubowy?) Osobiście, w pierwszej kolejności ściągam boczne owiewki i "zabieram się" za nie od strony chłodnicy. Niestety moje łapska są ciutkę za duże i mam problem z obracaniem klucza do świec. Może to wydawać się śmieszne, lecz proszę uwierzyć, że nerwy moje wystawiane są podczas tej czynności na wielką próbę, trwa to chyba ponad godzinę, a dłonie po wszystkim bolą mnie do dnia nastepnego. Mało tego, nie mając odpowiedniego czucia, nie wiem czy są odpowiednio dokręcone. Proszę powiedzieć, czy źle się do tego zabieram, czy macie na to jakiś patent?

Proszę o wyrozumiałość :-)

PS

Na ewentualne pytania, odpowiem dopiero jutro ok. godz. 15.00

 

Pozdrawiam

acy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

troche nie tak kolego,

sciagnij bak i zdemontuj plyte, sciagniecie bocznych owiewek pomoze ci w odwieszeniu chlodnicy..

tu watek z historii

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...9&hl=thunderace

 

ja bede u siebie to robil w sobote, wiec narazie tylko mowimy o teori,

 

a klucz do swiec masz w zestawie kluczy do moto

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do Jt m a mam mieszane uczucia , lepiej dolozyc pare zl i kupic sunstary , lancuch RK tez nie jest zly i tanszy od DID-a , a IRYS to sie nawet do motorynki nie nadaje :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakupiłem zębatki jt i dają rade poprzednie tez były tej firmy i polatały mnóstwo kilometrów łancuch radze kupic dida wzamcniany ale poszukaj takiego z metra taniej wyjdzie(ogniwa łatwo policzyć) niech ci go na miejscu zakują a ty sobie wahacz zdejmieszi złozysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Reasumując, do świec dotrę poprzez opuszczenie chłodnicy. Jesli chodzi o łańcuch to wzmacniany DID, zębatki natomiast JT lub droższe Sunstar.

Oczywiscie dziekuje wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie.

Sprawa łańcucha napędowego do Thunderace niestety powróciła.

Za Waszą radą mam kupić łańcuch DID. Do tej pory użytkowałem też DIDa o symbolu 532 ZLVE. Niestety mam mały problem, ponieważ nie mogę dostać łańcucha o numerze 532 ZLVE lecz jedynie 530 ZVM2. Oba łańcuchy to X2-ringowe wzmocnione. Jaka jest różnica pomiędzy w/w modelami? Czy można bez obaw o zerwanie stosować 530?

Pozdrawiam.

 

 

 

 

W końcu znalazłem specyfikację. Wynika z tego, że 530 ZVM2 może przenieść większe obciążenia, a zakładany jest do motocykli do 1300ccm :buttrock:

http://www.didchain.com/specs.htm

Edytowane przez acy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...