acy Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Witam serdecznie. To jest mój pierwszy post, choć zaglądam tutaj w miarę systematycznie.Mam kilka pytań odnośnie serwisowania motocykla Yamaha Thunderace. Dzisiaj tylko dotyczące dwóch tematów: zespoły napędowego oraz świec.1. Muszę wymienić łańcuch napędowy i zębatki. Jakiej firmy kupić w/w elementy? Wiem, że były podobne tematy, ale częściej związane z motocyklami o mniejszej mocy.2. Wymiana świec, a właściwe sam proces wykręcania/wkręcania. Jakiego klucza używacie? (przegubowy?) Osobiście, w pierwszej kolejności ściągam boczne owiewki i "zabieram się" za nie od strony chłodnicy. Niestety moje łapska są ciutkę za duże i mam problem z obracaniem klucza do świec. Może to wydawać się śmieszne, lecz proszę uwierzyć, że nerwy moje wystawiane są podczas tej czynności na wielką próbę, trwa to chyba ponad godzinę, a dłonie po wszystkim bolą mnie do dnia nastepnego. Mało tego, nie mając odpowiedniego czucia, nie wiem czy są odpowiednio dokręcone. Proszę powiedzieć, czy źle się do tego zabieram, czy macie na to jakiś patent?Proszę o wyrozumiałość :-)PSNa ewentualne pytania, odpowiem dopiero jutro ok. godz. 15.00 Pozdrawiamacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skiba_gpz Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 hej troche nie tak kolego, sciagnij bak i zdemontuj plyte, sciagniecie bocznych owiewek pomoze ci w odwieszeniu chlodnicy..tu watek z historii http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...9&hl=thunderace ja bede u siebie to robil w sobote, wiec narazie tylko mowimy o teori, a klucz do swiec masz w zestawie kluczy do motopozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisl Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Co do łańcucha to tylko DID i to wzmacniany>>> w żadnym wypadku IRYS :clap: , zębatki to JT. Nie żałuj kasy chociaż wiem że boli>> dobrze sewisowany sprzęt ładnie lata po drogach :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 co do Jt m a mam mieszane uczucia , lepiej dolozyc pare zl i kupic sunstary , lancuch RK tez nie jest zly i tanszy od DID-a , a IRYS to sie nawet do motorynki nie nadaje :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 zakupiłem zębatki jt i dają rade poprzednie tez były tej firmy i polatały mnóstwo kilometrów łancuch radze kupic dida wzamcniany ale poszukaj takiego z metra taniej wyjdzie(ogniwa łatwo policzyć) niech ci go na miejscu zakują a ty sobie wahacz zdejmieszi złozysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acy Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Witam.Reasumując, do świec dotrę poprzez opuszczenie chłodnicy. Jesli chodzi o łańcuch to wzmacniany DID, zębatki natomiast JT lub droższe Sunstar.Oczywiscie dziekuje wszystkim za pomoc.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acy Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 (edytowane) Witam serdecznie.Sprawa łańcucha napędowego do Thunderace niestety powróciła.Za Waszą radą mam kupić łańcuch DID. Do tej pory użytkowałem też DIDa o symbolu 532 ZLVE. Niestety mam mały problem, ponieważ nie mogę dostać łańcucha o numerze 532 ZLVE lecz jedynie 530 ZVM2. Oba łańcuchy to X2-ringowe wzmocnione. Jaka jest różnica pomiędzy w/w modelami? Czy można bez obaw o zerwanie stosować 530?Pozdrawiam. W końcu znalazłem specyfikację. Wynika z tego, że 530 ZVM2 może przenieść większe obciążenia, a zakładany jest do motocykli do 1300ccm :buttrock: http://www.didchain.com/specs.htm Edytowane 9 Lipca 2007 przez acy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Czyli nie ma problemu zeby go zalozyc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nierob Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 no mnie też czeka wymiana w moim thunderze. Choć na razie zainwestowałem w trochę w tłumik. jak kupisz to napisz gdzie i za ile. Zębatki JT dają radę. Ja miałem założoną (na tył) w RF900. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.