Gumiś714 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Tłok do poloneza 1500 ma wypukłe denko i jest ono wyfrezowane pod zarór. Jeżdziłem na tkim tłoku Junakiem :rolleyes:.A dziś rozmawiałem z facetem, który dorabia, a właściwie progukuje pierścienie i mówił, że że nie ma znacenia jaki silnik, powietez - woda, 4takt - 2takt, benzyna - diesel. Do wszystkiego robi się pierścienie z tego samego zeliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raskolnikow Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 fakt z zeliwa ale material materialowi nierowny, sprezyny samochodowe tez moga byc miekkie albo utwardzone w zaleznosci od zahartowania, pierscionki tzw wietrzne sa do silnikow chlodzonch powietrzem, jutro bede wiedzial wiecej o pierscionkach bo mam znajomego inzynierka,jek mozesz to zapytaj tego pana od pierscionkow czy i tloki sa z tego samego materialu do benzyniakow i od wysokopreznych, w wysokopreznych podzespoly musza wytrzymywac wieksze obciazenia wiec potrzeba wytrzymalszych materialow i z tad silniki te sa drozsze, tyle jesli chodzi o auta bo to forum nie temu ma sluzyc :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 a gówno prawda jest poprostu kilka rodzaji zeliwa stosowanego na pierscieni ale twardosc i konstrukcja zalezy od obrotów, połozenia najwyższego zebra(końca płaszcza wodnego) oraz materiału tuleji;] Zreszta wiadomosci te sa zawarte w ksiazce Wajnadów "tłokowe silniki spalinowe średnio i szybkoobrotowe" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 (edytowane) Ok, a jaki rozmiar ma tłok oryginalny, jaki od 1500 a jaki od 1600. Jaka jest różnica wymiarów na średnicy? Rozumiem, że pod 1600 trzeba rozwiercać cylinder. Czy materiału starczy w tej tuleii wystajacej na dole cylindra? Jak później z wymiarami naprawczymi? Pod tłoki 126p trzeba tulejować? Pewnie tak :icon_razz: jeśli tak, to czy nie będzie problemu z wykonaniem otworów smarujących w cylindrze smarowanym pod ciśnieniem? Chciałbym wiedzieć, gdyż niedługo biorę sie za remont Mki a niechce jakiegoś parszywego sprzetu zrobić, tylko już porządnie. Aha, tłoki w Janku od 125p powodują strasznie brzydki odglos pracy silnika, jak dlamnie :flesje: Edytowane 11 Czerwca 2007 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumiś714 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Ok, a jaki rozmiar ma tłok oryginalny, jaki od 1500 a jaki od 1600. Jaka jest różnica wymiarów na średnicy? Rozumiem, że pod 1600 trzeba rozwiercać cylinder. Czy materiału starczy w tej tuleii wystajacej na dole cylindra? Jak później z wymiarami naprawczymi? Pod tłoki 126p trzeba tulejować? Pewnie tak :P jeśli tak, to czy nie będzie problemu z wykonaniem otworów smarujących w cylindrze smarowanym pod ciśnieniem? Chciałbym wiedzieć, gdyż niedługo biorę sie za remont Mki a niechce jakiegoś parszywego sprzetu zrobić, tylko już porządnie.Aha, tłoki w Janku od 125p powodują strasznie brzydki odglos pracy silnika, jak dlamnie ;)Oryginalny 78mm, 1500 77mm, 1600 80mm (jeśli mnie pamięć nie myli)Wykonanie otworów to zmartwienie szlifierza, ale trzeba sprawdzić bo podobno "zapominają" zrobić.A czy Fiat 125p 1500 nie ma płaskich tłoków, z wypukłymi denkami były chyba od 1300? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motozgrzyt Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Co do F125p tłoki miały z płaskimi denkami przynajmniej te fiatowskie z rozżądem na łańcyszku - to tak w ramach uzupełnienia :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Większość polenezów 1500 miały płaskie denka, to wypukłe jest rzadziej spotykane. To taka ciekawostka. Mój tata kupił na przełomie lat 70/80 poloneza kiedy był w Finlandi na stażu, i w jego silniku były tłoki z wypukłymi denkami. Potem był problem, żeby takie w sklepie dostać, nieosiągalne. Poldek miał nawet wycieraczki na reflektorach i spryskiwacze, wkońcu była to wersja skandynawska... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 A czy ktoś jeżdzi na tłokach od Fiata CC700?Tak. Ale w uralach. To są niskie tłoki .(wykorbienie bliżej denka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Z tego co pamietam 2 osoby z forum mialy doswiadczenie z przerobka na tloki Poloneza, ale jakos sie nie chca odezwac w tym temacie, to Ural Zgora i Storm. Mogliby to opisac bardziej szczegolowo. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumiś714 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Tak. Ale w uralach. To są niskie tłoki .(wykorbienie bliżej denka)dzięki za odpowiedź. W końcu jakiś konkret Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 dzięki za odpowiedź. W końcu jakiś konkretTen konkret mogłes sam sprawdzić - np. mierząc tłok oryginalny i tłok CC; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Ten konkret mogłes sam sprawdzić - np. mierząc tłok oryginalny i tłok CC;Między innymi po to jest forum żeby nie biegać i biegając nie błądzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumiś714 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 (edytowane) Ten konkret mogłes sam sprawdzić - np. mierząc tłok oryginalny i tłok CC;Jeśli kiedyś zadasz pytanie typu "czemu prądnica nie ładuję" to na 100% odpowie Tobie - kup sobie sprawny motor i porównaj , a i na inne pytania będę udzielał równie rzeczowych odpowiedzi :icon_rolleyes: :D Edytowane 12 Czerwca 2007 przez Gumiś714 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Bede przylepial w mechanice weteran watek na temat przygotowania i skladania cylindrow i tlokow w weteranach na przykladzie silnika Triumpha - czesci skladowe z innego rozdzielnika, ale metody moga pomoc wam w skladaniu waszych ruskow.Musze to jeszcze niestety przetlumaczyc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ronon Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Z tego co pamietam 2 osoby z forum mialy doswiadczenie z przerobka na tloki Poloneza, ale jakos sie nie chca odezwac w tym temacie, to Ural Zgora i Storm. Mogliby to opisac bardziej szczegolowo. Adam M. no wlasnie wiadomo ze ktos jezdzi na tych tlokach ale to tylko tyle wiemy, moze jakis apel wystosowac :( za miesiac impreza militarma a ja stoje i drapie sie po glowie co tu robic :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.