Skocz do zawartości

jakie tłoki do dolniaka???


ronon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tłok do poloneza 1500 ma wypukłe denko i jest ono wyfrezowane pod zarór. Jeżdziłem na tkim tłoku Junakiem :rolleyes:.

A dziś rozmawiałem z facetem, który dorabia, a właściwie progukuje pierścienie i mówił, że że nie ma znacenia jaki silnik, powietez - woda, 4takt - 2takt, benzyna - diesel. Do wszystkiego robi się pierścienie z tego samego zeliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt z zeliwa ale material materialowi nierowny, sprezyny samochodowe tez moga byc miekkie albo utwardzone w zaleznosci od zahartowania, pierscionki tzw wietrzne sa do silnikow chlodzonch powietrzem, jutro bede wiedzial wiecej o pierscionkach bo mam znajomego inzynierka,jek mozesz to zapytaj tego pana od pierscionkow czy i tloki sa z tego samego materialu do benzyniakow i od wysokopreznych, w wysokopreznych podzespoly musza wytrzymywac wieksze obciazenia wiec potrzeba wytrzymalszych materialow i z tad silniki te sa drozsze, tyle jesli chodzi o auta bo to forum nie temu ma sluzyc :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gówno prawda jest poprostu kilka rodzaji zeliwa stosowanego na pierscieni ale twardosc i konstrukcja zalezy od obrotów, połozenia najwyższego zebra(końca płaszcza wodnego) oraz materiału tuleji;]

 

Zreszta wiadomosci te sa zawarte w ksiazce Wajnadów "tłokowe silniki spalinowe średnio i szybkoobrotowe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jaki rozmiar ma tłok oryginalny, jaki od 1500 a jaki od 1600. Jaka jest różnica wymiarów na średnicy? Rozumiem, że pod 1600 trzeba rozwiercać cylinder. Czy materiału starczy w tej tuleii wystajacej na dole cylindra? Jak później z wymiarami naprawczymi?

 

Pod tłoki 126p trzeba tulejować? Pewnie tak :icon_razz: jeśli tak, to czy nie będzie problemu z wykonaniem otworów smarujących w cylindrze smarowanym pod ciśnieniem?

 

Chciałbym wiedzieć, gdyż niedługo biorę sie za remont Mki a niechce jakiegoś parszywego sprzetu zrobić, tylko już porządnie.

 

 

Aha, tłoki w Janku od 125p powodują strasznie brzydki odglos pracy silnika, jak dlamnie :flesje:

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jaki rozmiar ma tłok oryginalny, jaki od 1500 a jaki od 1600. Jaka jest różnica wymiarów na średnicy? Rozumiem, że pod 1600 trzeba rozwiercać cylinder. Czy materiału starczy w tej tuleii wystajacej na dole cylindra? Jak później z wymiarami naprawczymi?

 

Pod tłoki 126p trzeba tulejować? Pewnie tak :P jeśli tak, to czy nie będzie problemu z wykonaniem otworów smarujących w cylindrze smarowanym pod ciśnieniem?

 

Chciałbym wiedzieć, gdyż niedługo biorę sie za remont Mki a niechce jakiegoś parszywego sprzetu zrobić, tylko już porządnie.

Aha, tłoki w Janku od 125p powodują strasznie brzydki odglos pracy silnika, jak dlamnie ;)

Oryginalny 78mm, 1500 77mm, 1600 80mm (jeśli mnie pamięć nie myli)

Wykonanie otworów to zmartwienie szlifierza, ale trzeba sprawdzić bo podobno "zapominają" zrobić.

A czy Fiat 125p 1500 nie ma płaskich tłoków, z wypukłymi denkami były chyba od 1300?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość polenezów 1500 miały płaskie denka, to wypukłe jest rzadziej spotykane. To taka ciekawostka.

 

Mój tata kupił na przełomie lat 70/80 poloneza kiedy był w Finlandi na stażu, i w jego silniku były tłoki z wypukłymi denkami. Potem był problem, żeby takie w sklepie dostać, nieosiągalne. Poldek miał nawet wycieraczki na reflektorach i spryskiwacze, wkońcu była to wersja skandynawska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten konkret mogłes sam sprawdzić - np. mierząc tłok oryginalny i tłok CC;

Jeśli kiedyś zadasz pytanie typu "czemu prądnica nie ładuję" to na 100% odpowie Tobie - kup sobie sprawny motor i porównaj , a i na inne pytania będę udzielał równie rzeczowych odpowiedzi :icon_rolleyes: :D

Edytowane przez Gumiś714
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede przylepial w mechanice weteran watek na temat przygotowania i skladania cylindrow i tlokow w weteranach na przykladzie silnika Triumpha - czesci skladowe z innego rozdzielnika, ale metody moga pomoc wam w skladaniu waszych ruskow.

Musze to jeszcze niestety przetlumaczyc.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam 2 osoby z forum mialy doswiadczenie z przerobka na tloki Poloneza, ale jakos sie nie chca odezwac w tym temacie, to Ural Zgora i Storm. Mogliby to opisac bardziej szczegolowo.

 

Adam M.

 

 

 

no wlasnie wiadomo ze ktos jezdzi na tych tlokach ale to tylko tyle wiemy,

moze jakis apel wystosowac :(

za miesiac impreza militarma a ja stoje i drapie sie po glowie co tu robic :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...